A Füzes Utcai Általános Iskola 1. és 2. osztályos tanulóival készítettünk plakátot a társas kapcsolatok témájában. Az ehhez a témához kapcsolódó mesét „A róka és a farkas a lakodalomban” címmel megbeszéltük. A kis diákok szívesen meséltek a családi és az óvodás kapcsolataikról és ezzel kapcsolatban készítettük el a fotóalbumunkat. Ezután készítettek gyöngyből karkötőt, amelyet hazavittek és odaadták anyukájuknak, szeretetük jeléül. Szívesen vettek részt először az 1. és 2. osztályos tanulók a boldogságórán, tetszett nekik a sok játék és a kézműves tevékenységek.
Társas kapcsolatok ápolása
A társas kapcsolatok témának feldolgozását a relaxáció után egy játékkal kezdtük, ami úgy nézett ki, hogy körbe álltunk és sorban egymástól kérdeztük meg a következőt: – Kis barátom, hogy vagy? Aki válaszolt, az lett a következő kérdező, ez a játék azért is volt jó,mert gyakoroltuk vele a szemkontaktus tartását a másikkal. A barátságvirág készítését nagyon élvezték a gyerekek, mert mindenkinek van legalább egy-két barátja a csoportban,és a virágszirmokra rákerülhettek a barátok jelei. A mese után megbeszéltük, hogy ki mivel kedveskedett már a barátjának, és ez milyen érzés volt. Az elmaradhatatlan ölelős játék sem maradt ki a programból, és a végén felragasztottuk a Boldogság vára lépcsőfokára a társas kapcsolatok szimbólumát.
Ebben a hónapban, bevezettem a csoportba egy új üdvözlési formát, aminek szimbólumai a csoportszoba bejárata mellett kapott helyet.Reggeli érkezéskor,a következő szimbólumokat választhatják a gyerekek: szív- ölelés, kéz- pacsi, hangjegy- tánc.Nagyon nagy sikere van, előfordul, hogy naponta többször kérik.
Gárdonyi Zoltán Református Általános Iskola és AMI
A társas kapcsolatok ápolása témát megragadva és az ősz utolsó napjait kihasználva töltöttünk sok sok időt játékkal az iskolánk udvarán, amelyet később a tanteremben folytattunk.
Az előző alkalommal tartott gyümölcsnapunk nagy sikere kapcsán, egy újabbat tartottunk, amely ismét lehetőséget biztosított egy kötetlen, jókedvű délután eltöltésére a gyerekekkel.
A társas kapcsolatok számos jótékony hatása ismert, így nagyon fontos azt ápolni. A kutatások szerint nem a kapcsolati hálónk mérete, hanem az azt alkotó kapcsolataink minősége számít, így azt nagyon fontos már gyerekkorban jó alapokra helyezni.
1. A hónap dala
2.. Értékes emberek
3. Szoborpark
4. Fotóalbum elkészítése
5. Beszámoló, lezárás
Ez a hónap barátságokról, a társas kapcsolatok ápolásáról, az egymásra figyelésről , a szeretetről szólt. A gyermekek szívesen beszéltek arról, hogy ki a legjobb barátjuk és miért, kik a társaik, hogy érzik magukat a csoportban, a családban?
Naponta eljátszottuk a „Kis barátom, hogy vagy” játékot, úgy hogy a kérdező gyermek felállt a szeretetkörből, odament a legjobb barátjához, kezet fogott és a következőket mondta: Szervusz kis barátom, hogy vagy? A felelő válaszolt: Köszönöm jól, mert….. Itt olyan indokok születtek mert te vagy a legjobb barátom, mert öribarim vagy, mert ebben a csoportba járhatok, vagy mert egész nap velem játszódtál stb.
A ” Tavaszi ébresztő” mese után, szintén megbeszéltük milyen jó ha az embernek vannak barátai. A „Csika, csika, csika, lú” mondókára, a gyermekek párosával szembe állva egymással, finoman megcsiklandozták egymást, így is érzékeltetve ha egy hangya végigszalad rajtuk.
A mese után elkészítettünk csoportunk barátságláncát és boldogan táncoltunk a „Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek” című énekre.
A gyerekek igyekeztek úgy alakítani a meseszövést, hogy kiderüljön: senkinek nem jó egyedül, a közösen átélt öröm többet ad.
Papi Kölcsei Ferenc Általános iskola Aranyosapáti tagiskolája
Novemberi hónap témája: A társas kapcsolatok ápolása„A boldog emberek egyik ismérve, hogy sok energiát fordítanak a kapcsolataik ápolására. Minél boldogabb valaki, annál nagyobb baráti vagy ismeretségi kört valószínűsíthetünk körülötte, és ez fordítva is igaz: ezek a kapcsolatok egyre növelik boldogságszintjét.”
Az osztály számára mesemondással telt a november, mert ebben a hónapban van a mesemondó verseny. Így egyértelmű volt a meseírás.
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekek fotórajzokat készítettek a családról, a tágabb családról, az osztályról, a barátokról, az ismerősökről, és ezt helyeztük el egy kinyithatós fotóalbumba.