A kapott embersablonra minden gyermek elkészítette a saját maga mását. Ezután a kezeket összeragasztottuk. Együtt vagyunk, társak vagyunk. A két szélső gyermek a rajzokon egymás kezét fogja. Így bezárul a kör.
Társas kapcsolatok ápolása
Mindenki húzott egy Boldogító erősségek kártyát és azon erősség segítségével „mutatkozott be” ( mondta el mennyire igaz ez rá) a többieknek. Ezután az azonos színű erősségek csoportokba rendeződtek és csoporton belüli beszélgetés kezdődött, megbeszélték ki-kire számíthat ha bajba kerül és mennyire fontos a család, a barátok, ismerősök… támogatása. Ezután a csapatok elkészítették a saját barátságötösüket.
A harmadik boldogságóra témánk a TÁRSAS KAPCSOLATOK.
„A társas kapcsolatok során közelebb kerülünk ahhoz, amik vagyunk, ha nyitunk a világra. Megfelelő kommunikációval, nem látható falak omlanak le, egymásra találunk.”
Az óvodások Kirschner Zsuzsa és Balogh Alíz óvodapedagógusok irányítása mellett foglalkoztak a társas kapcsolatok témájával a Csiribiri csoportban.
Sok mesével ismerkedtek meg a téma feldolgozása kapcsán. Ez az a téma, ami szinte minden történetet átsző.
Szívecskéket szaggattak ki levegőre keményedő gyurmából, amit aztán kidíszíthettek a gyermekek. Mikor elkészültek a díszekkel, egy társuknak át is adták, kiemelve azt, hogy miért is kedvelik őt, milyen jó tulajdonság az, amivel rendelkezik.
Sokféle, a tankönyv által felajánlott játékot próbáltak ki. Különösen tetszett a gyermekeknek az állatkertes játék, amelyet tovább élve egy komplett szociometriai felmérés eredményét kapták a pedagógusok. Kockákból felépítettek először egy házat, sok-sok helyiséggel, ahol mindenki elhelyezhette a jelével ellátott papírlapot. A következő lépésben már a csoportszoba falait építették meg, a „feladat” ugyanaz volt. Az eredmény felhívta a figyelmet arra, hogy van olyan gyermek, aki esetleg magányosnak érezheti magát a csoportban. Kitűnt az is, hogy a legtöbb 3 éves körül ott sündörögnek a nagyok, akik segítik őket, szeretettel terelgetik őket, vigyázzák minden lépésüket.
„A kedves szavak rövidek és könnyen kiejthetőek, de a visszhangjuk valóban végtelen.” Teréz anya
Szükségünk van egymásra, szeretjük egymást, Léna ezt így ábrázolta. A kezek hasonlósága mutatja a személyek közti közelséget.
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
A szokásos Márton-napi programunk igazi közösségformáló. Lámpásaink pedig külön fényt adnak hozzá.
Csoportunk életének szerves része a havonta egyszer megtartott Boldogságóra. Ebben a hónapban a téma a „Társas kapcsolatok” volt. A foglalkozást relaxációs gyakorlattal indítottunk a „Medve vagyok és cammogok” című játékkak. Ez után egy beszélgetőkört indítottam a gyerekekkel. Beszélgettünk az empátiáról, a barátságról, együttérzésről. Elmeséltem nekik a „Tavaszi ébresztő” című versesmesét, majd közösen építettünk egy állatkertet, várost, amelyhez sok mindent felhasználtunk, amit a csoportban találtunk. A téma lezárásaként meghallgattuk Bagdi Bella „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek” című dalát.
Elolvastuk a Görög mese a barátságról című történetet és megbeszéltük a tanulságokat.
A gyerekek rajzokat készítettek a barátságról.
Elolvastuk a Görög mese a barátságról című történetet és megbeszéltük a tanulságokat.
A gyerekek rajzokat készítettek a barátságról.
KSZC Kandó Kálmán Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
Az osztály ebben a témakörben egy verssel készült.
NEM LENNÉK AZ, AKI VAGYOK…
Nem lennék az, aki vagyok,
Ha nem lennének mellettem barátok.
Mert az az igaz jóbarát,
Ki segít minden bajon át.
Nem lennék az, aki vagyok,
Ha nem kaptam volna szerető családot.
Mert a család a csoda,
Hisz minden nap van vacsora.
Nem lennék az, aki vagyok,
Ha nem lennének mellettem tanárok.
A naplóban a szekunda,
Ajjaj, ha a szülő megtudja.
KSZC Kandó Kálmán Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
Nagyon fontos minden ember életében a társas kapcsolat.
Nem véletlenül mondják, hogy az ember társas lény.
Péli Fanni egy rövid versben írja/mondja el az érzéseit.