Társas kapcsolatokról dallal, beszélgetéssel, rajzzal, játékkal töltöttük ezt az órát.
Társas kapcsolatok ápolása
Orosháza Városi Önkormányzat Napközi Otthonos Óvodája, Uzsoki utcai telephely
A csoportunkba járó gyerekek lerajzolták, hogy ki az aki fontos nekik, és elmondták hogy miért.
A gyerekekkel a rajz segitségével megbeszéltük, hogy kinek ki a legjobb barátja és miért ő az. Csoportokba rendeződve készítettek közös alkotásokat. A mese által megértették, hogy miért fontos a barátság.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A hónap témáját a ráhangoló beszélgetés után 4 csoportban a mese megírásával folytattuk.
Mind a négy csoport külön-külön mesét írt, melyet rajzzal is színesített.
Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
Fotóalbumot készítettünk az osztályban előforduló, jellemző társas kapcsolatokról.
Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
Fotóalbumot készítettünk az osztályban előforduló, jellemző társas kapcsolatokról.
Táncsics Általános és Német Nemzetiségi Iskola
Végigvettük, hányféle társas kapcsolat fordulhat elő az életünkben, hogyan tudjuk ápolni ezeket, mire érdemes figyelni és hogyan célszerű kommunikálni kapcsolatainkban. A kommunikációs „trükköket” ki is próbáltuk. Jól szórakoztunk, de a hatékonysághoz sokat kell még gyakorolnunk, ebben megegyeztünk az óra végén. Ahogy abban is, hogy igyekszünk a mindennapokban is gyakorolni és nem megfeledkezni ezekről a trükkökről, és nem sakálként, hanem egyre inkább zsiráf nyelven szóljunk egymáshoz is.
Nehéz az érzelmeket rajzban megörökíteni. Mégis sikerült olyan tevékenységformákat találni, amelyek jól szemléltetik az emberek közötti kapcsolatokat. A tanulók, életkori sajátosságaiknak megfelelően, a baráti kötődéseket rajzolták meg a legszívesebben.
Nagyon tetszett a „barátságötös”, „Dolgozz a házadon!” feladat. A táblánál is összesítettük amit írtak, és megbeszéltük.
A „Zárókör” nagyon könnyen ment, mert a szülinaposok nálunk az osztálytársaiktól mindig egy jó tulajdonságuk megnevezését kapják ajándékba.
Az óra elején az elméleti háttérről beszélgettünk. Tisztáztuk a fogalmakat, kinek mi jut eszébe a társas kapcsolatokról.
Beszélgettünk a társas közegről. ( család, barátok, rokonok, osztálytársak). Kiemelten kezeltük a barátságot és a családot.
Megbeszéltük, hogy miért fontos a barátság, mit tehetünk azért, hogy ezek a kapcsolatok tartósak maradjanak.
Megállapítottuk, hogy a társas kapcsolatokhoz leginkább a szeretetre van szükség, ez a legfontosabb „kötőerő”.
Bingó játékkal ” fejtettük meg” , hogy ki mennyire ismeri egymást.
Mi jut eszedbe róla: utazótárs, ismerős név a naptárban.
Mindenki gondolt a barátjára, és elmondta, hogy ő mivel lepné meg egy találkozás alkalmával. Végén a barátság jeleként
„ötöst adtak” egymásnak a tenyerük összecsapásával.
Ötleteket gyűjtöttünk a fotóalbumhoz, ehhez mindenki elmesélte a kis történetét. Majd elkészítettük a tablót.