A csöpp háromévesek közösségé formálása szeptemberben a beszoktatással kezdődik, és mindennap teszünk érte.
Az együtt játszás – építés, kirakózás, gyurmázás – során kialakul a közösségi kapcsolat, megérzik, megtapasztalják a közösség erejét. Szívesen és minimális konfliktussal játszanak együtt, természetesen már látjuk, hogyan alakulnak a baráti kapcsolatok, vannak dominánsabb, és elfogadóbb gyerekek, de szépen formálódik, alakul a közösségünk. Gyakran játszunk kooperatív játékokat, sokat mesélünk, és nagyon kedvelik a pozitív dalokat, mondókákat.
Társas kapcsolatok ápolása
Az új osztálytársak érkezésével, új barátságok születtek.
Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium
Meghallgattuk a hónap dalát, majd a pozitív gyerek vagyok kártyát húztunk és megbeszéltük a rajta lévő üzeneteket. Ezután játszottunk, és a társas kapcsolatokról beszélgettünk. Végül mindenki önarcképet készített és elkészítettük osztályunk kedvességnapját.
Beszélgettünk a jó barátságról „A róka és a farkas a lakodalomban” című mese kapcsán. Meghallgatás után a mesét dramatizáltuk, majd meghallgattuk, elénekeltük a hónap dalát.
Beszélgettünk a jó barátságról „A róka és a farkas a lakodalomban” című mese kapcsán. Meghallgatás után a mesét dramatizáltuk, majd meghallgattuk, elénekeltük a hónap dalát.
Mórahalom Város Önkormányzata Napköziotthonos Óvoda
A gyerekek két csapatban építették az állatkertet, majd később egybeépítettük egy keritessel.
Készítettünk baratsaglancot. Minden gyermek elkészítette saját kepmasat, ezeket úgy ragasztottuk körbe ahogy egymás kezét fognak valójában.
Így mindenki a barátja mellé került.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A tanuló lerajzoltak néhány társas kapcsolatot, de megjelenik ezek szomorú hiánya is.
A társas támogatás nagyon fontos az iskolai feladatok során is.Valós alakú rajzot készítettek a gyerekek-egymást segítve-,majd beszélgettünk a szeretetről,barátságról…