Az óvodás korú gyermekek számára a társas kapcsolatok leginkább a barátságok által valósulnak meg. A kis óvodásainkkal beszélgettünk a csoportban és azon kívül kialakult barátságokról, a barátok személyéről, arról, hogy miért jó ha az embernek van barátja, miért szeretjük a barátunkat, hogyan segíthetünk a barátunknak. A gyerekek nagy élvezettel meséltek a különböző élményeikről, melyeket a kis barátaikkal együtt éltek meg. Minden esetben pozitívan álltak a barátság fogalmához, a játékok és beszélgetés által még inkább sikerült a gyermekeket és a társas kapcsolataikat megismernünk.
Társas kapcsolatok ápolása
A gyerekek csoportokban beszélték, számukra mi fontos a barátságban . Ebből készült a mi barátságnapunk.
Az óra fő részében A róka és a farkas a lakodalomban című mesét dolgoztuk fel. Sokat segített az igaz barátság megértésében. A sziámi játék igazi sikert aratott, és egyre jobban átélik a gyermekek a meditációs gyakorlatokat is.
A boldogság óra igazi felüdülést jelent számomra is.
Az osztály ebben a témában rajzokat készített, a rajzok nagy része haza került, hogy megmutassák, milyen érzelmekkel fordulnak a szülők, a nagyszülők, a barátok felé. Egy montázs készítettünk az általuk választott rajzokból!
Győri Nádorvárosi Énelk Zenei Általános Iskola
A gyerekek egy hetirendet készítettek, melyben minden napra jutott valaki, akivel valamilyen módon erősítették, ápolták kapcsolatukat.
Társas kapcsolatok ápolása
1.Mennyire ismeritek egymást!
2.Adj a képnek címet!
3.Görög mese a barátságról-igazság,jóság,hasznosság
4.kéz-mitől lehetünk jó barátok!
5.Dícséret—táblázat
6.Akadálypálya—rábízom magam a társamra!
6.Körjáték—dőlj el. Bízz meg a másikban!
7.Dolgozz a házadon!-tisztelet,bizalom,szeretet,megértés
Ezeket a témákat dolgoztuk fel az órán, minden gyerek élvezettel vett részt a feladatokban.
A társas kapcsolatok hónapjában összegyűjtöttük, milyen sokszínű kapcsolatrendszere van egy-egy embernek. Megbeszéltük a lazább és szorosabb kapcsolatokat. Mindenki választott egy számára valamiért fontos kapcsolatot az életében, azt egy képkeretbe lerajzolta. Az elkészült „fotókat” kiállítottuk az osztályteremben.
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A gyerekek kiválasztották és lerajzolták , hogy kik azok ,akik az ő életükben nagyon fontosak , szerepük meghatározó . Egy kislány , aki teljes családban él , nem rajzolta le az anyukáját , ez megdöbbentő . A többiek apát , anyát , testvéreket , nagyszülőket és közeli rokonokat , barátokat rajzoltak .