A tanulók lerajzoltàk önmagukat legjobb baràtjukkal együtt.
Társas kapcsolatok ápolása
Csoportunkban a boldogságóra során a gyerekek lerajzolták akit nagyon szeretnek ill. a legjobb barátjuk, aki fontos számukra. A munkák készítése közben elmesélték, hogy miért is szeretik őt a legjobban. Az elkészült rajzokról fotókat készítettünk.
A 6.osztályos tanulóimmal csoportfoglalkozás keretén belül vizsgáltuk meg,hogy milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie annak,aki jó kapcsolatokat ápol.
1.csoport megkapta a mesealkotás feladatát
2.cs.kártyahúzás után előadta azoknak az erősségeknek a hiányát,amit húztak
3.cs. kártyákat húzva előadott egy történetet,amik erősítették az adott társas kapcsolatot,
4.csoport verset írt az osztály által az óra elején összeszedett pozitív tulajdonságokat felhasználva.
Az óra végén az erősségek hiányát kijavítottuk,és előadták pozitív végkifejlettel.
Boldogan mentünk a következő órára.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Bojti Tagóvoda
Havi témánk bevezetéseként, ráhangolódásaként meghallgattuk a gyerekekkel a hónap dalát Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek címmel. Ezt követően beszélgettünk a barátságról, társas kapcsolatainkról. Megtudhattuk, hogy mit jelent gyermekeink számára a barátság fogalma.
A beszélgetés után bábok segítségével megismerhették a gyerekek Ferenczei Éva: Süni irigy lesz című bábjátékát. A mese tanulságait megbeszélve megtudhattuk, hogy mit is jelent az igaz barátság.
Ezután tenyérlenyomatainkból elkészítettük a csoportunk „Barátságszívét”, mely jó lehetőséget nyújtott a csoport társas kapcsolatainak feltérképezésére is. Megbeszéltük, hogy ki, kinek adta oda a saját jelét, és miért, kit tekint barátjának a csoportban.
Az elkészült közös szív csoportszobánk falát dísziti.
A zárókörben beszélgettük arról, hogy hogyab érezték magukat a gyerekek a Boldogságóránkon.
A 7.osztályos tanulókkal,miután körbeültünk,1-1 kártyát húztak,ami rájuk a legjellemzőbb.
Majd elmondták,hogy miért érzik úgy,hogy abban „erősek”.
Történettel igazolták,hogy mikor volt már az a tulajdonság a hasznukra.
A többiek pedig kiegészítették egymás előadását,mintegy bizonyítva,vagy éppen cáfolva azt.
Jókedvűen mentünk a következő órára.
Társas kapcsolatok témában a gyerekekkel első alkalommal beszélgettünk mit jelentenek számunkra a társas kapcsolatok, miért vágyunk mások társaságára, mi az a magány. Barátságötöst készítettünk, mindenki elmondta ,majd leírta számára ki az 5 legfontosabb személy és miért, páros játékot játszottunk ( szoborjáték), közös mesét írtunk: Mese a magányos törpéről, majd illusztrációt készítettünk hozzá. A megírt mesét el is játszottuk.
November a társas kapcsolatok hónapja. Nagyon sokat beszélgettünk a barátságról, a jó közösségről. Barátság karkötőt készítettek a gyerekek, amit nagy izgalommal kötöttek fel egymás kezére.
Barátság ujjlenyomatokat gyüjtöttek társaiktól, amiből aztán figurákat rajzoltak. Boldogan nyomták egymás lapjaira a barátság jelét.
Kapcsolataikat az óvónőikkel is ápoltuk. Ajándék kövecskéket festettek nekik emlékül.
Sok boldog pillanatot éltünk át közösen.