A tanulók tablót készítettek a kis kedvenceikről készített fotókból.
Társas kapcsolatok ápolása
Számba vettük azokat az embereket akik valamilyen módon hatással vannak a kis életükre. Mindezt egy rajzban ábrázolták. A családtagokon túl a barátok, a kis kedvencek és a tanító nénik és bácsik is rákerültek az alkotásokra 🙂 Megbeszéltük hogyan hatnak ránk a társas kapcsolataink, miként tud pozitív vagy némely esetben negatív hatást gyakorolni ránk, hogy dolgozhatunk azért hogy mi is jó „társai” legyünk valakinek.
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Társas kapcsolatok ápolása a 3.c osztályban
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Társas kapcsolatok ápolása a 3.c osztályban
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Társas kapcsolatok ápolása a 3.c osztályban
Elkészült Pitypangfalva barátságlánca. A gyerekek imádják ezeket a foglalkozásokat ❤️
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Magyar irodalomból a mesék témakörnél tartunk, így a boldogságóra munkafüzetekben a társas kapcsolatok témaköréhez kapcsolódó mesét dolgoztunk fel. Csoportokat alkotva báb előadást is készítettünk belőle: A róka és a farkas lakodalomban.
Együtt könnyebb – kicsit másképp
Tulajdonképpen a javasolt témákat mind feldolgoztuk, egy kicsit másképp: A hónap dalát meghallgatva e gyerekek lelkesen vették észre a tartalmi hasonlóságot a hallgatott dal ( „Ha boldog vagy, tapsolj a kezeddel…”) és az általuk többször elénekelt, eljátszott dalocska között (” Ha jó a kedved tapsolj egy nagyot…)Majd a javasolt filmek megtekintése és értelmezése után nem madarat, hanem barátságrepülőt hajtogattunk, amibe mindenki beleírt egy kis vidámságot, vagy bátorító üzenetet. Ezeket a repülőket reptettük a magasba, s aki elkapta, az elolvashatta, hogy neki melyik üzenet érkezett a magasból. Kipróbáltuk a százlábút is. Nem is bizonyult olyan egyszerű feladatnak. Levezetésként megnézték a Nini mesék 14. epizódját (https://www.youtube.com/watch?v=e1yaWHcPgUM ), amelyben kiderült, hogy egy nehéz kerti munkából hogyan lesz vidám, mókás tevékenység, ha többen összefognak. Amíg a meséhez tartozó dalt ( Együtt könnyebb ) hallgatták a kisdiákok illusztrációt is készíthettek a meséhez.
A társas kapcsolatok hónapjába érkeztünk, feljutottunk a 3. lépcsőfokra. Nem kezdhetünk boldogságórát anélkül, hogy boldogságminyonunkat ne szeretgetnénk meg és adogatnánk körbe.
Relaxációnk most az „almát szedj, ügyesedj…,szőlőt szedj ügyesedj..” volt. A hónap dalára vidáman táncolunk, mozogtunk.
Az e hónapi két mesénket (Tavaszi ébresztő, Fecske meg a szalmaszál) örömmel hallgattuk. A téma feldolgozás során megtanultuk, hogy az ember társas lény,és ezért fontos a megfelelő fejlődés érdekében, a közösség megléte, a kapcsolataink rendszere. A barátság oltalmaz bennünket a magánytól is. Szükségünk van egymásra, és a szeretetre.
Ezután közösen készítettünk jellel ellátott barátság láncot, amit később ki is színeztek a pillangós gyerekek. Egy nagyon jó kis szeretetkört varázsoltunk a szőnyegünkre.
Nagyon jól sikerült a fészekfogó játékunk is.
Majd a „melegfészek relaxáció” játékban elképzeltük, hogy egy puha meleg fészekben vagyunk(Még a párnánkat is magunkhoz szorítottuk). Ebben a biztonságot adó fészekben töltöttünk nyugodt perceket, addig amíg a madármamánk vissza nem érkezett hozzánk. Öröm és lelkesedés volt jellemző mindeközben.
A zárókörünkben beszélgettünk arról, hogy ki, milyen segítséget kért akkor, amikor egy faladat megoldása nehézségbe ütközött. Azt is elmondtuk egymásnak, hogy kivel laknánk egy fészekben.
A boldogságóránk végén elhelyeztük egymás csuklóján a barátságkarkötőnket. Annak adtunk karkötőt, ki kedves nekünk.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A gyerekekkel beszélgettünk a társas kapcsolatok fontosságáról.Csapatépítő játékokat játszottunk,majd megnéztük a videót a madarakról.Ezután a gyerekek színespapírból elkészítették a saját madarukat,amiket aztán levittünk az udvarra és kipróbálhatták hogy szállnak a szélben.