November hónapban sok közösség építő játékkal mélyítettük kapcsolatainkat, egymás iránti bizalmunkat. Kedvencünk a Csipkerózsika együttműködést fejlesztő játéka, mellyel birtokba vehettük az iskola egy teljes emeletét és egymást támogatva oldottuk meg a nehéz feladatot.
Társas kapcsolatok ápolása
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
Ezt a feladatot teljesen önállóan és nagy örömmel oldották meg a gyerekek . Sok változatot kitaláltak és elpróbáltak , mire eljutottak a végső formához .
Rado Tibor Általános Iskola és EGYMI Győr
November havi témánk, az egyik kedvencünk. Sok baráti kapcsolat van az osztályunkban, mély, évek óta tartó barátságok. Érzéseink egymás irányába való kifejezése sokszor könnyeket csal a szemünkbe, ez történt baráti szívecskéink átadásakor, amelyet sok kedves dicsérő mondattal együtt kaptunk.
Manófalvi huncutságok részesei lehettek azok a tanulók, akiket a betegség pénteken nem tartott otthon. Benépesült a vadonatúj zöld (mű)gyepszőnyeg egy kis időre a manóházikók előtt. Volt páros ügyességi feladat, de egyéni és csapatos huncutságokra is jutott idő. Egymást segítve, buzdítva mindenki kiállta a hétpróbát. Akkor pihentünk csak egy hangyányit, amikor B.Bella Boldogságdalát közösen hallgattuk-énekeltük-játszottuk. Közben az udvari tuják kint a hideg, metsző kassi szélben manóruhába öltöztetve várakoztak ránk. Ez az új szelfipont iskolánkban-mindenkinek nagyon tetszett. Reménykedünk, hogy a Mikulás idén sem felejtkezik majd meg rólunk. Ugye, a tujamanók segítenek ebben! Nem maradtak így sem ajándék nélkül a gyerekek: kinek színes könyvjelző, kinek képeslap, kinek egyéb apróság jutott a közelgő tél jegyében.
Radó T.Általános Iskola és EGYMI
Nyolcadik osztályban a baráti kapcsolatoknak nagyon fontos szerepe van, ezért ebben a hónapban különösen sok baráti programot szerveztünk, hogy kapcsolatainkat ápoljuk: közös játékok, közös baráti étkezések, barátunk megfestése….Kötelékeink sokat erősödtek egymás között.
Bocskai István református Általános Iskola
A barátság fontos dolog. A családi, baráti kapcsolatok fontosságáról beszélgettünk az órán, valamint arról, hogyan lehet ezeket a kapcsolatokat fenntartani. És persze közben ismét jól éreztük magunkat.
Szeretet kapcsolódás, mi mindannyian összetartozunk
Boldogság óránkat relaxálással kezdtük. Majd közösen hallgattuk Bagdi Bella dalát, melynek címe: Ha boldog vagy, mutatsd meg mindenkinek. Beszélgettünk arról, hogy kinek van barátja. Kis szivecskét választottak maguknak. A szívecskével odamentek a barátjukhoz és odaadták neki. Majd elmondták, hogy miért a barátjuk.
Barátomnak tekintelek, mert….
–Sokat játszunk együtt!
–Szépen rajzolsz!
–Nem kiabálsz!
–Nem árulkodsz!
–Segítesz a kisebbeknek!
Játszottunk páros játékokat, páros forgásokat, mondókázásra körben jártunk párosával. Közös énekléssel fejeztük be az óránkat.
Csécsei Gézengúz Óvoda és Bölcsőde
Ennek a témának a bevezetését relaxációs gyakorlatokkal kezdtem el. Előkerült a boldogságórás macink is a szőnyeg közepére, majd elkezdtünk beszélgetni a kapcsolatainkról, kik a család tagjai, kit nevezünk barátnak, és hogyan tesz a boldogságunkhoz ha ezeket a kapcsolatokat ápoljuk. A beszélgetés után érintő játékot játszottam a gyerekekkel, egy simogató párnácskával kellett valakit megsimogatniuk úgy, hogy nem beszélnek közben, csak egymás szemébe néznek. Mindenkire sor került, láttam a szemükben a hálát és az egymás felé fordított figyelmüket, szeretetüket. Nagyon jó játék volt! Ezután elolvastam a hónap meséjét, majd megbeszéltük a benne hallodtakat. Készítettünk közösen egy barátságszívet, sok barát került be a szívbe. Többször meghallgattuk a hónap dalát és táncoltunk rá. Kértem tőlük, hogy készítsenek otthon családrajzot is. Másnap behozták és a többiek előtt elmesélték kiket ábrázolnak a rajzon, kikből áll a családjuk. Büszkén mutatták be a rajzaikat. Egész hetünket kőrbe ölelte a barátságkarkötők készítése, mindenki fűzött fonalból valakinek egy karkötőt, melyet az utolsó nap, pénteken adtak át egymásnak, addig titok volt kinek készítették. A karkötőket úgy adták át egymásnak, hogy elmondták, mit szeretnek a másikban. Olyan jó volt látni a szemükben a szeretetet, a képek magukért beszélnek. Nagyon várták már hogy odaadhassák és hogy megkapják a karkötőket. Szerintem ez méltó lezárása volt a havi témánknak.
Csécsei Gézengúz Óvoda és Bölcsőde
Ennek a témának a bevezetését relaxációs gyakorlatokkal kezdtem el. Előkerült a boldogságórás macink is a szőnyeg közepére, majd elkezdtünk beszélgetni a kapcsolatainkról, kik a család tagjai, kit nevezünk barátnak, és hogyan tesz a boldogságunkhoz ha ezeket a kapcsolatokat ápoljuk. A beszélgetés után érintő játékot játszottam a gyerekekkel, egy simogató párnácskával kellett valakit megsimogatniuk úgy, hogy nem beszélnek közben, csak egymás szemébe néznek. Mindenkire sor került, láttam a szemükben a hálát és az egymás felé fordított figyelmüket, szeretetüket. Nagyon jó játék volt! Ezután elolvastam a hónap meséjét, majd megbeszéltük a benne hallodtakat. Készítettünk közösen egy barátságszívet, sok barát került be a szívbe. Többször meghallgattuk a hónap dalát és táncoltunk rá. Kértem tőlük, hogy készítsenek otthon családrajzot is. Másnap behozták és a többiek előtt elmesélték kiket ábrázolnak a rajzon, kikből áll a családjuk. Büszkén mutatták be a rajzaikat. Egész hetünket kőrbe ölelte a barátságkarkötők készítése, mindenki fűzött fonalból valakinek egy karkötőt, melyet az utolsó nap, pénteken adtak át egymásnak, addig titok volt kinek készítették. A karkötőket úgy adták át egymásnak, hogy elmondták, mit szeretnek a másikban. Olyan jó volt látni a szemükben a szeretetet, a képek magukért beszélnek. Nagyon várták már hogy odaadhassák és hogy megkapják a karkötőket. Szerintem ez méltó lezárása volt a havi témánknak.