A 4 perc és a szinonimák feladatokat csináltuk meg.
Társas kapcsolatok ápolása
A Boldogságóra novemberi feladata a mi osztályközösségünkre érezhetően pozitív hatással volt.
Ebben a hónapban a gyerekek figyelmét egymásra, társaikra, barátaikra irányítottuk. Célunk volt, hogy a gyerekek érezzék, megtapasztalják mennyire fontosak a jó kapcsolatok egészségünk és lelki jóllétünk szempontjából is.
A témának megfelelően végzett tevékenységeink: olyan csoportképet alkottunk, amelyen senki nem marad „érintetlenül”, s az érintés folyamatosága sem szakad meg. Ezután a késő őszi napfény áldásos hatását kihasználva vidám „gyerekfüggőkkel” ékesítettük fel kedvenc fánkat, ezt követően pedig a mókás szabadidős tevékenység önfeledt játékba „torkollott”.
A Boldogságóra novemberi feladata a mi osztályközösségünkre érezhetően pozitív hatással volt.
Ebben a hónapban a gyerekek figyelmét egymásra, társaikra, barátaikra irányítottuk. Célunk volt, hogy a gyerekek érezzék, megtapasztalják mennyire fontosak a jó kapcsolatok egészségünk és lelki jóllétünk szempontjából is.
A témának megfelelően végzett tevékenységeink: olyan csoportképet alkottunk, amelyen senki nem marad „érintetlenül”, s az érintés folyamatosága sem szakad meg. Ezután a késő őszi napfény áldásos hatását kihasználva vidám „gyerekfüggőkkel” ékesítettük fel kedvenc fánkat, ezt követően pedig a mókás szabadidős tevékenység önfeledt játékba „torkollott”.
Szajoli Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Halloween időszakát nagyon sok gyermek szereti, hiszen alkalmat nyújt maskarába bújni, vidám játékokat játszani. Ennek okán az 1.b osztály Pumpkin-partyt tartott, mellyel az őszi szünet eljövetelét ünnepeltük meg. Faragtunk töklámpást, és ötletes jelmezekben ügyességi játékokat is játszottunk, így igazi közösségkovácsoló délután kerekedett ki belőle.
A hosszú járvány miatti és nyári szünetnek ebben a hónapban vége lett. A gyerekek visszatértek az óvodába. A hosszú távollét megviselte a kapcsolatokat, bár voltak, akik örültek, hogy újra láthatták egymást, de sokan nem találták a helyüket és volt, aki sírva is fakadt. Így első napokban a befogadás, beszoktatás volt a legfontosabb feladat. Az is megviselte őket, hogy az egyik óvó néni és a dadus néni is másik csoportba került. Szerencsére mi is nagyon ügyes és kedves új dadus nénit és asszisztenst kaptunk. Mivel óvodán „zsilip” rendszerrel működik, így a szülők nemigen tudták megismerni az új kollégákat. Hogy a csoport jobban összekovácsolódjon és a szülők is találkozhassanak egymással és velük, a közeli játszótérre mentünk egy szép napos szombat délelőtt. Sokan eljöttek, és akik ott voltak nagyon jól érezték magukat. Játékukban, beszélgetéseinkben sokszor felidézik ezt a délelőttöt, mely a közös élmény erejével hatva erősítette közösségünket. Másik kezdeményezésemmel a gyerekek empatikus készségét, egymás iránti szeretetét, elfogadását kívántam fejleszteni.
Két cserepet befestettem, az egyiket meleg színekkel, a másikat pedig hideg színeket használva. A meleg színűre nagy, mosolygó emoji került, a másikra, pedig szomorú. Egy harmadik tárolóba hurkapálcikára ragasztva a gyerekek jele került. A cserepeket homokkal töltöttem meg, ezekbe tűzik a gyerekek a jeleiket, attól függően, hogy jó,-vagy rosszkedvűen jöttek az óvodába. Reggeli után megnézzük ki hiányzik-annak nincs sehová téve a jele,- ki jött jó vagy rossz kedvvel az oviba. Akiknek a „rosszkedvű” cserépben van a jelük, elmondják a bánatukat és a többiek öleléssel,, simivel vigasztalhatják meg őket. A gyerekek nagyon várják ezeket a beszélgetéseket és öröm látni, ahogy megvigasztalják, megszeretgetik egymást.
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Jó osztályközösség vagyunk. Szeretünk együtt lenni. Mindenben segítjük egymást.
Mosolygós
Ennek a boldog napnak a kellékei a mosolygós arcok voltak. A pólókon, a jutalom lufikon, a párnákon és persze a gyerekek arcán. Játékos, táncos bemutatók, rejtvények, drámafoglalkozás, Ki mit tud? színesítette a napot.
Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola
Sok móka, közös játék, egymásra hangolódás. Erről szólt a november.
Mezőlaki Arany János Általános Iskola
Mindenki választhatott egy jól működő társas kapcsolatot az életéből, melyről rajzot készített. A sok rajzból állt össze az album.
A társas kapcsolatok ápolása témát „Az igaz barát az, akire a szükségben is számíthatunk.” idézettel kezdtük. Megbeszéltük, hogy a mindennapi életünk legnagyobb részét valamilyen közösségben, társas közegben töltjük. Összegyűjtöttük ezeket a közösségeket, a benne elfoglalt szerepeinket, mit kapunk ezektől a közösségektől és mi az, amit elvárnak ezekben tőlünk. Beszéltünk a boldogtalanság legnagyobb forrásáról, a magányról. Arról, hogy egyedül nehéz és nem jó lenni, ezért nagyon fontosak az ember életében a társas kapcsolatok és a számunkra fontos emberek megölelése is.
Játszottuk a távíróoszlop és a szoborpark játékokat és egymással szembe fordulva kifejeztük a másikkal szembeni nagyrabecsülésünket.