A baráti kapcsolatoknak kiemelkedően fontos szerepe van életünkben. A közös élmények, beszélgetések, nehézségek és örömök mind összekötnek bennünket azokkal, akik fontosak számunkra.
Társas kapcsolatok ápolása
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda, Közművelődési Intézmény és Könyvtár
Relaxaciós játékok, kapcsolat építő játékok után, beszélgetés a barátságról. Ki a jó barát?
A feladatlap színezése, társas kapcsolatok embléma közös elkészítése. közös ölelés, tánc az adott dalra.
Miskolci Kazinczy Ferenc Általános és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola
Puzzle készítés.Beszélgetés a társas kapcsolatok fontosságáról.Élmények a barátokkal kapcsolatban.
Domoszlói III. András Általános Iskola
Ezen a foglalkozáson sokat beszélgettünk arról, hogyan is lehet barátokat szerezni. Mit kell tennünk azért, hogy megszeressenek bennünket? Legfontosabb következtetésünk azt volt, hogy ha valaki jót cselekszik, kedves a többiekhez könnyen talál barátokat. Naftalin törpéről írt történetünk is példa erre.
Nyékládházi Kossuth Lajos Általános Iskola
Hiába az otthon maradás, versenyszellemünk nem ismer határt. Az osztály minden tagja benevezett a puzzle versenybe. Apró és nagy örömök forrása volt ez. De még jobb volt, hogy ezt anyával, apával és a tesóval csinálhattuk.
A téma feldolgozását relaxációval kezdtük, majd beszélgettem a gyerekekkel a barátságról.
Megkérdeztem tőlük: Miért jó, ha van barátunk?
Ki a legjobb barátod?
A gyerekek név szerint felsorolták barátaikat, társaikat, volt, aki a testvérét említette, vagy az otthoni barátait nevezte meg.
Azért jó, ha van barátunk, mert megoszthatjuk vele az érzéseinket, elmondhatjuk neki az örömünket és a bánatunkat.
Elmondtam a gyerekeknek Bezzegh Andrea: Tavaszébresztő című versét a barátságról.
Beszélgettünk arról is, hogy milyen lehet az arcunk, a mimikánk, ha vidámak, milyen, amikor szomorúak vagyunk. Megnézték magukat a tükörben is, majd lerajzolták vidám és szomorú arcukat.
A gyerekek elkészítették barátság virágaikat is. Volt olyan gyermek, akinek több barátja is van, ő több virágot is készített.
Otthon mindenki lerajzolta saját családját, vagy barátait és másnap a rajzot elhozták az óvodába megmutatni egymásnak.
Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A Villányi Általános Iskola 6. osztályosai még otthonról is tartják a kapcsolatot egymással.
November hónapban a feldolgozandó témánk a „Társas kapcsolatok” volt.
A relaxációs gyakorlatok után beszélgettünk a gyerekekkel a barátságról. Majd kiszínezték a kis papír emberkéket, és elhelyeztük őket úgy , ahogyan a szobában egymás kezét fogva álltak nagy körbe. Már voltak kialakult komoly baráti kapcsolatok, de mégis olyan könnyedén, nagyon rövid idő alatt találták meg helyüket a körben.
A mesét már várták, és az azt követő játékokat is nagyon élvezték. Lezárásként most is meghallgatták a témához kapcsolódó dalt. A következő időszakban is sok olyan játékot játszottunk, ahol megtapasztalták az egymásra figyelést, a bizalmat, empátiát.
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
Néhány levél, ami a karantén utáni jövőből íródott…