Az óra feldolgozása alatt minden gyerek érdeklődő volt. Beszélgetések követték a meghallgatott mesét. Szeretnek színezni, zenét hallgatni, ezért most is így dolgoztuk fel ezt a témát.
Társas kapcsolatok ápolása
A társas kapcsolatok téma kimeríthetetlen volt számunkra. Mindig is figyelünk egymásra, jó közösség vagyunk. Sokat beszélgettünk és különböző disputa játékokkal, konfliktuskezelő játékokkal hoztuk közelebb a témakört. Főleg testnevelés órán volt lehetőség több feladat kipróbálására, hiszen kapcsolódott az adott mozgásanyaghoz is. Nagyon szerették játszani a fagyott babzsák játékot, amit még nehezítettünk is sokszor. Szívesen segítettek máson, akár saját káruk által is. Megnéztük az összetartozásról, összefogásról szóló kis videót, ami nagyon sok gondolatot hozott elő belőlük. Szintén testnevelés órán került sor a Százlábú játékra, ami meglepő módon nagyon jól sikerült és nagyon gyorsan. A társas kapcsolatokra való figyelés jó előszobája lesz a decembernek, amikor a jó cselekedeteket szoktuk előtérbe helyezni.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A mai foglakozásunkon motivációként megnéztük „Bunny New Girl, azaz nyuszi új lány” rövidfilmet, majd az állatvilágról készült gyönyörű természetfilmeket. Ezután beszéltünk az összetartozás fontosságáról, és arról, hogy kapcsolatainkban mennyire fontos az egymáshoz való kötődés és bizalom. Bizalom nélkül nem jöhet létre tartós kapcsolat. Az óra végét vidám feladatokkal fejeztük be: voltunk fagyottak, hernyók, százlábúak.
Az Eszterlánc csoportban a soron következő Boldogságóra:a Társas kapcsolatok volt, mely már az adventi készülődés időszakára esett. A gyerekek már a 3. évet kezdték együtt, így jól ismerik egymást és életkorukból adódóan kötődnek egymáshoz, baráti kapcsolatok is alakultak már ki. Így nem okozott nehézséget ennek a témának a feldolgozása a gyermekek részéről sem. A közös játékokon, resztoratív körökön keresztül megtapasztalhatták az „Együtt lenni jó!” „Együtt játszani csudajó!” érzését. Közös „munkával” készültünk a közelgő ünnepre, együtt készítettünk díszeket, „terepasztalt”, mely türelmet, toleranciát, együttműködési készséget kívánt a gyerekektől. Mindenki választhatott magának feladatot, ki miben segít a közös cél elérése érdekében. Megbesztük, hogy ha többen vagyunk, sokkal jobban tudunk terveket megvalósítási, mint egyedül. Munka közben énekeltünk, megteremtve ezáltal egy bensőséges hangulatot, mely erősítette a csoport kohézió.
Az Eszterlánc csoportban a soron következő Boldogságóra:a Társas kapcsolatok volt, mely már az adventi készülődés időszakára esett. A gyerekek már a 3. évet kezdték együtt, így jól ismerik egymást és életkorukból adódóan kötődnek egymáshoz, baráti kapcsolatok is alakultak már ki. Így nem okozott nehézséget ennek a témának a feldolgozása a gyermekek részéről sem. A közös játékokon, resztoratív körökön keresztül megtapasztalhatták az „Együtt lenni jó!” „Együtt játszani csudajó!” érzését. Közös „munkával” készültünk a közelgő ünnepre, együtt készítettünk díszeket, „terepasztalt”, mely türelmet, toleranciát, együttműködési készséget kívánt a gyerekektől. Mindenki választhatott magának feladatot, ki miben segít a közös cél elérése érdekében. Megbesztük, hogy ha többen vagyunk, sokkal jobban tudunk terveket megvalósítási, mint egyedül. Munka közben énekeltünk, megteremtve ezáltal egy bensőséges hangulatot, mely erősítette a csoport kohézió.
Az Eszterlánc csoportban a soron következő Boldogságóra:a Társas kapcsolatok volt, mely már az adventi készülődés időszakára esett. A gyerekek már a 3. évet kezdték együtt, így jól ismerik egymást és életkorukból adódóan kötődnek egymáshoz, baráti kapcsolatok is alakultak már ki. Így nem okozott nehézséget ennek a témának a feldolgozása a gyermekek részéről sem. A közös játékokon, resztoratív körökön keresztül megtapasztalhatták az „Együtt lenni jó!” „Együtt játszani csudajó!” érzését. Közös „munkával” készültünk a közelgő ünnepre, együtt készítettünk díszeket, „terepasztalt”, mely türelmet, toleranciát, együttműködési készséget kívánt a gyerekektől. Mindenki választhatott magának feladatot, ki miben segít a közös cél elérése érdekében. Megbesztük, hogy ha többen vagyunk, sokkal jobban tudunk terveket megvalósítási, mint egyedül. Munka közben énekeltünk, megteremtve ezáltal egy bensőséges hangulatot, mely erősítette a csoport kohézió.
A bevezető relaxációs gyakorlat után arról beszélgettünk a gyerekekkel, hogy fontosak-e a társas kapcsolatok, s miután mindegyikük azt mondta, hogy igen, elmélyedtünk a témában.
Ezután elkészítettük az Én-kört, amely segítségével a gyerekek befele figyeltek, átvizsgálták a kapcsolataikat. Igen érdekes eredmények születtek. Természetesen én is elkészítettem. 🙂
Ezután személyes üzenet kártyát készítettünk egy-egy általunk választott személynek. Ezeket nem fotóztuk le, mert nagyon érzelmes üzenetek születtek, amelyeket nem szerettünk volna közzé tenni.
Végül azt a feladatot kapták a gyerekek, hogy válasszanak egy személyt a környezetükből, akivel keveset szoktak beszélgetni és egy hétig figyeljenek rá fokozottabban. A következő órán a gyerekek feltelve élményekkel meséltek, és csak meséltek.
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
November hónapban az egymásra odafigyelés és több együttműködés helyeztük a hangsúlyt.
Órán sokszor kellett a Padtársakhoz odafordulni, igenis belenézni a szemébe, figyelni-hallgatni Őt-válaszolni Neki. Mindegy, hogy matematikai műveletek vagy olvasásórai vélemény, a lényeg az odafigyelés.
Napközben pedig az egymás segítése is szerepet kapott.
A tanítási napok kérdése mindig az volt, Leányok közül ki volt Társaival kedvesebb-változott-segített Bárkinek, s ezért november végén csillámos tollat kaphat.
A Fiúk jutalma egy focimeccs, Napközis Nevelőnk és 2 Apuka ellen. Vagyis nem egymás ellen, hanem összefogva Felnőttekkel szemben.
Nekik kellett felmérni ki jönne-miként legyenek a csapatok-jutalmul milyen finomságot szeretne-milyen legyen az emléklap és só-liszt emlékérmet is készítettünk.
Sajnos a vírushelyzet miatt a meccset el kellett tenni tavaszra, s az éremből is csak a sajátot lehet hazavinni, de a lényeg az összefogás volt.
A gyerekekkel megnéztük a videókon, hogy az állatok hogyan és miért működnek együtt. Átbeszéltük, hogy mi mikor és hol szoktunk együtt működni és ez miért jó. Elkészítettük a seregélyeinket és megreptettük őket az udvaron. Próbáltunk együtt és egyszerre mozogni, mint az állatvilágban.
Mindössze 3 órát tudtunk csak az adott témával foglalkozni.
Először átbeszéltük a fogalmakat. Ezután jöttek az élmények, mindenki elmesélhetett egy történetet.
Szituációs játékot is játszottunk, bár betegség miatt elég kevesen voltunk, és ez kicsit tompított a játék örömén.
Ezután jött volna a tabló elkészítése, de a csoportom ekkor sajnálatos módon karanténba került.
A rajzokat elkészítették, de a tablót otthon én állítottam össze.