Hahó ! Mackó! Ébresztő! Itt vannak a barátaid!
Boldoggá tett, hogy a gyermekek a mese meghallgatása után szívesen meséltek arról mit szoktak társaikkal, barátaikkal játszani. Megkérdeztem van e most valaki akitől esetleg szeretnének bocsánatot kérni valamiért. Meglepődtem és meghatódtam, mivel egymás után emelkedtek fel a pici kezek a magasba.
– Ne haragudj, hogy nem adtam oda a játékomat!
– Bocsáss meg, hogy tegnap nem engedtelek előre!
– Bocsi, mert meglöktelek!
– Kérlek ne haragudj! Jobban figyelek!
A kicsiny vallomások után a gyermekek észrevették, hogy könnyes a szemem.
– Mi a baj Andi néni?
– Nincs baj! – feleltem. Ezek a boldogság könnyei. Örülök, hogy ilyen drágák vagytok. Ezek most nagyon szép cselekedetek, amelyet tettetek.
Behunyt szemmel elképzeltük milyen lehet a barlangban. Érzéseket fogalmaztak meg, volt aki félne, van akinek a hideg jutott az eszébe, s van aki azt mondta ide el lehet menekülni.
A mackó talpát a mesében a hangya csiklandozta. Megkértem a gyermekeket csikizzék meg egymás talpát.
Óriási nevetés vette kezdetét. Nagyon jó hangulat alakult ki.
A témát barátságlap színezéssel egészítettük ki. Érezhető volt a csoportban az egymásra figyelés és a gondoskodás.
Társas kapcsolatok ápolása
Elvarázsolt Házikó Óvoda/ Gradinita Casuta Fermecata
A játék kiindulópontja Lászlóffy Aladár ,,Barátság” című verse:
,,Barátom volt Péter,
barátom lett Áron,
egyik mindenképpen,
másik mindenáron.
Szeretem is őket,
s ők szeretnek engem,
összetartunk nagyon
ilyen szeretetben.”
A vers megtanulása után mindegyik gyermek barátot választ magának az ,, Egy , kettő, három/ Legyél a barátom” mondóka segítségével és egymásra figyelve, együtt ugornak a szabálynak megfelelően. (Fontos az egymásrafigyelés és az egymásrahangolódás)
Elvarázsolt Házikó Óvoda/ Gradinita Casuta Fermecata
A játék kiindulópontja Lászlóffy Aladár ,,Barátság” című verse:
,,Barátom volt Péter,
barátom lett Áron,
egyik mindenképpen,
másik mindenáron.
Szeretem is őket,
s ők szeretnek engem,
összetartunk nagyon
ilyen szeretetben.”
A vers megtanulása után mindegyik gyermek barátot választ magának az ,, Egy , kettő, három/ Legyél a barátom” mondóka segítségével és egymásra figyelve, együtt ugornak a szabálynak megfelelően. (Fontos az egymásrafigyelés és az egymásrahangolódás)
Elvarázsolt Házikó Óvoda/ Gradinita Casuta Fermecata
A gyerekek zenére szabadon sétálnak a szőnyegen és rámosolyognak valakire. Ha az illető visszamosolyog, megfogják egymás kezét és így jelezik, hogy barátra találtak. Mikor megáll a zene, barátság-szobrot alkotnak.
Nagyon jó hangulat kísérte a játékot és sok barátság alakult ki.
Elvarázsolt Házikó Óvoda/ Gradinita Casuta Fermecata
Aki fontos nekem- rajz
A gyerekek lerajzolták azt a személyt, akit nagyon szeretnek, majd elmesélték miért fontos számukra az illető személy:
Zoárd , 5 éves
Fontos nekem a mamám, mert nagyon kedves, hoz nekem játékokat és együtt játszunk. Ő nagyon jó és én nagyon szeretem őt.
Roland, 6 éves
Fontos nekem Reni, mert sokat kézimunkálunk, sok rajzfilmet nézünk és játszunk. Néha vele alszom és örvendek, hogy ő a testvérem. Mindig hoz nekem valamit Kolozsvárról.
Hanna, 6 éves
Fontos nekem az apukám, mert ő nagyon szeret engem és mindig játszik velem. Megvásárol nekem mindent.
Adrienn, 3 éves
Fontos nekem a testvérem, mert sokat játszunk együtt és szedi velem a játékokat.
Áron, 5 éves
Fontos nekem az apukám, mert mindig játszik velem és segítek neki főzni. Rgyütt rajzolunk.
Abigél, 5 éves
Fontos nekem aa apukám, mert nagyon szeretem és ategnap vásárolt nekem két finomságot. Mindig megcsinálja, amit mondok és főz nekem, amikor nincs otthon anya.
Hatos Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Arról beszélgettünk a gyerekekkel, hogy milyen az igaz barát egy mese meghallgatását követően. Párválasztás után bemutatták, eljátszották, hogy hogyan viselkednek, ha öröm vagy baj éri a legjobb barátjukat. Ez után a boldogságóra után már tudatosan felhívták egymás figyelmét hasonló helyzetekben: „Ezt jól csináltad!” „Én is így vigasztalok.” Ilyenkor én örülök a legjobban.
A társas kapcsolatok közül a barátságról, az összetartozásról, az összefogásról beszélgettünk a legtöbbet a gyerekekkel.
Fekete István- Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Gimnázium
Az órát a hónap dalával indítottuk. Csoportokat alkottunk úgy, hogy szülő, barát osztálytárs, sporttárs szerepelt a kihúzandó kártyákon. Gondolattérképet készítettek a téma fogalmához, amit utána megbeszéltünk. Közmondásokat jelenítettek meg a csoportok, amit ki kellett találni a többi csoportnak. egy történetet ismertünk meg, amit feldolgoztunk. Végül szoborparkokat alkottak a gyermek. Megrajzolták a fotóalbumot, majd újból eljátszottuk a dalt.