Novemberi boldogságóráinkon társas kapcsolatainkat elemezgettük. Mindannyian megállapítottuk, hogy milyen fontosak számunkra ezek a sokrétű, sok színű kapcsolatok, melyeket rajzos fotók formájában meg is örökítettünk, majd fotóalbumba rendeztünk. Azután a barátság témát jártuk jobban körbe. Megmagyaráztuk a haver-barát fogalmakat. Összegyűjtöttük az igaz barátsághoz szükséges Top 5 tulajdonságot.
Ismét jól éreztük magunkat!
A legjobban az óra eleji „pizzasütés” feladat tetszett mindenkinek.
Társas kapcsolatok ápolása
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Mese a magányos törpéről. A számunkra leginkább tetsző 5 mese. Az előkészületekről, már egy másik posztban részletesebben írtam. Jó szórakozást, mesés élményeket kívánunk az olvasáshoz.
Törteli Szent István Király Általános Iskola
Társas kapcsolatokra mindenkinek szüksége van.
Törteli Szent István Király Általános Iskola
Társas kapcsolatokra mindenkinek szüksége van.
Törteli Szent István Király Általános Iskola
Társas kapcsolatokra mindenkinek szüksége van.
Törteli Szent István Király Általános Iskola
Társas kapcsolatokra mindenkinek szüksége van!
1-ES SZÁMÚ NAPKÖZIOTTHON, NAGYKÁROLY
A tevékenység kezdetén minden gyerek táncba hívta egy kedves csoporttársát. A csoporton belül minden óvodás rajzzal kedveskedett barátjának, illetve közös rajzot készítettek, ahol az egyik gyerek rajzolt a másik kezét irányítva. Ezzel erősítve a bizalmat, együttműködést. A barátság hónap jegyében újabb eseménnyel gazdagodott és vált szorosabbá óvodásaink barátsága. Élménynyújtó tevékenységnek számított a barátságlánc feldíszítése. A láncra a barátok egymásmellé helyezték el képeiket.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
A novemberi boldogságórák alkalmával sok-sok anyagot gyűjtöttünk Naftalin törpe meséjéhez. A komoly gyűjtőmunka után, mindenki megírta meséjét, amit az osztályban megrendezett meseíró versenybe nevezhetett. A zsűrinek nehéz dolga volt, végül a legjobb 5 alkotás, elnyerte a jogot, hogy illusztráció készüljön hozzá. A lelkes nebulók csapatokban alkottak, s mondhatom elképesztően igényes munkák születtek, melyekből végül közösen kettőt érdemesnek tartottunk arra, hogy diafilmet készítsünk hozzá. Tettünk-vettünk, s boldogan gyönyörködtünk kitartó munkánk eredményében! A hónap dalán kívül munkánk alatt Bagdi Bella: Repülj velem cd-jét hallgattuk. Valamint a Pozitív Gyerek vagyok dallal motiváltuk magunkat.
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
Ebben a hónapban a gyerekekkel a társas kapcsolatok fontosságáról beszélgettünk a gyerekekkel.
Sorra vettük az összes színteret, amelyben a gyerekek mindennapjaikat élik (család, osztály, tánccsoport, énekkar, kézilabda csapat). Megbeszéltük, ők miért érzik jól magukat ezeken a helyeken , mitől működnek jól ezek a csoportok ,mi a mozgatójuk.
Egyöntetű véleményük az volt, hogy a SZERETET az a hajtóerő, ami ezeket a csoportokat összetartja.
Nagy élvezettel rajzolták meg a fényképeket a fotóalbumhoz, még képkereteket is készítettek .
Az egyik képen megjelenik a POZITIVITY társasjáték is ,amivel a gyerekek nagyon szeretnek játszani.
Munka közben most Bagdi Bella -a gyerekek körében igen népszerű -dala mellett(Ha boldog vagy,mutasd meg….) népdalokat is énekelgettünk, hiszen az osztály nagy lelkesedéssel készül a népdaléneklési versenyre.
Montázsképet készítettek a tanulók, amely kifejezi a következő gondolatot: „Az ember természeténél fogva társas élőlény.” /Arisztotelész/