Az osztály gyermekeinek sok barátjuk van. iskolán kívül is gyakran járnak játszótérre, uszodába, rendezvényekre, ahol ovis barátokkal, a család barátaival lehetnek együtt. A társas kapcsolatokról alapos ismeretekkel rendelkeznek. Öröm volt hallgatni a közös élményeket, bölcs gondolatokat, ahogy meséltek arról, mi szükséges ahhoz, hogy barátaik legyenek. A másság elfogadásáról is korukhoz képest ügyesen nyilatkoztak.
Mindig nagy élmény és tapasztalat megismerni egy adott témáról a már meglévő ismereteket, bővíteni és helyén kezelni azokat. Ez a hónap különösen pozitív élményt adott. Hálás vagyok a szülőknek, hogy időben ültetnek a gyermekükben érzéseket!
Társas kapcsolatok ápolása
Barátság virágokat készítettünk. A virág szirmaira rajzoltuk a gyerekek barátainak jelét. Ezután pedig kiszíneztük a barátunkat. Egymás mellé a barátok kerültek kézenfogva.
Táncsics Mihály Német Nemzetiségi Általános Iskola
A Budapest XVIII. kerületi Táncsics Mihály Német Nemzetiségi Általános Iskola 2.b osztályának Boldogság-csapata készítette az óriási fényképalbumot. Készült kép a babavárás boldogságáról, egy kirándulás élményeiről.Gyerekek-gyerekekkel való kapcsolatról,Felnőttek egymás közötti kapcsolatáról. Mulató felnőttek és a velük mulató gyermekek vidámságáról. Valamint egy szomorú ember vigasztalásáról is.
Ebben a hónapban a társas kapcsolatok ápolása, volt a témánk amit többször is felvetettünk ilyen-olyan formában. Legtöbbször beszélgettünk róla, milyen fontos a kapcsolatok ápolása a családon belül és a barátok között is. Szituációs játékokat is játszottunk (pl.: párkereső mozgásos játék, kit szeretsz és miért …) Sokat énekeltünk, táncoltunk közösen.
1. Barátságlánc: az előre kivágott láncban saját maguk berajzolása, barátok fogják egymás kezét, és együtt a csoport!
2. Fagyasztó-olvasztó fogó: akiket a fogó megfagyasztott, azokat egy nagy meleg öleléssel kiolvaszthatják a többiek.
3. Nagyi mesél: egy kedves nagymamát meghívtunk egy közösen, meséléssel eltöltött délelőttre, ezzel igyekeztünk a korosztályokat közelebb hozni egymáshoz.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Rendhagyó módon fogtunk a feladathoz, nem árultuk el a gyermekeknek, hogy a mese a novemberi boldogságóra témája. Miután a kezdő mondat elhangzott és elmagyaráztuk a naftalin szó jelentését, úgy döntöttek a diákok, hogy Naftalin, a törpe legmeghatározóbb tulajdonsága, hogy büdös, és ezért magányos. Ettől kezdve szinte alig győztük lejegyezni a történet meghatározó gondolatait. Frappáns mese kerekedett az óra végére, jó szívvel ajánljuk mindenki figyelmébe. Aki nem hiszi, olvassa el, járjon utána!
MESEHÁZ ÓVODA KEREKERDŐ TAGOVODA
Nagyon sok közös programot átéltünk ebben a hónapban a gyerekekkel. Közös kirándulások a szülőkkel, gyerekekkel, boldogságkarkötő készítése, pókhálós játék. Közös várépítés, diópucolás, mind-mind társaskapcsolatok építéséről szóló tevékenységek. Naponta játszottuk a „Kisbarátom hogy vagy?” című játékot. A család bevonásával -mesés barátságok címszóval- élményeket gyűjtöttünk. Elmentünk egy családhoz palacsintapartyra, ahol a társas viselkedés szabályait gyakoroltuk, s élveztük, a barátság és összetartozás érzését. Többször kérték a gyerekek a Süni irigy lesz című bájátékot, és a Szomorú Szilárd ésBoldog Blanka című szituációs játékot. A barátságujjlenyomatokból ami a képek alapján is látható, ötletes munkák születtek. Sikerült megszerezni az Örömvár című könyvet, ami a köszöntőversben 12 manó barátságáról szól, s mélyen ajánlom az érzelmi intelligencia fejlesztésére.
Montessori Mária Kétnyelvű Óvoda és Bölcsőde
Egymással foglalkoztunk ebben a hónapban kicsit. Becsukott szemmel elképzeltük, Kiket Szeretünk nagyon, és milyen Jó, hogy Vannak. Körbe adtunk egy kérdést: „Kis barátom, hogy vagy?”, és ötletes válaszok is születtek. Eljátszottuk, hogyan tudjuk megvigasztalni Egymást. Judit óvónéni ötlete különösen megfogott: amikor egy kisgyereknek gondja van, fogják, „becsomagolják és eldobják” a problémát. Mindig lehet új dolgokat felfedezni és újra felfedezni.
Köszönjük a lehetőséget! 🙂
Montessori Mária Kétnyelvű Óvoda és Bölcsőde
A novemberi hónap a társas kapcsolatok ápolása jegyében telt. A gyerekek meghallgatták a Tavaszi ébresztő mesét, beszélgettünk arról, milyen örömöt okoztak Mackónak a barátai. Megfogalmaztuk a barát, barátság fogalmát. Eljátszottuk Kis barátom, hogy vagy? játékot. A csoportnak nagyon tetszett. Beszélgettünk arról, milyen jó, ha vannak barátaink. Több gyermek az édesanyját, vagy az óvoda pedagógust nevezte meg barátjának, vagy nagymamáját. De a csoporttársak is első helyen szerepeltek a barátok között. Elkészítettük a barátság virágokat és barátság szívecskéket. Többen elmondták, kit rajzoltak le és miért. Meghallgattuk a hónap dalát, hangulati lezárásként a gyerekek odamentek egymáshoz és megölelték egymást, barátaikat. A felnőttek is adtak és kaptak az ölelésből. Hálásan köszönjük!