Ebben a hónapban a társas kapcsolatok ápolása volt a témánk. Minden héten egy-egy rövidebb foglalkozáson dolgoztuk fel a témát. A társas kapcsolatok alakítása nagycsoportban sarkallatos kérdés, minden gyerek szeretné ha lennének barátai, bár a barátság mélyebb értelmével csak most ismerkedtünk meg. Tudatosítottuk, hogy ha valaki éppen nem akar olyat játszani, mint a társa, attól még barátok, csak most külön játszanak. Több gyermeknél a kisajátítás okozott gondot (csak az én barátom legyen), ehhez adott segítséget a mese a mackóról és barátairól. Arról is beszélgettünk, Micimackónak kik a barátai? (ha már Micimackó Óvoda vagyunk és Micimackó és barátai a mesesarok díszei, így szem előtt vannak.) Beszélgettünk róla, hogy kinek hány barátja van a csoportban és az óvodában, illetve azon kívül?
Relaxációs gyakorlat: magánhangzók hangoztatása egy levegővel.
Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg… dalának eljátszása minden foglalkozáson megtörtént.
A matematikai tapasztalatszerzés anyaga a pár fogalmának kialakítása volt, ehhez tudtuk kapcsolni azt a játékot hogy Kik a barátok, kik az ellenségek? – az állatok párosításával, és növényevők és ragadozók biztonságos elkülönítésével.Ebben a ciklusban a relaxációs és zenehallgatási – éneklési gyakorlatokon kívül egy bábjátékot nézhettek meg Szabina néni és az én előadásomban. A mesében szereplő irigységről becsületesen megvallották, hogy bizony mindenkivel előfordult már a bábjátékhoz hasonló eset.
Az utolsó foglalkozáson barátság karkötőt fűztek a barátjuknak. Előzetesen azt kértem tőlük, hogy olyan barátjuknak készítsék a karkötőt, aki ott van, hogy oda is tudják ajándékozni. Sorban adták át a karkötőket, néhányan kölcsönösen egymást ajándékozták meg. A végén már csak két gyermek nem kapott még karkötőt, de már csak egy gyermek nem adta oda, amit készített. Mivel az egyik (sajátos nevelési igényű) gyermek kétségbeesetten pityergett, ezért a még nem ajándékozó gyermek neki adta, amit készített, bár eredetileg nem neki szánta. Arra is nagyon figyeltek, hogy két karkötőt se kapjon senki (ez abból fakad, hogy az dalos játékoknál szoktam kérni, hogy olyat válasszanak, aki még nem volt, de ezt most nem kértem tőlük!). Az egyik kislány nekem ajándékozta, amit készített, ezért maradhatott egy gyermek ajándék nélkül, de nem sértődött meg. Mivel az ilyen helyzetre én is felkészültem, végül ő tőlem kapott egy karkötőt.
Nagyon büszke vagyok rájuk, már csak azért is, mert a fiúk is nagyon türelmesen fűzték a gyöngyöt, pedig volt, akinek többször is leszaladt a drótról és újra kellett kezdenie.
Társas kapcsolatok ápolása
A társas kapcsolatok havában a téma feldolgozását a hónap dalával kezdtük, majd megbeszéltük, hogy mit jelentenek életünkben a társas kapcsolatok.
A gyerekek egy páros játékban mutatták meg, hogy mennyire ismerik egymást.
A Görög mese a barátságról történetének tanulságait fogalmazták meg a gyerekek, majd a mese dramatizálása során némajátékot mutattak be.
A barátság központi témája volt boldogságóránknak. Minden tanulótól kaptam egy „barátságötöst” rajzon, így megtudhattam, hogy milyen dolgokat tartanak legfontosabbaknak egy barátságban. Aki gyorsabban dolgozott, szófelhőt is készített a barátságról.
Boldogságóránkat bizalomjátékkal, majd egy jó hangulatú közös dallal zártuk.
A Székely Mikó Kollégium 5.B osztály 19 tanulójával közösen 2 órán át a boldogságóra program novemberi témájával foglalkoztunk. Előző hónaphoz képest, dolgunkat ismét megnehezítette a járvány, hiszen már mindenki online munkálkodott.
Kicsit át kellet szervezzük a tevékenységet, mivel kétszer annyi időre van szükség az elvégzésére. Mindezek ellenére a diákok aktívan tevékenykedtek, élvezték az újabb éneket, ismét többször is meghallgattuk .
Az első foglalkozáson megbeszéltük , hogy „Mit jelent a társas kapcsolatok gyakorlása?” ,majd a barát szinonim szavait mondtuk és megbeszéltük az egyes ’’típusok’’ közötti különbségeket. Óra végére nagyon jó hangulat keletkezett.
A második foglalkozáson a választható feladatok közül a diákokkal megbeszélve az elismerő levél írását választottuk, illetve a többfunkciós plakát készítése helyett leírhattak vagy elmondhatták „miért fontosak a társas kapcsolatok egy világjárvány idején”.
A Székely Mikó Kollégium 5.B osztály 19 tanulójával közösen 2 órán át a boldogságóra program novemberi témájával foglalkoztunk. Előző hónaphoz képest, dolgunkat ismét megnehezítette a járvány, hiszen már mindenki online munkálkodott.
Kicsit át kellet szervezzük a tevékenységet, mivel kétszer annyi időre van szükség az elvégzésére. Mindezek ellenére a diákok aktívan tevékenykedtek, élvezték az újabb éneket, ismét többször is meghallgattuk .
Az első foglalkozáson megbeszéltük , hogy „Mit jelent a társas kapcsolatok gyakorlása?” ,majd a barát szinonim szavait mondtuk és megbeszéltük az egyes ’’típusok’’ közötti különbségeket. Óra végére nagyon jó hangulat keletkezett.
A második foglalkozáson a választható feladatok közül a diákokkal megbeszélve az elismerő levél írását választottuk, illetve a többfunkciós plakát készítése helyett leírhattak vagy elmondhatták „miért fontosak a társas kapcsolatok egy világjárvány idején”.
A Székely Mikó Kollégium 5.B osztály 19 tanulójával közösen 2 órán át a boldogságóra program novemberi témájával foglalkoztunk. Előző hónaphoz képest, dolgunkat ismét megnehezítette a járvány, hiszen már mindenki online munkálkodott.
Kicsit át kellet szervezzük a tevékenységet, mivel kétszer annyi időre van szükség az elvégzésére. Mindezek ellenére a diákok aktívan tevékenykedtek, élvezték az újabb éneket, ismét többször is meghallgattuk .
Az első foglalkozáson megbeszéltük , hogy „Mit jelent a társas kapcsolatok gyakorlása?” ,majd a barát szinonim szavait mondtuk és megbeszéltük az egyes ’’típusok’’ közötti különbségeket. Óra végére nagyon jó hangulat keletkezett.
A második foglalkozáson a választható feladatok közül a diákokkal megbeszélve az elismerő levél írását választottuk, illetve a többfunkciós plakát készítése helyett leírhattak vagy elmondhatták „miért fontosak a társas kapcsolatok egy világjárvány idején”.
A Székely Mikó Kollégium 5.B osztály 19 tanulójával közösen 2 órán át a boldogságóra program novemberi témájával foglalkoztunk. Előző hónaphoz képest, dolgunkat ismét megnehezítette a járvány, hiszen már mindenki online munkálkodott.
Kicsit át kellet szervezzük a tevékenységet, mivel kétszer annyi időre van szükség az elvégzésére. Mindezek ellenére a diákok aktívan tevékenykedtek, élvezték az újabb éneket, ismét többször is meghallgattuk .
Az első foglalkozáson megbeszéltük , hogy „Mit jelent a társas kapcsolatok gyakorlása?” ,majd a barát szinonim szavait mondtuk és megbeszéltük az egyes ’’típusok’’ közötti különbségeket. Óra végére nagyon jó hangulat keletkezett.
A második foglalkozáson a választható feladatok közül a diákokkal megbeszélve az elismerő levél írását választottuk, illetve a többfunkciós plakát készítése helyett leírhattak vagy elmondhatták „miért fontosak a társas kapcsolatok egy világjárvány idején”.
A november a társas kapcsolatok ápolásának hónapja. Nagyon fontos hogy az embereknek legyenek barátai, akire számíthat az örömében és bánatában. A társas kapcsolatoknak krízishelyzeten kívül is rengeteg fontos szerepük van. A minőségi emberi kapcsolatok alapvető pszichés funkciókon túl az egyén testi-lelki jóllétének alapvető előfeltételei,de társadalmi szempontból is nélkülözhetetlenek a stabilitás és az összetartozás szempontjából. Az egyén önértékelésében, identitásának kialakulásában, személyiségfejlődésében is fontos szerepet játszanak. Nagyon sokat játszottuk a melegzuhanyt, ahol ráolvastuk egymásra mit szeretünk benne.
A lányok megtanulták a barátság táncot ami nagyon jól sikerült.
Levelet és rajzot készítettek egymásnak amiben megjelent miért is őt tartják egymás barátjának. Elkészítették egymásnak az örökbarátságot jelképező monogramokat.
Beszégettünk arról kit választunk barátoknak, melyek azok a nagyon fontos tulajdonságok amikkel egy igaz barátnak, társnak rendelkezni kell. Az erős, stabil támogató kapcsolathálózattal rendelkezők kedvezőbb fizikai és pszichés egészséggel bírnak. A kapcsolatokon keresztül elérhető támogatást a boldogság egyik alapvető meghatározójaként tartják számon.
Megváltozott világunkban, amikor be kell tartanunk a 1,5 méteres távolságot és maszkot kell hordanunk minden zárt helyen különösen nagy kihívás elé állít minket a társas kapcsolatok ápolása. Nem szabad elfelejtkeznünk arról, hogy milyen fontos számunkra a család, a barátok, milyen fontosak a gyerekeknek a osztálytársaik. Ugyanakkor egy ilyen sosem látott, és várhatóan nem túl gyorsan véget érő krízisben kiemelten fontos a kapcsolatok érzelmi támogató funkciója: legyen, akivel megoszthassuk félelmeinket, szorongásainkat; legyen, aki tartja bennünk a lelket, akivel jól el lehet az időt tölteni, megbeszélni a napi örömöket, bánatokat.
Ha csak egyetlen tanácsot adhatnánk: „Fektessünk be az emberi kapcsolatokba”.( mondta Robert Biswas)
Egyszerűen fogalmazva az emberi kapcsolatok létfontosságúak a boldogságunk és az egészségünk szempontjából.
A kapcsolatainkban találunk értelmet, örömet és szórakozást.
Egyesek nagy családra és sok barátra vágynak, másoknak elég, ha csupán pár igazi barát veszi körül őket.
De mindenkinek szüksége van arra, hogy szeressen és szeressék.
„ Az igaz barát ugyanott születik ahol a Hősök!”
A november a társas kapcsolatok ápolásának hónapja. Nagyon fontos hogy az embereknek legyenek barátai, akire számíthat az örömében és bánatában. A társas kapcsolatoknak krízishelyzeten kívül is rengeteg fontos szerepük van. A minőségi emberi kapcsolatok alapvető pszichés funkciókon túl az egyén testi-lelki jóllétének alapvető előfeltételei,de társadalmi szempontból is nélkülözhetetlenek a stabilitás és az összetartozás szempontjából. Az egyén önértékelésében, identitásának kialakulásában, személyiségfejlődésében is fontos szerepet játszanak. Nagyon sokat játszottuk a melegzuhanyt, ahol ráolvastuk egymásra mit szeretünk benne.
A lányok megtanulták a barátság táncot ami nagyon jól sikerült.
Levelet és rajzot készítettek egymásnak amiben megjelent miért is őt tartják egymás barátjának. Elkészítették egymásnak az örökbarátságot jelképező monogramokat.
Beszégettünk arról kit választunk barátoknak, melyek azok a nagyon fontos tulajdonságok amikkel egy igaz barátnak, társnak rendelkezni kell. Az erős, stabil támogató kapcsolathálózattal rendelkezők kedvezőbb fizikai és pszichés egészséggel bírnak. A kapcsolatokon keresztül elérhető támogatást a boldogság egyik alapvető meghatározójaként tartják számon.
Megváltozott világunkban, amikor be kell tartanunk a 1,5 méteres távolságot és maszkot kell hordanunk minden zárt helyen különösen nagy kihívás elé állít minket a társas kapcsolatok ápolása. Nem szabad elfelejtkeznünk arról, hogy milyen fontos számunkra a család, a barátok, milyen fontosak a gyerekeknek a osztálytársaik. Ugyanakkor egy ilyen sosem látott, és várhatóan nem túl gyorsan véget érő krízisben kiemelten fontos a kapcsolatok érzelmi támogató funkciója: legyen, akivel megoszthassuk félelmeinket, szorongásainkat; legyen, aki tartja bennünk a lelket, akivel jól el lehet az időt tölteni, megbeszélni a napi örömöket, bánatokat.
Ha csak egyetlen tanácsot adhatnánk: „Fektessünk be az emberi kapcsolatokba”.( mondta Robert Biswas)
Egyszerűen fogalmazva az emberi kapcsolatok létfontosságúak a boldogságunk és az egészségünk szempontjából.
A kapcsolatainkban találunk értelmet, örömet és szórakozást.
Egyesek nagy családra és sok barátra vágynak, másoknak elég, ha csupán pár igazi barát veszi körül őket.
De mindenkinek szüksége van arra, hogy szeressen és szeressék.
„ Az igaz barát ugyanott születik ahol a Hősök!”
A november a társas kapcsolatok ápolásának hónapja. Nagyon fontos hogy az embereknek legyenek barátai, akire számíthat az örömében és bánatában. A társas kapcsolatoknak krízishelyzeten kívül is rengeteg fontos szerepük van. A minőségi emberi kapcsolatok alapvető pszichés funkciókon túl az egyén testi-lelki jóllétének alapvető előfeltételei,de társadalmi szempontból is nélkülözhetetlenek a stabilitás és az összetartozás szempontjából. Az egyén önértékelésében, identitásának kialakulásában, személyiségfejlődésében is fontos szerepet játszanak. Nagyon sokat játszottuk a melegzuhanyt, ahol ráolvastuk egymásra mit szeretünk benne.
A lányok megtanulták a barátság táncot ami nagyon jól sikerült.
Levelet és rajzot készítettek egymásnak amiben megjelent miért is őt tartják egymás barátjának. Elkészítették egymásnak az örökbarátságot jelképező monogramokat.
Beszégettünk arról kit választunk barátoknak, melyek azok a nagyon fontos tulajdonságok amikkel egy igaz barátnak, társnak rendelkezni kell. Az erős, stabil támogató kapcsolathálózattal rendelkezők kedvezőbb fizikai és pszichés egészséggel bírnak. A kapcsolatokon keresztül elérhető támogatást a boldogság egyik alapvető meghatározójaként tartják számon.
Megváltozott világunkban, amikor be kell tartanunk a 1,5 méteres távolságot és maszkot kell hordanunk minden zárt helyen különösen nagy kihívás elé állít minket a társas kapcsolatok ápolása. Nem szabad elfelejtkeznünk arról, hogy milyen fontos számunkra a család, a barátok, milyen fontosak a gyerekeknek a osztálytársaik. Ugyanakkor egy ilyen sosem látott, és várhatóan nem túl gyorsan véget érő krízisben kiemelten fontos a kapcsolatok érzelmi támogató funkciója: legyen, akivel megoszthassuk félelmeinket, szorongásainkat; legyen, aki tartja bennünk a lelket, akivel jól el lehet az időt tölteni, megbeszélni a napi örömöket, bánatokat.
Ha csak egyetlen tanácsot adhatnánk: „Fektessünk be az emberi kapcsolatokba”.( mondta Robert Biswas)
Egyszerűen fogalmazva az emberi kapcsolatok létfontosságúak a boldogságunk és az egészségünk szempontjából.
A kapcsolatainkban találunk értelmet, örömet és szórakozást.
Egyesek nagy családra és sok barátra vágynak, másoknak elég, ha csupán pár igazi barát veszi körül őket.
De mindenkinek szüksége van arra, hogy szeressen és szeressék.
„ Az igaz barát ugyanott születik ahol a Hősök!”
A október a társas kapcsolatok ápolásának hónapja. Nagyon fontos hogy az embereknek legyenek barátai, akire számíthat az örömében és bánatában. A társas kapcsolatoknak krízishelyzeten kívül is rengeteg fontos szerepük van. A minőségi emberi kapcsolatok alapvető pszichés funkciókon túl az egyén testi-lelki jóllétének alapvető előfeltételei,de társadalmi szempontból is nélkülözhetetlenek a stabilitás és az összetartozás szempontjából. Az egyén önértékelésében, identitásának kialakulásában, személyiségfejlődésében is fontos szerepet játszanak. Nagyon sokat játszottuk a melegzuhanyt, ahol ráolvastuk egymásra mit szeretünk benne.
A lányok megtanulták a barátság táncot ami nagyon jól sikerült.
Levelet és rajzot készítettek egymásnak amiben megjelent miért is őt tartják egymás barátjának. Elkészítették egymásnak az örökbarátságot jelképező monogramokat.
Beszégettünk arról kit választunk barátoknak, melyek azok a nagyon fontos tulajdonságok amikkel egy igaz barátnak, társnak rendelkezni kell. Az erős, stabil támogató kapcsolathálózattal rendelkezők kedvezőbb fizikai és pszichés egészséggel bírnak. A kapcsolatokon keresztül elérhető támogatást a boldogság egyik alapvető meghatározójaként tartják számon.
Megváltozott világunkban, amikor be kell tartanunk a 1,5 méteres távolságot és maszkot kell hordanunk minden zárt helyen különösen nagy kihívás elé állít minket a társas kapcsolatok ápolása. Nem szabad elfelejtkeznünk arról, hogy milyen fontos számunkra a család, a barátok, milyen fontosak a gyerekeknek a osztálytársaik. Ugyanakkor egy ilyen sosem látott, és várhatóan nem túl gyorsan véget érő krízisben kiemelten fontos a kapcsolatok érzelmi támogató funkciója: legyen, akivel megoszthassuk félelmeinket, szorongásainkat; legyen, aki tartja bennünk a lelket, akivel jól el lehet az időt tölteni, megbeszélni a napi örömöket, bánatokat.
Ha csak egyetlen tanácsot adhatnánk: „Fektessünk be az emberi kapcsolatokba”.( mondta Robert Biswas)
Egyszerűen fogalmazva az emberi kapcsolatok létfontosságúak a boldogságunk és az egészségünk szempontjából.
A kapcsolatainkban találunk értelmet, örömet és szórakozást.
Egyesek nagy családra és sok barátra vágynak, másoknak elég, ha csupán pár igazi barát veszi körül őket.
De mindenkinek szüksége van arra, hogy szeressen és szeressék.
„ Az igaz barát ugyanott születik ahol a Hősök!”