A társas kapcsolatok fejlődtek. A gyerekek segítették egymást.
Társas kapcsolatok ápolása
A társas kapcsolatok fejlődtek. A gyerekek segítették egymást.
A társas kapcsolatok fejlődtek. A gyerekek segítették egymást.
A társas kapcsolatok fejlődtek. A gyerekek segítették egymást.
Összetartó csapat vagyunk. Hiányoznak a beteg társaink, várjuk a gyógyulásukat.
November 15. 3. o.
Társas kapcsolatok
Az órát közös énekléssel kezdtük, majd jött a relaxáció.
A gyerekek teljes mértékben tudtak azonosulni a Pöttömke piros vitorlása c.mese szereplőivel. Nagyon aktívan dolgoztak, sikerült őket már az óra elején motiválni, így sokan jutottak szóhoz az órán. Mivel tetszett a diákjaimnak a történet, ezért érdeklődéssel fogadták a szituációs feladatokat. Az egész órán remekül együttműködtek, senki sem volt kiközösítve, közösen segítették egymást. Úgy láttam, hogy az órám elérte célját, hiszen a diákjaim megértették a történet tanulságát és ezzel kapcsolatban el is mondták véleményüket. Az órámnak pozitív nevelő hatása volt a gyerekek viselkedésére. A legjobb élményem az volt, hogy boldognak és aktívnak láttam őket a feladatok oldása közben és remekül dolgoztak. A fagyott babzsák és a százlábú feladatot oldottuk meg. Meditációval zártuk az órát.
1. Relaxációs gyakorlat: „A két karom kitárom, mint egy virág kinyílok” gyakorlat
2. Téma bevezetése: Miért fontosak a társas kapcsolatok? Beszélgetés a témában.
3. Ötletbörze. Milyen tulajdonságok fontosak egy barátságban? Milyen a jó barát?
4. Téma feldolgozása: „Az igaz barátság gyakorlat”
5. Játékos gyakorlat: „Udvarias vagyok”
6. Levezetés: Meditáció a társas kapcsolatok megélésére.
7. Közös éneklés és játék: Bagdi Bella:Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek
Az etika órán az útmutatónak megfelelően dolgoztuk fel ezt a témát. A csoportban 15 fő hatodik osztályos tanuló volt jelen. Először a hűséges sólyom történetét dolgoztuk fel, beszéltük meg. Nyitott befejezést alkalmaztunk, vagyis a végkifejlet előtt megálltam az olvasással és a tanulóknak kellett a történetet befejezni. Mindenki tökéletesen ráérzett a befejezésre. Ezt követően végigolvastuk, majd két csoportban dramatizáltuk a mesét, sok nevetés közepette. A mese feldolgozása során a tantárgyköziségre is hangsúlyt feltettünk (irodalom-mesés elemek, meseszámok, szereplők-jelképek). A dramatizálást követően a barátságról írtunk történeteket, mely illeszkedett a múlt heti honismeret óra témájához: az én történetem, a családom meséje.
Miután megbeszéltük, hogy milyennek tartjuk az osztályközösségünket és mi az az összetartás, utána elkészültek a csodás munkák. Szemléltetve, hogy minden egyszerűbb, ha összetartunk és segítjük egymást.
Negyedikeseimmel arról beszéltünk, hogy miért fontos az, hogy ápoljuk a társas kapcsolatainkat, különösen manapság. Beszélgettünk a karantén időszakok alatt megtapasztalt magányról, nehézségekről. Feladatként lerajzolták, hogy mi a közös bennük és a legjobb barátjukban.