Egy tartalmas és rendkívül hasznos és tanulságos időszakot tudunk magunk mögött. A hónap témáját úgy érzem könnyebben tudtam feldolgozni, mert a csoportomba járó 3-4 éves gyerekekhez is tudtam úgy szólni, hogy személyes tapasztalataikat, élményeiket meg tudják osztani.
Mivel még mindig on line foglalkozásokat tartunk, így a szülőket is bevontam a foglalkozásokban, azáltal, hogy megkértem őket, hogy beszéljenek gyerekeikkel arról, hogy mi szép, mi jó a barátságban. Így már egy kicsit gördülékenyebben tudtunk arról beszélni, hogy kit tekintetnek barátjuknak. Ezt egy játék keretén belül tettük meg: a kis kezecskéikkel szívet formáltak és virtuálisan elküldték egy gyereknek akit barátjuknak tekintenek. Kezdetben döcögősen indult a játék, de mindenki belebátorodott, és akad olyan gyerek is aki megindokolta döntését.
A „Fülöpke az óvodában” mese, nagyon tetszett a gyerekeknek, a megbeszélés során volt akinek eszébe jutott régi barát, csoporttárs, innen tudtam, hogy a mese mondanivalója átment a gyerekekhez.
Minden hetet a „Ha boldog vagy” című dalocskával kezdtünk és végeztünk be, a gyerekek már tudták mi következik, és örömmel várták ezeket a pillanatokat. A többszöri meghatalmazás eredményeképpen már közösen énekeltük és mutogattuk mindannyiunk legnagyobb örömére.
Most már nemcsak a gyerekek, hanem a szülők és várják a Boldogság órás foglalkozásokat.
Társas kapcsolatok ápolása
A hónap dalát többször is elénekeltük, de bár – Társas kapcsolatok ápolása – a téma, most mégis olyan mozdulatsorokkal kísértük, amelyben nem fogtuk meg egymás kezét, vállát a járványra tekintettel: szivecskét, napocskát házikót rajzoltunk kezünkkel. A barátságkarkötő készítésnél az azonos szinekkel jeleztük a barátságban lévő gyermekeket és megbeszéltük ki – kinek és miért a barátja. Érdekes, egyedi válaszokat hallhattunk, közben érződött, hogy sokan elgondolkodtak rajta, hogy milyen jó is, hogy van nekik barátjuk. Barátságvirágok is nyíltak a csoportunkban, főleg a leányoknak tetszett a virágszirom rajzolása, amiben a barátaik jeleit rajzolták. Pedagógiai munkánk során támogatjuk mi is az építő barátságokat.
Társas kapcsolatok témáról beszélve, mindenkinek le kellett írnia, hogy milyen értékeket tart fontosnak egy barátságban.
– volt, aki fadarabra írta fel azt az egyet, ami a legeslegfontosabb
– illetve kezüket körberajzolva, minden „ujjba” egy-egy értéket jelöltek meg
A társas kapcsolatok hónapjában a Református EGYMI Kiskunhalasi Tagintézményének Süni csoportjában elkészítettük a Barátság szívünket. Jelenleg a vírushelyzet miatt sajnos csak 3 tanuló jár a csoportunkba. A Barátság szívünkre természetesen az otthon tartózkodó gyerekek is felkerültek, akiket nagyon várunk. A foglalkozáson még elbáboztuk plüss állatokkal a Süni irigy lesz című bábjátékot. Lezárásként pedig meghallgattuk a hónap dalát is.
A társas kapcsolatok hónapjában a Református EGYMI Kiskunhalasi Tagintézményének Süni csoportjában elkészítettük a Barátság szívünket. Jelenleg a vírushelyzet miatt sajnos csak 3 tanuló jár a csoportunkba. A Barátság szívünkre természetesen az otthon tartózkodó gyerekek is felkerültek, akiket nagyon várunk. A foglalkozáson még elbáboztuk plüss állatokkal a Süni irigy lesz című bábjátékot. Lezárásként pedig meghallgattuk a hónap dalát is.
Megbeszéltük mit jelent a barátság,egységben az erő gondolat alapján szívben helyeztük el. Mindenki belefért a közös dobbanásba , a fogalmak összeértek.
Sombereki Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A novemberi Boldogságóra témája a társas kapcsolatok volt. Az órát nyelvtörőkkel kezdtük, majd olyan játékos feladatok következtek, amelyekkel a társ fontosságát hangsúlyoztuk a feladatok végrehajtása során. A szoborjátékba egy-egy szókapcsolatot kellett eljátszani (szeretlek nagyon, haragszom rád..) Sziámi ikrekként különböző feladatokat kellet közösen végre hajtani úgy, hogy nem szakadhattak el egymástól. A vidám játékok után megbeszéltük miért fontosak a barátok, és milyen a jó barát. Majd a gyerekek barátság-karkötőt készítettek. Ez után arra kértem őket, hogy annak az osztálytársuknak adják ezt a karkötőt, akivel még nem olyan szoros a barátságuk, de szeretnék jobban megismerni egymást. Az órát ismét Bagdi Bella közös dalával zártuk.
Székesfehérvári Kossuth Lajos ÁLtalános Iskola
A jó híreket először elmondtuk, majd lerajzoltuk, és egy vicces ládikába raktuk. Innen aztán mindenki húzhatott egy jó hírt, és a rajz alapján vissza kellett emlékezni, kinek a jó híre van a képen.