A következő témákban készítettek kis képeket a gyerekek: szülők egymás között, család, testvérek, osztályközösség, focicsapat, barátok.
Társas kapcsolatok ápolása
Molnár Ferenc Kéttannyelvű Általános Iskola
A következő témákban készítettek kis képeket a gyerekek: szülők egymás között, család, testvérek, osztályközösség, focicsapat, barátok.
Molnár Ferenc Kéttannyelvű Általános Iskola
A következő témákban készítettek kis képeket a gyerekek: szülők egymás között, család, testvérek, osztályközösség, focicsapat, barátok.
Molnár Ferenc Kéttannyelvű Általános Iskola
A következő témákban készítettek kis képeket a gyerekek: szülők egymás között, család, testvérek, osztályközösség, focicsapat, barátok.
Molnár Ferenc Kéttannyelvű Általános Iskola
A következő témákban készítettek kis képeket a gyerekek: szülők egymás között, család, testvérek, osztályközösség, focicsapat, barátok.
Konyári Óvoda, Pillangó csoport
A Pillangó csoport kiscsoportosainak – túl a beszoktatás időszakán – most kezdenek alakulni társas kapcsolataik. Mostanra megtanulták egymás nevét, keresik egymás társaságát, örülnek egymásnak.
Megfigyelhetőek a baráti kapcsolatok első jelei: az, hogy kik játszanak szívesen együtt, ki, kivel érzi a legjobban magát – ezen megfigyelések tapasztalatainak nagyrészét többször megerősítette, amikor sétáink előtt párt kellett választaniuk maguknak. (Kinek szeretnéd a kezét megfogni?)
Nyíregyházi Móra Ferenc Általános Iskola
Osztályunk törekszik a kapcsolatok ápolására, fenntartására, ezért megbeszéljük és igyekszünk közösen megoldani az adott problémáinkat, hol játékosan, hol szórakozás közben, hol pedig meghitten. Ismerjük egymást és ez az ismeret azt jelenti, hogy már szavak nélkül is tudjuk, ismerjük egymás szándékát, gondolatait.
Most alapozzuk meg és tanuljuk az ÉLET-hez való társas kapcsolataink alapját, hiszen barátságokat kötünk, szövetségeseket keresünk, segítséget nyújtunk, kapunk, vagy olykor csalódunk, félünk…
Társas kapcsolataink nélkül nem lennénk képesek megtapasztalni mindazt ami segít számunkra lelki, szellemi fejlődésünkben. Egymás életeinek részesei vagyunk, így idővel egymás „részeivé” válunk 🙂 .
„Egy igazi beszélgetésből mindketten másképp léptek ki, mint ahogy beléptetek. Mert kaptatok egymásból egy darabot, akár tudjátok, akár nem.” – Müller Péter
Társas kapcsolatok
A novemberi hónap témája a társas kapcsolatok, melyre a Ficánka csoportban nagy hangsúlyt fektetünk, hiszen vegyes csoportról lévén szó, fontos, hogy a kicsik a nagyokkal és együtt egymással is jó kapcsolatot ápoljanak. Ez fontos a kedvező óvodai légkör biztositásához, a személyiségfejlődésük, valamint a társadalmi beilleszkedésük szempontjából is.
A téma felvezetéséhez a kis barátom, hogy vagy játékot játszottuk. Tetszett nekik, annak ellenére, hogy A „jól” válasz hangzott el, szinte mindenkitől. Úgy gondolom, hogy ez a játék a megszólitásával az udvariasságra, a figyelmességre hivja fel a figyelmet.
Meghallgatták a Tavaszi ébresztő c. mesét a könyv 88.oldaláról. Ezek a mesélések mindig kellemes élmények a számomra, mert olyannyira gyermekközpontúak, hogy mindenki szivesen hallgatja, mindenki számára érthető, jól követhető és a mese végén mindig kapok egy nagy ölelést,amiért annyira tetszett nekik.
A mesehallgatás lezárásaként mindenki kapott a Mf-ünk 19.o-ról egy másolatot, melyet kiszinezhettek és a barátaik jelét a gyerekek rajzai fölé rajzolhatták, majd a lap másik oldalára „elkérték” a barátaik ujjlenyomatát, amit száradás után mindenki mindenki kiegészithetett ujjlenyomat-képpé a Mf. 22. oldala szerint. Ez utóbbi feladatnál a legtöbb kisgyereknek sok ötletet és segitséget kellett nyújtanom, mert ez kreativitást, szabad asszociációt kivánt meg.
Az óvodai tevékenységek sok lehetőséget biztositanak a boldogságprogram alkalmazásához. Az ének foglalkozás során kialakitott kör jó alkalomnak bizonyult, hogy a barátok egymás mellé álljanak és a korábban elkészitett emberfigurákat barátságlánccá ragasszuk össze.
Reggeli tevékenységeink megkezdése előtt, ráhangolódva az adott napra vagy épp levezetéseként az adott délelőttnek, hallgattuk meg és táncoltuk el Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutatsd meg… kezdetü dalt, melyet örömmel fogadtak és szivesen hallgatták.
A nagyobbakkal elkészitettük a nagy sikert aratott barátságkarkötőket is. Nagy lelkesedéssel készitették egymásnak és nagyon nagy örömmel fogadták egymástól.
A csoportszoba kedvelt játéka a szivacstégla készlet, melyet felhasználtam a társas kapcsolatok épitéséhez. Két csoportot alakitottunk ki, és miután igazságosan elosztottuk a szivacstéglákat, minden csoport feladata az volt, hogy épitsenek egy tetszőleges várat, amit a végén a másik csapat értékelt, hogy „miért tetszik?”.
A hónap lezárásaként meghallgattuk és eljátszottuk a Süni irigy lesz c. mesejátékot, majd elkészitettük a „mindenkinek van barátja” pókhálónkat.
Végül felkerült a Boldogság várához vezető út 3. lépcsőfokára a társas kapcsolatok jele is.