A Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 1. a osztályának boldogságórája, melyen plakátot készítettek a tanulók a társas kapcsolatok ápolása témában.
Társas kapcsolatok ápolása
Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 1. a osztályának boldogságórája, melyen plakátot készítettek a tanulók a társas kapcsolatok ápolása témában.
Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 1. a osztályának boldogságórája, melyen plakátot készítettek a tanulók a társas kapcsolatok ápolása témában.
A Süni csoport társas kapcsolatok foglalkozása Bagdi Emőke „Fújj-fújj” relaxációs gyakorlatával kezdődött. Ezután „Ki vagyok én?” játék következett. Aki vállalta, annak eltakartuk a szemét egy szuperhős szemellenzővel, majd síri csend közepette, gyengéd tapogatás és érintés után kitalálhatta, hogy vajon melyik kis társa jött oda hozzá.
A játék után mindenki választott, egy önmagát jelképező emberalakot és meghallgattuk Zelk Zoltán: Mese az éhes kisegérről című mesét. Elbeszélgettünk a mesében megjelenő barátságokról és segítőkészségekről, illetve, hogy miért jó az, amikor az embernek barátai vannak.
Az emberfigurákból szív alakú barátságláncot alkottunk, majd közösen táncoltunk Bagdi Bella: Világomban minden rendben van című dalára.
Megpróbálunk minél több dolgot együtt megcsinálni és még jobb közösségé kovácsolni a 3.b-t.
Ebben a hónapban feldolgoztuk A róka és a farkas a lakodalomban című mesét. Sok gyerek számára már ismerős volt. Megbeszéltük kikkel vagyunk kapcsolatban minden nap, kivel, hogyan viselkedünk. Mit várunk el egymástól. Az egyik kislány fogalmazta meg, nagyon helyesen, hogy amilyenek vagyunk mi a felnőttekkel, a barátainkkal olyan viselkedést várhatunk el tőlük is. Sok gyerek ezt nem értette, ezért szituációs játékokat játszottunk, hogy jobban megértsék mit is jelent ez. Nagyon élvezték. Nagyon ügyesen átadták magukat a szerepeknek. Volt, hogy örültek vagy szomorúak voltak, ha valami nem esett jól nekik. Érdekes volt.
Dunaföldvári Eszterlánc Óvoda, Bölcsőde és Konyha
Egy relaxációs gyakorlattal indítottuk a foglalkozást – (Képzeld el!) Majd egy drámajátékkal folytattuk a barátság, szeretet témakörben. Ezután készítettük el a BARÁTSÁG hálónkat, amit fonalból szőttünk. Ezt a két mondatot befejezve lehetett tovább adni a gombolyagot: Azt szeretem benned, hogy… vagy Azért szeretlek, mert… Nagyon szép gondolatokat fogalmaztak meg a gyermekek, ami a társaiknak is igen jól esett. Az elkészült hálót visszagombolyítottuk, majd a ” Boldog vagy mutasd meg mindenkinek” című dalra körbeadogattuk úgy, hogy le ne essen.
I.
Relaxáció:
Szeretném ha elvégeznétek a következő feladatot és privát messenger üzenetben küldenétek nekem fotót az elkészült munkáról vagy egy fotót azzal az emberrel akinek odaadtad.
1. Elismerő levél
Írj egy-egy levelet azoknak, akiket szeretsz, és fogalmazd meg benne, hogy mi mindent becsülsz, értékelsz nagyra a másikban, miért tartod őt jó barátnak / apának / anyának / testvérnek / nagyszülőnek / tanítónak stb.! Add át neki és figyeld meg csendben, amikor elolvassa, majd öleljétek meg egymást.
• Milyen érzések voltak benned, miközben írtad a levelet?
• Milyen érzés volt megfigyelni, miközben olvasta a levelet, akinek írtad?
• Tudatosítsd magadban a keletkezett jó érzéseket és bátran idézd fel magadnak akár naponta többször is!
A pozitív érzések gyakori megélésének nagyon erőteljes gyógyító, regeneráló hatása van az emberi szervezetre. Az agy nem tesz különbséget a konkrét megélés és a felidézés között, a hatás ugyanaz.
A feladat neve: Elismerő levél
Vagy:
Azért vannak a jóbarátok…
Írjatok egy rövid történetet, leírást akár pár sort:
„Azért vannak a jóbarátok…” címmel!
Előre is KÖSZÖNÖM SZÉPEN!
Szép napot!
Mné
A gyerekek novemberben már nagyon várták a boldogságórás tevékenységet, mivel tudták, hogy mindig jó hangulatban telnek el ezek a foglalkozások. A nagycsoport Péter Tímea: Fülöpke az óvodában – az örök barátság című meséjével ismerkedhettek meg először. Ezt követően megbeszéltük, hogy velük is történt-e már ilyen eset, milyen érzéseket keltett ez bennük. Közösen felvázoltuk, hogy milyen is az igaz, jó barát, milyen cselekedetek teszik őt a legjobb barátunkká és hogyan válhatunk mi is valakinek a legjobb barátjává.
Mindenki elkészíthette a történet alapján a saját Barátság Bálnáját, amit a legjobb barátjuknak kellett adni, majd elmondhatták, hogy mit szeretnek a másikban a legjobban. Végül elkészítettük a Pillangó csoport Barátság szívét, amelyre minden kisgyermek jele felkerült, hiszen egy csapatot alkotunk, ahol szeretjük egymást. Lezárásként Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg című dalára közösen táncoltunk.