Elsősorban 1. évfolyamon ajánlott óravázlat a társas kapcsolatok ápolása témakörében
Társas kapcsolatok ápolása
Elsősorban 1. évfolyamon ajánlott óravázlat a társas kapcsolatok ápolása témakörében
Elsősorban 1. évfolyamon ajánlott óravázlat a társas kapcsolatok ápolása témakörében
„Az életben háromféle barátra van szükségünk: aki előttünk jár, és akire felnézünk és követjük; aki mellettünk sétál, és az utunk minden lépésénél velünk van; és végül akiért visszanyúlunk, és magunkkal visszük, miután kitapostuk az utat.”
Michelle Obama
„Az életben háromféle barátra van szükségünk: aki előttünk jár, és akire felnézünk és követjük; aki mellettünk sétál, és az utunk minden lépésénél velünk van; és végül akiért visszanyúlunk, és magunkkal visszük, miután kitapostuk az utat.”
Michelle Obama
Minden közösség életében fontos szerepet töltenek be a társas kapcsolatok és azok ápolása, megteremtése. Az osztályközösségben mindenki kapcsolatban áll mindenkivel, de ennek ellenére nem mindig egyszerű felismerni azt, hogy kihez fordulhatok, ha segítségre van szükségem, kivel tudok biztosan jót játszani és ki az, akivel beszélgethetek. A tanulók ezért azt a feladatot kapták, hogy olyan tanulónak adják tovább a fonalat, aki nem tartozik kimondottan a barátaik közé, de volt olyan helyzet, amikor számíthattak rá. Meglepően sok ilyet tudtak felidézni, jó volt hallani, ahogy megköszönik egymásnak a látszólag jelentéktelen apróságokat. A foglalkozás végére egy igazán szövevényes pókháló alakult ki, ami olyan kapcsolatokra is rávilágított, amit sokszor nem is veszünk észre.
Tarjáni Kéttannyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Kapcsolatok az osztályban – barátságok – kapcsolatok a szabadidőben – sporttársi kapcsolatok
A társas kapcsolatok fontossága, ápolása a havi témánk.
Megtapasztalták a gyerekek a különféle kezdeményezések során milyen jó csapatban társakkal együtt élményeket megélni, társainkat támogatva, segítve boldog emberré válni.
A társas kapcsolatok témakörben elsősorban a barátsággal, az igazi barátokkal foglalkoztunk. Relaxációs gyakorlatot végeztünk (irka-firka). Meghallgattuk a hónap dalát, ami nagyon tetszett a gyerekeknek. Megcsináltuk a munkafüzetben lévő keresztrejtvényt. Beszélgettünk a társas kapcsolatokról. Összegyűjtöttük a jó barát tulajdonságait. Játszottuk a „Kiről van szó?” című játékot, majd elolvastuk A farkas és a róka a lakodalomban című történetet, ami kapcsán megbeszéltük, hogy hogyan nem szabad viselkedni a társainkkal, barátainkkal.
A társas kapcsolatok témakörben elsősorban a barátsággal, az igazi barátokkal foglalkoztunk. Relaxációs gyakorlatot végeztünk (irka-firka). Meghallgattuk a hónap dalát, ami nagyon tetszett a gyerekeknek. Megcsináltuk a munkafüzetben lévő keresztrejtvényt. Beszélgettünk a társas kapcsolatokról. Összegyűjtöttük a jó barát tulajdonságait. Játszottuk a „Kiről van szó?” című játékot, majd elolvastuk A farkas és a róka a lakodalomban című történetet, ami kapcsán megbeszéltük, hogy hogyan nem szabad viselkedni a társainkkal, barátainkkal.