Téma: Barátság
Téma feldolgozása:
A csoporton belüli barátságok feltérképezése céljából választottunk témát.
Elsősorban az volt a cél, hogy megerősödjenek azok a kapcsolatok, melyek alakulóban voltak.
Ezt szolgálta a téma választásunk.
Abból a játékból indultunk ki, melyben a gyerekek állatparkot készítettek, majd utána megerősítettük a közös munka
során alakult kapcsolatokat. Ezt a barátok ujjlenyomataival rögzítettük, melyet később a fantáziájuk alapján egészítettek ki.
Az Advent időszakát hangsúlyozva kapcsolódtunk a ” Jónak lenni jó” programhoz és gyűjtögettük a cipős doboz kincseit.
Társas kapcsolatok ápolása
Kapcsolatok, amikkel egymáshoz kapcsolódunk…a szívünkben hordozzuk, és szeretettel ápoljuk.
A novemberi foglalkozást a „ haragom kifújom, mint a cica nyújtózom” mozgásos relaxációval kezdtük. A beszélgető körben mindenki megkérdezte a szomszédjától: „ Kis barátom, hogy vagy?” A pozitív érzelmeiket könnyebben meg tudták fogalmazni, mint a bánatukat, rossz közérzetüket.
Barátságláncot készítettünk, szerencsére egy teljes kört tudtunk alkotni, mindenki be tudott csatlakozni a csoport körébe. Ez azt mutatja, hogy nincs elszigetelt, magányos gyermek, a szorosabb kettes-hármas barátságok is tudnak kapcsolódni a többiekhez. Nagyon élvezték a magukat ábrázoló figura kiszínezését.
Ezután állatkertet építettünk, úgy osztottuk el az állatokat, hogy békében élhessenek egymás mellett. Ezután megrajzoltuk a csoportunk alaprajzát a játszóhelyekkel és mindenki oda helyezte a jelét, ahol szeret játszani. Érdekes volt, hogy nem mindig a valóságnak megfelelően helyezték el magukat, volt amikor inkább a vágyukat tükrözte, azt, hogy kivel szeretnének együtt játszani.
A foglalkozás lezárásaként meghallgattuk a témához kapcsolódó dalt.
Az állatkert építése és csoportszoba rajzolása még a következő napokban is többször megjelent spontán módon a játékukban, így többször is tudtunk beszélgetni a témáról.
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A gyerekek nagy odaadással oldották meg a feladatot.
„A barátok olyanok, mint a csillagok! Nem mindig látod őket, de tudod, hogy vannak!”
Ez a hónap a társas kapcsolatok köré épült fel. Különlegessé tette számunkra a kialakult világjárvány is, hiszen még inkább szükségünk van a szeretetteljes mosolyra, ölelésre, kedves szavakra.
Mit is jelent ez az idézet? Tettem fel ezt a nehéz kérdést az én kis bagolyfiókáimnak. S láss csodát, záporoztak a válaszok: A barátokra szükség van, segítenek, ha bajban vagyok, megvigasztal, játszik velem… Apró kis kobakukból ilyen okos gondolatok sorakoztak fel pár másodperc alatt.
Egyik nap mesebeli útlevéllel útnak indultunk közösen egy vándorútra, ahol csak egymásra számíthattak, segíthették egymást, s tették meg a virtuális próbatételeket. Visszarepültünk a múlt diafilmjei közé, hogy mesézhessünk, majd a mese kanapén mindenki elújságolta, elmesélte jó hírét, amelynek az osztály közösen örült, tapsolt, ujjongott. S talán ezek között a legtöbbször elhangzott és kiemelt jó hír volt a gyerekeknek, hogy jöhetnek iskolába, hogy együtt lehetünk, hogy velük vagyok, s szeretem őket. A barátság háló felállítása után megbeszéltük, hogy a szeretetünket öleléssel tudjuk a leginkább kimutatni, de a mai világjárvány most nem igazán kedvez nekünk, így újabb biztonságos köszönési formákat találtunk ki: pusziküldés, kacsintás, minden oké, könyök érintés, tánc, láb érintés… etc. Nagyon élvezték minden percét. A reggeli relaxációban piciny magocskák voltak a puha, vigyázó földben, de a kíváncsiság és a napocska cirógató napsugara felébresztette őket, s kikelve a magasba nyújtózkodtak. Közösen elénekeltük a Repülj velem dalt, ami már három hónapja örök kedvenc a csapatban. Sokat nevettünk, játszottunk. Kis filmek (Értékes vagy, szív szava) megnézésével értettük meg, mennyire szükségünk van a szeretetre, barátságra, társaságra. A hónap dalának éneklése közben a boldogságfüzetbe elkészültek a színezők, amelyen megjelenítették a lufikban a barátaik nevét, jelét, szeretteiket. Csillagokat gyűjtöttünk, mint a barátokat, párosan oldottunk meg mesebeli feladatokat. A Manó feladatuk ezután az volt, hogy a saját kezük körberajzolása után keressék meg barátjukat és rajzolják mellé az ő kezüket is. Ezzel is szimbolizálva az egységet, az összetartozást. Végül a barátságmanó hozott a gyerekeknek egy titkos szelencét, amelybe el lehetett bújtatni a jó hírekről készült rajzaikat. Nagyon élvezték minden percét a boldogságóráknak, s közösen örültünk, hogy még együtt lehetünk, segíthetjük, támogathatjuk egymást ebben a nehéz időben is. Együtt minden sikerülhet, közösen minden cél közelebb van, s így soha nem adjuk fel, mert jobb velük a világ.
„Van úgy, hogy valaki nagyon törődik a másikkal. Azt hiszem ezt hívják szeretetnek.”
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Barátság virág.
A virágok szirmaiba a barátok jeleit rajzolták a gyerekek. Önállóan dolgoztak,és a végén elmondták kit miért választottak.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
A gyermekeknek feladatuk volt hogy a barátság Virág közepébe a saját jelüket kellett berajzolni.A sziromba pedig azoknak a pajtásaiknak a jelét kellett berajzolni akit barátjának gondol.Majd mindenki nagyon jól megfogalmazta, hogy miért éppen ők a barátai.
Manófalvi huncutságok részesei lehettek pénteken az 5. órában azok a tanulók, akiket a betegség nem tartott otthon. Benépesült a vadonatúj zöld (mű)gyepszőnyeg egy kis időre a manóházikók előtt. Volt páros ügyességi feladat, de egyéni és csapatos huncutságokra is jutott idő. Akkor pihentünk csak egy hangyányit, amikor B.Bella Boldogságdalát közösen hallgattuk-énekeltük-játszottuk . Közben az udvari tuják kint a hideg, metsző kassi szélben manóruhába öltözötten várakoztak ránk. Ez az új szelfipont iskolánkban-mindenkinek nagyon tetszett. Reménykedünk, hogy a Mikulás idén sem felejtkezik majd meg rólunk. Ugye, a tujamanók segítenek ebben! Nem maradtak így sem ajándék nélkül a gyerekek: kinek színes könyvjelző, kinek képeslap, kinek egyéb ajándék jutott a közelgő tél jegyében.