Csoportunkban szoros baráti kapcsolatok alakultak, minden gyerek megtalálta a számára kedves pajtását.
Ebben a hónapban hangsúlyosabban jelentkezett a baráti kapcsolat ápolása. Nem csak az erős barátságok voltak jelen hanem , újabb barátságok is alakultak.
Sokszor kedveskedtek barátaiknak , kisebb ajándékokkal , figyelmességekkel .
Minden baráti pár készített közösen egy szívecskét amit később félbevágtak , és megcserélték azt . Ezzel azt szerették volna jelképezni , hogy amelyik fél oldalt ő készített azt a barátja kapja meg , és fordítva.
Társas kapcsolatok ápolása
Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
A „Fotóalbum” c. feladat lehetőséget teremtett, hogy összegyűjtsük és lerajzoljuk támogató emberi kapcsolatainkat, majd megbeszéltük, hogy mit tehetünk azok ápolásáért.
A Szegvári Kurca-parti Óvoda Szivárvány kiscsoportjában a társas kapcsolatok témájának feldolgozása során ismét egy egész hetet szántunk a megértés, gyakorlás, elmélyülés folyamatára. Mivel a gyermekek életkori sajátossága, hogy mindent érzelmi beállítottságukon keresztül tapasztalnak meg, így az állatmeséken keresztül, a szereplők „bőrébe bújva” ismerkedtünk a jó és rossz tulajdonságokkal. Kit és miért szeretünk, nem szeretünk, ki a barátunk. Barátság körünket is ennek szellemében alakítottuk ki. Szívecske formákat festettünk felületfestéssel, amit mindenki a barátjának ajándékozott. Ez egyfajta szociometriai mérési eredményt is adott. Érdekes volt megfigyelni. hogy milyen szempontok alapján választanak barátot a gyerekek. Leginkább a jó vele játszani és a kedves jelzőkkel illették választottjukat. Bagdi Bella Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek dala minden napunk része volt. A gyerekek örömmel, szívesen fogadták, táncmozdulatokkal követték, énekelni is megtanulták a dalt.
Heti témánk által erősödtek a csoporton belüli társas, baráti kapcsolatok. A gyerekek jobban megismerhették önmagukat, társaikat, így szorosabb együttműködés alakult ki közöttük.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
” Szeressük egymást gyerekek ” projektet szerveztünk a Társas kapcsolatok ápolása hónap-téma jegyében a Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolájában. A Boldogságórák témájának intézményi szintű megjelenítése volt a célunk.
A közösségi kapcsolataikban az ünnepre készülődéssel akarjuk elérni kapcsolataik minőségének pozitív változását, az egymáshoz közeledés megvalósulását a szeretet érzésének kifejezését. “Egy közösen átélt jó élmény hidakat épít közénk.”
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Társas kapcsolatok beszélgetésénél, ügyesen megbeszélték miben számíthatunk egymásra. Szóba kerültek a családon belüli kapcsolatok, illetve az osztályon belüli kapcsolatok. Nagy örömmel osztották meg társaikkal, hogy miben számíthatnak egymásra a mindennapokban.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
” Szeressük egymást gyerekek ” projektet szerveztünk a Társas kapcsolatok ápolása hónap-téma jegyében a Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolájában. A Boldogságórák témájának intézményi szintű megjelenítése volt a célunk.
A közösségi kapcsolataikban az ünnepre készülődéssel akarjuk elérni kapcsolataik minőségének pozitív változását, az egymáshoz közeledés megvalósulását a szeretet érzésének kifejezését. „Egy közösen átélt jó élmény hidakat épít közénk.”
Ki a barátom? – barátság
Milyen a kapcsolatom a felnőttekkel- szeretet
Mit jelent a fiú-lány kapcsolat?- szerelem
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája, Ifjúság utcai telephely
A társas kapcsolatok erősítése céljából a gyerekek elkészítették a barátság karkötőket, melyet egymásnak adtak át, miután elmondták, hogy ki miért a barátja. Mindenki kapott karkötőt, szerencsére nincs peremhelyzetű gyermek.
Az olvasás órán új fejezetet kezdtünk el,A családom-a világom címmel.Ehhez kapcsolódva vezettem be a témát.
Megbeszéltük a közösség fogalmát és a 3 közösségben (család,iskola,barátok)hogyan érezzük magunkat,hogyan ápolhatjuk ezeket.Mf.51.oldal
Az órát a Jó okom van rá… feladattal zártuk páros munkával,de nem a munkafüzetben csináltuk meg,hanem a teremben lévő fára tettük fel a szíveket.
Az olvasmányhoz kapcsolódóan Nagy Katalin:Gyalogkakukk a gyerekek otthon elkészítették a családfájukat,amit a 2.órán be is mutattak.
A delfint többek között a barátság, a közösséghez tartozás, a bizalom szimbólumaként tartják számon. Kis csapatunk ezért választotta a játékosságukról is ismert állatok rajzával díszített mandala – medál elkészítését. Tanulóink először egy hullámpapír segítségével vizet varázsoltak a delfinek köré, majd kiszínezték őket, ezután kivágtuk, lamináltuk, hogy tartós medál készülhessen belőlük. Végül lyukasztottuk és selyemszalagra fűztük. Az elkészült alkotásokat egymás nyakába akasztották barátságuk jelképeként.