Együtt lenni jó!
Társas kapcsolatok ápolása
Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
Fotóalbumot készítettünk az osztályban előforduló, jellemző társas kapcsolatokról.
Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
Fotóalbumot készítettünk az osztályban előforduló, jellemző társas kapcsolatokról.
Táncsics Általános és Német Nemzetiségi Iskola
Végigvettük, hányféle társas kapcsolat fordulhat elő az életünkben, hogyan tudjuk ápolni ezeket, mire érdemes figyelni és hogyan célszerű kommunikálni kapcsolatainkban. A kommunikációs „trükköket” ki is próbáltuk. Jól szórakoztunk, de a hatékonysághoz sokat kell még gyakorolnunk, ebben megegyeztünk az óra végén. Ahogy abban is, hogy igyekszünk a mindennapokban is gyakorolni és nem megfeledkezni ezekről a trükkökről, és nem sakálként, hanem egyre inkább zsiráf nyelven szóljunk egymáshoz is.
Nehéz az érzelmeket rajzban megörökíteni. Mégis sikerült olyan tevékenységformákat találni, amelyek jól szemléltetik az emberek közötti kapcsolatokat. A tanulók, életkori sajátosságaiknak megfelelően, a baráti kötődéseket rajzolták meg a legszívesebben.
Nagyon tetszett a „barátságötös”, „Dolgozz a házadon!” feladat. A táblánál is összesítettük amit írtak, és megbeszéltük.
A „Zárókör” nagyon könnyen ment, mert a szülinaposok nálunk az osztálytársaiktól mindig egy jó tulajdonságuk megnevezését kapják ajándékba.
Az óra elején az elméleti háttérről beszélgettünk. Tisztáztuk a fogalmakat, kinek mi jut eszébe a társas kapcsolatokról.
Beszélgettünk a társas közegről. ( család, barátok, rokonok, osztálytársak). Kiemelten kezeltük a barátságot és a családot.
Megbeszéltük, hogy miért fontos a barátság, mit tehetünk azért, hogy ezek a kapcsolatok tartósak maradjanak.
Megállapítottuk, hogy a társas kapcsolatokhoz leginkább a szeretetre van szükség, ez a legfontosabb „kötőerő”.
Bingó játékkal ” fejtettük meg” , hogy ki mennyire ismeri egymást.
Mi jut eszedbe róla: utazótárs, ismerős név a naptárban.
Mindenki gondolt a barátjára, és elmondta, hogy ő mivel lepné meg egy találkozás alkalmával. Végén a barátság jeleként
„ötöst adtak” egymásnak a tenyerük összecsapásával.
Ötleteket gyűjtöttünk a fotóalbumhoz, ehhez mindenki elmesélte a kis történetét. Majd elkészítettük a tablót.
Csurgói Eötvös József Általános Iskola Arany János Általános Iskolája
5 osztályos csoportommal a közös mesealkotást választottuk.Nagyon örültek a feladatnak,mert egy kreatív kis csapat lévén igazán beindíthatták a fantáziájukat.Nagyon fontosak számukra a társas kapcsolatok,a barátok.
Társas kapcsolatok a barátság jegyében
Novemberi boldogságóra-témánk a Társas kapcsolatok ápolása volt. A gyerekeket nagyon foglalkoztatja ez a témakör, mivel a kamaszkorban erőteljes hatással van ez a terület mindennapjaikra, különleges jelentőséggel bírnak személyes kapcsolataik életükben.
Az a megtiszteltetés érte intézményünket, hogy Bázisintézményi program keretében lett megjelölve az őszi POK napokon, „Boldogságórák működtetése SNI tanulók körében” címmel. Az 5. osztályosok hatékonyan, sikeresen, leginkább pedig boldogan és örömmel mutatták be az érdeklődőknek, miképp dolgozzák fel a novemberi témakört a tanulásban akadályozott tanulók.
A diákok kooperatív csoportmunkában dolgozták fel legfontosabb kapcsolataik összetevőit, rutinosan használták a pozitív megerősítő kártyákat, mozgással kísérve énekeltek Bagdi Bellával, a vidám tanórát pedig természetesen meditációval zárták.
Novemberi boldogságóra-témánk a Társas kapcsolatok ápolása volt. A gyerekeket nagyon foglalkoztatja ez a témakör, mivel a kamaszkorban erőteljes hatással van ez a terület mindennapjaikra, különleges jelentőséggel bírnak személyes kapcsolataik életükben.
Az a megtiszteltetés érte intézményünket, hogy Bázisintézményi program keretében lett megjelölve az őszi POK napokon, „Boldogságórák működtetése SNI tanulók körében” címmel. Az 5. osztályosok hatékonyan, sikeresen, leginkább pedig boldogan és örömmel mutatták be az érdeklődőknek, miképp dolgozzák fel a novemberi témakört a tanulásban akadályozott tanulók.
A diákok kooperatív csoportmunkában dolgozták fel legfontosabb kapcsolataik összetevőit, rutinosan használták a pozitív megerősítő kártyákat, mozgással kísérve énekeltek Bagdi Bellával, a vidám tanórát pedig természetesen meditációval zárták.
Felmérést végeztünk:
Egy idős dédnagyapát meghívtunk a csoportunkba,aki elmondta,hogy szerinte mi a hosszú élet titka.
A listát a ” Család az első” és „mindig légy tevékeny” elvek vezérelték.
Boldogan nézte a vidám,táncoló gyerekeket és örömmel mesélte az élményeit a hosszú 88 életévéből.
Táncoltunk Bagdi Bella „Ha boldog vagy,mutasd meg mindenkinek” című számára.
A foglalkozást Bagdi Bella „Szép nap,ölelj most át engem”dalának hallgatásával zártuk.