A gyermekek rajzot készítettek a számukra fontos felnőttekről és gyermekekről.
Társas kapcsolatok ápolása
A kicsiknek szükségük van a nagyobbak segítségére. Az együtt töltött játékos idő alatt is segítették egymást, és nagyon jól szórakoztak.
Beszèlgetèsek kezdemènyezèse a baràtsàgròl,csoprttàrsakròl.
Mièrt kedveljük a baràtunkat?
Mit szeretünk együtt csinàlni?
Egy közös èlmèny a legjobb baràttal/baràtnővel- rajzolàs
Az együtt jàtszàs öröme
Egy gyermek/ tanító nénit jelképezi/ 30db lufit tart a kezében/osztály/
Az osztály tanulói ezeken a képeken egy-egy olyan pillanatot örökítettek meg, amelyen valamelyik családtagjukkal vagy barátjukkal láthatók és szívesen emlékeznek vissza rá.
Konyári Óvoda
Napocska csoport
A csoportunkban a boldogságórák nagyon jó hangulatban telnek. A gyerekek a beszélgetéseken szívesen részt vesznek. A gyerekek megnevezték barátaikat és barátság láncokat alkottunk. Szociális, szenzitív játékokkal szeretettem meg a gyerekekkel az empátia, a törődés, a barátság fontosságát. Sok új izgalmas információval gazdagodtunk ebben a hónapban is.
Gyengénlátók Általános Iskolája EGYMI és Kollégiuma
A gyerekek rajzain főként a szerelem jelenik meg, hiszen kamaszkorban vannak, és ez az új, izgalmas érzés foglalkoztatja őket a mindennapokban is.
Társas kapcsolatok-Fotóalbum
A Boldogság órán egy hajókirándulást játszottunk el. A vidám kirándulás során elhangzottak az ismert dalok, különösen a pozitív gyerek vagyok. Senki nem számított arra, hogy rossz dolog is történhet. A hajó azonban váratlanul viharba keveredett, és egy mentőcsónakba kellett ülni. A csónakban azonban kevés a hely.
Kik azok, akik elférnek veled a csónakban? Ki az, akinek mentőövet dobnál?
A gyerekek különböző társas kapcsolatokat jelenítettek meg a rajzokon. Elsősorban a család jelent meg a csónakban, de a vízben fuldokló osztálytárs is gyakori volt. Érdekes volt látni, ahogy kötelet és mentőövet rajzoltak a vízben rekedt társaknak. A legtöbben arra törekedtek, hogy minél több embert magukkal tudjanak vinni, de volt olyan gyerek, aki csak magát rajzolta a mentőcsónakba. Miután látta a többiek igyekezetét, ő is elgondolkozott, és rajzolt maga mellé családtagot.
Eljátszottuk a mentőakciót, az óra végét ölelős játékkal zártuk.
Tanítói szempontból azért volt érdekes volt a feladat, mert képet kaptam a tanulók szociális érzékenységéről és érzelmi intelligenciájukról. Voltak olyan megoldások, amik engem is megleptek.
Képek
Debreceni Bárczi Gusztáv EGYMI
Társadalmunkban elengedhetetlenek a társas kapcsolataink, melynek alapjait az iskolában kell, hogy megtanítsuk diákjainknak. A jó baráti viszonyokat, intézményeinkben kell kialakítanuk, mert ezek erősítenek bennünket, segítenek a jobb élet reményében, bátorítanak a nehézségekben. Mi kell a jó barátsághoz? Sorba vettük a legfontosabbakat: együtt ünnepeljünk, megvédjük a másikat, jót mondjunk, egymással sok időt töltsünk, örömben legyen részünk…
A barátságot megtartó 4 alappillért vettük alapul: tiszteletet, megértést, szeretetet, bizalmat. Ezeket elképzeltük, hogy milyen lenne, ha házat építenénk, a bizalomnak, szeretetnek, tiszteletnek, megértésnek. Melegzuhany játékkal melengettük egymás lelkét a ködös, hideg napokban. Boldogan énekeltünk, és tapsoltunk, kapcsolatba kerültünk egymással.