Társas kapcsolatok
Novemberben a társas kapcsolatokról beszélgettünk. Megbeszéltük, milyen a jó barát, hogyan alakulnak ki a baráti kapcsolatok.
Mi alapján választunk barátot, milyen konfliktusok adódhatnak barátok között, hogyan lehet könnyen és gyorsan megoldani azokat, mit jelent a megbocsátás.
A diákok szerint, a jó barát segítőkész, bátor, vicces. Nem sűrűn váltogatják barátaikat, ez nagyon jó. Közös érdeklődési kör, vagy hasonló tulajdonságaik miatt választják barátaikat. Ha konfliktusok adódnak közöttük, gyakran kérik felnőtt segítségét. Természetesen a tanulóknak nagyon fontos a családjuk. De koruk miatt és talán az iskola miatt is, a baráti kapcsolatok szerepe meghatározó az életükben.
A foglalkozások elején és végén elénekeltünk – Jobb veled a világ c. dalt.
Két történetet olvastam el nekik Mese a sündisznóról, aki arra vágyott, hogy megsimogassák. Egy szúrós süniről szól és egy kislányról, aki a barátja lesz.
Mekkora szíve van egy babszemnek? című mese. A történetben a gyerekek átélhetik, hogy a két testvér mennyire ragaszkodott egymás közelségéhez.
Kézműveskedtünk – szívecskéket gyártottunk, színezőt szineztünk.
A hónap témája lehetőséget teremtett arra, hogy az éppen aktuális problémákhoz kapcsolódóan beszélgessünk a társas kapcsolatokról, és különbséget tegyünk a családi, rokoni, baráti, párkapcsolati és ismerősi viszony között. Átbeszéltük, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezik egy jóbarát, mindezt konkrét helyzetekhez kötve.
Osztályszinten Fonaljátékot játszottunk. A gyerekek a gombolyagot ahhoz a társukhoz vitték aki számukra a legkedvesebb barát. Szóban megindokolták miért őt választották.
Párban történő beszélgetés során minél több közös és eltérő tulajdonság találása volt a feladat. Ez alapján levontuk a következtetést: mindenki hasonlít valamiben a társaihoz és különbözik is tőlük.
Faddi Gárdonyi Géza Általános Iskola
Fadd, 2025.11.21.
Szépvölgyiné Szűcs Krisztina