Társas kapcsolatok beszélgetésénél, ügyesen megbeszélték miben számíthatunk egymásra. Szóba kerültek a családon belüli kapcsolatok, illetve az osztályon belüli kapcsolatok. Nagy örömmel osztották meg társaikkal, hogy miben számíthatnak egymásra a mindennapokban.
Társas kapcsolatok ápolása
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
” Szeressük egymást gyerekek ” projektet szerveztünk a Társas kapcsolatok ápolása hónap-téma jegyében a Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolájában. A Boldogságórák témájának intézményi szintű megjelenítése volt a célunk.
A közösségi kapcsolataikban az ünnepre készülődéssel akarjuk elérni kapcsolataik minőségének pozitív változását, az egymáshoz közeledés megvalósulását a szeretet érzésének kifejezését. „Egy közösen átélt jó élmény hidakat épít közénk.”
Ki a barátom? – barátság
Milyen a kapcsolatom a felnőttekkel- szeretet
Mit jelent a fiú-lány kapcsolat?- szerelem
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája, Ifjúság utcai telephely
A társas kapcsolatok erősítése céljából a gyerekek elkészítették a barátság karkötőket, melyet egymásnak adtak át, miután elmondták, hogy ki miért a barátja. Mindenki kapott karkötőt, szerencsére nincs peremhelyzetű gyermek.
Az olvasás órán új fejezetet kezdtünk el,A családom-a világom címmel.Ehhez kapcsolódva vezettem be a témát.
Megbeszéltük a közösség fogalmát és a 3 közösségben (család,iskola,barátok)hogyan érezzük magunkat,hogyan ápolhatjuk ezeket.Mf.51.oldal
Az órát a Jó okom van rá… feladattal zártuk páros munkával,de nem a munkafüzetben csináltuk meg,hanem a teremben lévő fára tettük fel a szíveket.
Az olvasmányhoz kapcsolódóan Nagy Katalin:Gyalogkakukk a gyerekek otthon elkészítették a családfájukat,amit a 2.órán be is mutattak.
A delfint többek között a barátság, a közösséghez tartozás, a bizalom szimbólumaként tartják számon. Kis csapatunk ezért választotta a játékosságukról is ismert állatok rajzával díszített mandala – medál elkészítését. Tanulóink először egy hullámpapír segítségével vizet varázsoltak a delfinek köré, majd kiszínezték őket, ezután kivágtuk, lamináltuk, hogy tartós medál készülhessen belőlük. Végül lyukasztottuk és selyemszalagra fűztük. Az elkészült alkotásokat egymás nyakába akasztották barátságuk jelképeként.
A gyerekek már várták e havi Boldogságóránkat. Most a társas kapcsolatok fontosságáról, ápolásáról beszélgettünk.
Bevezetésként meghallgattuk Bagdi Bella Jobb veled a világ című dalát.
Elmondták, hogy a társas kapcsolatokat a családban, az iskolában és a baráti közösségekben ápolják elsősorban.
Életkorukból adódóan a baráti, iskolai kapcsolatokat tartják jelenleg a legfontosabbnak, ezért ezt a területet beszéltük át részletesebben.
Jó hangulatban töltötték ki a Mennyire ismeritek egymást táblázatot.
A barátságötös kapcsán átbeszéltük, hogy mi az az öt legfontosabb dolog, amitől jó barátok lehetünk.
Ezután képzeletben beköltöztünk mindannyian egy házba, és megfogalmaztuk az együttélés szabályait.
Az órát egy szókereső kitöltésével zártuk, melyben a boldogsághoz, kapcsolatokhoz fűződő kifejezéseket rejtettem el.
Az óra elején meghallgattuk Bagdi Bella: Világomban minden rendben van kezdetű dalát. Sőt, táncoltunk rá! A gyerekekkel írtunk egy hosszú listát, hogy milyen társas kapcsolataik vannak. Ebből kiemeltük a barátságot. Arról beszélgettünk, hogy milyen tulajdonságokra van szükségünk, ahhoz, hogy jó barátságokat tudjunk fenntartani. Készítettünk egy barátságötöst. A gyerekek színes papírokra körberajzolták a kezüket, amit kivágtunk. Ráírtuk a közepére, hogy Barátság, az ujjacskákra pedig egy-egy olyan tulajdonságot, ami a számukra a legfontosabb öt a felsorolt barátságfenntartó tulajdonság. Ezeknek a képe látható a feltöltött képek között. Az óra fennmaradó részében bizalomjátékokat játszottunk. Búcsúzóul „Legyen szép napod szívecskét rajzoltunk egymás tenyerébe.
Nagy ölelés zárta az órát.
Az óra elején meghallgattuk Bagdi Bella: Világomban minden rendben van kezdetű dalát. Sőt, táncoltunk rá! A gyerekekkel írtunk egy hosszú listát, hogy milyen társas kapcsolataik vannak. Ebből kiemeltük a barátságot. Arról beszélgettünk, hogy milyen tulajdonságokra van szükségünk, ahhoz, hogy jó barátságokat tudjunk fenntartani. Készítettünk egy barátságötöst. A gyerekek színes papírokra körberajzolták a kezüket, amit kivágtunk. Ráírtuk a közepére, hogy Barátság, az ujjacskákra pedig egy-egy olyan tulajdonságot, ami a számukra a legfontosabb öt a felsorolt barátságfenntartó tulajdonság. Ezeknek a képe látható a feltöltött képek között. Az óra fennmaradó részében bizalomjátékokat játszottunk. Búcsúzóul „Legyen szép napod szívecskét rajzoltunk egymás tenyerébe.
Nagy ölelés zárta az órát.
Zalalövői Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Fotóalbum készítése társas kapcsolatokról.