Az osztály minden tanulója aktívan résztvett a munkában, körülrajzolták a kezüket, és beleírták, hogy mi a feltétele a jó barátságnak. Majd közösen elkészítették az emberi kapcsolatokat szimbolizáló házat.
Társas kapcsolatok ápolása
Az osztály minden tanulója aktívan résztvett a munkában, körülrajzolták a kezüket, és beleírták, hogy mi a feltétele a jó barátságnak. Majd közösen elkészítették az emberi kapcsolatokat szimbolizáló házat.
Az osztály minden tanulója aktívan résztvett a munkában, körülrajzolták a kezüket, és beleírták, hogy mi a feltétele a jó barátságnak. Majd közösen elkészítették az emberi kapcsolatokat szimbolizáló házat.
Az osztály minden tanulója aktívan résztvett a munkában, körülrajzolták a kezüket, és beleírták, hogy mi a feltétele a jó barátságnak. Majd közösen elkészítették az emberi kapcsolatokat szimbolizáló házat.
A relaxációs gyakorlatok után eljátszottuk a „Kis barátom, hogy vagy ” játékot. Majd Boldog Dóra segítségével elmeséltem nekik a Süni irigy lesz mesét. A mese után átbeszéltük, hogy Süni hogyan viselkedett és a barátai hogyan cselekedtek.
A gyerekek elmesélték , hogy az ő baráti szokásaik milyenek.
Adtam minden kisgyereknek egy papírból kivágott gyerekfigurát, melyet a saját képmásukra kellett elkészíteni. A jelüket a figura hasára rajzoltam, hogy jobban beazonosítható legyen. Egy körbe felraktuk a gyerekfigurákat úgy, hogy mindig megkérdeztem, hogy az éppen adott kispajtás kezét ki szeretné fogni. Ezzel azt jelképeztük, hogy a Pitypang csoportban mindannyian barátok barátok vagyunk.
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
A gyerekekkel először megnéztük az állatos videókat, ami nagyon tetszett nekik. Megbeszéltük miért alkotnak csapatokat, miben segíti ez őket. Nekünk jó-e ha valamit együtt, közösen végzünk el? Felidéztük azokat az eseményeket, amelyeket az egész osztály átélt. Sok olyan emléket is elmeséltek, ami a családdal, barátokkal történt. Elkészítettük a repülő madarakat, amit boldogan reptettek. A játék kapcsán megbeszéltük, hogy milyen fontos az egymásra való odafigyelés. Sajnos az is kiderült többen érzik azt, hogy nem figyelnek rájuk eléggé, nem veszik észre ha bánatosak, vagy ha valami jó történt velük. Megnyugtató volt látni a következő napokban, hogy segítőkészebbek lettek egymással. A kisebbekre is jobban odafigyeltek. Napköziben a százlábút is sikerült megalkotnunk.
Taszári Körzeti Általános Iskola
Ennek a témának a feldolgozását nagyban segítette Fésűs Éva: Pöttömke piros vitorlása című meséje. Nagyon érdekes volt, ahogy a gyerekek a helyszínek alapján magukra öltötték az ott „lévők” szerepét. A „kihangosítás” először döcögősen ment, utána azonban már nagyon jól megfogalmazták érzelmeiket. A „Százlábú” játékot – ahogyan a képek is bizonyítják- nagyon nagy kedvvel és szívesen csinálták. Megoldottuk az „Együtt könnyebb” feladatot is. A videókat a madarakról nagyon nagy csodálattal nézték, a madarak elkészítése, a madárröptetés jól sikerült.
Nagy – György Eszter óvodapedagógus Csicsergő csoport
Boldogság nap
A társas kapcsolatok folyamatosan formálódnak a Csicsergő csoportban. A kis-és nagycsoportos gyermekekben a türelmet, egymás megértését, segítségadást, példamutató viselkedést, egymásra figyelést tápláljuk a szeretet fészekben.
A népszokásokhoz kapcsoltam a szociális élmények és érzelmek erősítését. A gyermekek körében készítettem el a töklámpásokat, melyet odaadóan figyelemmel kísértek.Ég a gyertya ég, el ne aludjék. A Szeretet a szívünkben éljen soká még.”közös énekléssel gyönyörködtünk a gyertya fényében. Ez a melegség áthatotta a gyermekek lelkivilágát. Kifejezték egymás felé a tiszteletet:” Mondj óvodás társadnak kedves szavakat. „-Szeretek veled játszani. Szép a hajad. Szeretek veled legozni. Tetszik a nevető szemed…
Népzenei motivációval a „fonóba” táncolt a csoport. A szőnyegen elhelyezkedve kukoricát morzsoltunk. A régi népi világ hagyományairól meséltem a gyermekeknek. A jókedvű morzsolásban verseltünk, mondokáztunk. :Bori baba haja kóc… Kukorica bajuszából… Az összetartozás közösségi csoport élményt Móricz Zsigmond :Iciri piciri meséjével zártam le.
Korompai Ilona óvodapedagógus – Zümmögő csoport
A gyerekek figyelmét, érdeklődését a Csiga – Duó zenekar – Barátság című zenéjével keltettem fel. Le ültünk a szőnyegre a gyermekek kiválaszthatták a baratjukat a csoportba. A gyerekek ügyesen megfogalmazták azt, hogy miért szeretik a barátjukat:
– legtöbben azt fogalmazták meg, hogy közösen együtt játszanak, ezért szeretik a barátjukat.
-tudatosítottam rávezető kérdésekkel legyenek megbízhatóak tartsák meg a barátjuk titkát, ne mondják el másnak
– igaz- hamis játékkal segítettem rávezetni a gyermekeket a barátság fontosságára, értékeire. Fontos, hogy legyenek őszinték egymáshoz ha valamivel megbántották egymást mondják el.
-örüljenek egymás sikereinek
– ha van olyan dolog, amit a barátod nem akar elmondani neked, akkor ne erőltesd elmondani azt. Tiszteljük egymást. A kíváncsiság és az, hogy törődsz valakivel az nem ugyanaz. Egy igaz barát megérti ha nem akarsz beszélni valamiről.
– ne azt nézd, hogy neked mi a legjobb hanem azt, hogy a barátodnak mi az. Egy barát segít, mellettünk van a nehezebb időszakokban. Miután átbeszéltük a barátság néhány fontos mozgató rúgóját, eljátszottuk a “Kiszáradt a diófa” című táncos játékot egy kicsit más elgondolásba. A gyermekekkel kört alakítottunk. Kézfogással körbe mentek és a ” majd játszhatunk alatta” párt választottak, olyan gyermeket, akit a barátjának tart. Újra énekléskor táncoltak a párjukkal és a szívvel a kezükben. A gyerekben tudatosítottam, hogy mi alkotjuk együtt a Zümmögő csoportot így a mi kis csoportunk együtt ült be a madárfészekbe, hiszen sok jó ember kis helyen is elfér.