A társas kapcsolatok témában megvalósított foglalkozás, az online térbe zajlott. Pont emiatt is, a gyerekek kifejezték azt az érzést is, hogy nagyon hiányoznak a barátaik! Szebbnél szebb BARÁTSÁG SZÍVEK születtek , melyekhez személyreszóló üzenetek is kapcsolódtak.
Társas kapcsolatok ápolása
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
A társas kapcsolatok létfontosságúak a boldogságunk és az egészségünk szempontjából.
Ösztönösen tudjuk, hogy azok az emberek, akiknek legalább egy vagy több közeli barátjuk van, sokkal boldogabbak az életük során.
A megszokott relaxációs gyakorlattal indult a napunk. Ezt követően a ” Boldog vagy mutasd meg mindenkinek” Bella dalt hallgatuk meg. Imádják Bella dalait. A pozitív gyerek vagyok című dalát szinte kivülről fújták és imádják. E jó hangulatot követően, “Kis barátom hogy vagy? ” játékkal folytattuk. A legkedvesebb válasz egy kis lánytól az volt, hogy szereti ha boldogórát tartok nekik, mert ez örömmel tölti el őt. Meghallgatták a Tavaszi ébresztő című mesét, melyen keresztül is megértették azt, hogy milyen fontos hogy legyen az embernek barátja. Ennek hatására, barátság karkötőt készítettünk. Nagyon élvezték és örömmel ajándékozták meg egymást. ❤ Végül ki színezték a barátság jelét.
Társas kapcsolatok ápolása
A projekt leírása:
elismerő levél készítése
előzetes beszélgetés és kreatív ötletek gyűjtése
Feladat:
A gyerekek a levélben megfogalmazzák, mit értékelnek nagyra, mit becsülnek az osztálytársukban, barátjukban, testvérükben, szüleikben.
-A levél átadása után arról beszélgetnek, milyen érzések voltak bennük a levél írása közben.
-Feladatuk az, hogy a levél átadása és elolvasása után megfigyeljék, milyen kognitív érzéseket vesznek észre társuk arcán.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Együtt lenni jó! Közös teázás, sütizés!
Nagykárolyi 1-es számú Napköziotthkon / Grădinița cu Program Prelungit nr. 1 Carei
Mozgásos versenyt szerveztünk az oviban, mely által erősítettük társas kapcsolatainkat és a csapatszellem fontosságát.
Százhalombattai Eötvös Loránd Általános Iskola
Ebben az évben még jobban figyelünk egymásra és segítjük a másikat.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A tanulók ezen a foglalkozáson szabadon választhattak játékokat. A csoportok megtanulták, hogy hogyan kell szabályok keretei között, alkalmazkodva egymáshoz, önfeledten játszani.
A társas kapcsolatok ápolása, fenntartása nem egy könnyű feladat manapság. Tanuljuk, segítsük egymást ebben az időszakban is méginkább, hogy fennmaradjanak kapcsolataink, megmaradjanak barátaink, akikre nagy szükségünk van az on-line térben is, hiszen az ember társas lény.
Elsőseimmel a társas kapcsolatok három területét jártuk körbe egy-egy mese feldolgozásával: barátság, segítőkészség, bizalom.
Első alkalommal beszéltünk a barátságról, annak fontosságáról igaz/érdek barátságról valamint az életre szóló barátságról. Meghallgattuk a Róka és a farkas a lakodalomban című mesét, majd a megbeszélés után azt a feladatot kapták a gyermekek, hogy fejezzék be a mesét úgy, hogy az igaz barátság tükröződjön a rajzukról.
A következő alkalommal párhuzamot vontunk az igaz barátság és a szeretet között. Meghallgattuk Szent Erzsébet legendáját, majd beszéltünk a segítségnyújtásról, az „adás” öröméről. Jó kapni, de ugyanakkor jó adni is. Ennek a megtapasztalására kapták azt a feladatot, hogy egyik kedvenc játékukat, tárgyukat ajándékozzák el (testvérnek, szülőnek…)! A visszajelzésekből kiderült, hogy a legtöbb gyermeknek sikerült teljesíteni ezt a kérést, és boldoggá tette őket az, hogy aki kapta „ajándékukat” nagyon örvendett.
Végül a bizalom témával kapcsolatosan feldolgoztuk A kutya-macska barátság című mesét. A következő kérdésekre kerestük a választ: Mi a bizalom? Kiben bízhatok? Mit jelent „elveszti a bizalmát” kifejezés?
A következtetéseket közösen vontuk le a gyermekekkel: Nagy szükségünk van egymásra, egymás támogatására, segítségére, de mindez semmit sem ér az egymásba vetett bizalom nélkül. Hiszen nagyon ügyesen megküzdenek az on-line tanulás adta nehézségekkel, bizunk egymásban, egymást segítve tanév végére sikerül megtanulniuk írni – olvasni. Ebben az évben nekünk ez a „legmagasabb lépcsőfok”, de a boldogságórák segítenek abban, hogy pozítívan viszonyuljunk mindennapi feladatainkhoz.