A gyerekek nagyon szeretik Marék Veronika: Kippkopp meséit, és mivel csoportunk névadója így nagyon sokat meséljük. Ebben az időszakban a Kippkopp és Tipptopp c. részt dolgoztuk fel, ami jól kapcsolódik a társas kapcsolatok témakörhöz. Gyakran idéztem belőle a gyerekeknek, egy-egy játék közben adódó helyzet alkalmával – pl.: „Tipptopp belehuppant a puha karosszékbe – de nem érezte boldognak magát. Egyedül volt.”
„Tipptopp a barlangban és Kippkopp a fán, szinte ugyanabban a pillanatban jött rá, hogy nincs többé egyedül….”
Továbbra is szívesen játszottuk a „Dombon törik a” c. dalosjátékot, amivel mindig sikerül felvidítani egymást. A libás héten pedig tanultunk egy ölelős játékot, ami nagyon segíti a baráti kapcsolatok alakulását. Nagy hangsúlyt fektettem arra, hogy a Kipikopik segítsenek egymásnak problémahelyzet esetén, vagy képesek legyen egymástól segítséget kérni, ha szükségük van rá. Sokszor táncoltunk kedvenc dalunkra (Ha boldog vagy), játszottuk a „Kis barátom hogy vagy” c. játékot. Közösen a feladatokat megbeszélve készítettünk kukoricából, és babból egy képet. Ez lett a mi barátság képünk, amit az öltözőnkben helyezünk el. Olyan tevékenységeket próbáltam kitalálni számukra, amit többen is tudtak egyszerre, együttműködve végezni.
Társas kapcsolatok ápolása
Az osztály minden tanulója aktívan résztvett a munkában, körülrajzolták a kezüket, és beleírták, hogy mi a feltétele a jó barátságnak. Majd közösen elkészítették az emberi kapcsolatokat szimbolizáló házat.
Az osztály minden tanulója aktívan résztvett a munkában, körülrajzolták a kezüket, és beleírták, hogy mi a feltétele a jó barátságnak. Majd közösen elkészítették az emberi kapcsolatokat szimbolizáló házat.
Az osztály minden tanulója aktívan résztvett a munkában, körülrajzolták a kezüket, és beleírták, hogy mi a feltétele a jó barátságnak. Majd közösen elkészítették az emberi kapcsolatokat szimbolizáló házat.
Az osztály minden tanulója aktívan résztvett a munkában, körülrajzolták a kezüket, és beleírták, hogy mi a feltétele a jó barátságnak. Majd közösen elkészítették az emberi kapcsolatokat szimbolizáló házat.
A relaxációs gyakorlatok után eljátszottuk a „Kis barátom, hogy vagy ” játékot. Majd Boldog Dóra segítségével elmeséltem nekik a Süni irigy lesz mesét. A mese után átbeszéltük, hogy Süni hogyan viselkedett és a barátai hogyan cselekedtek.
A gyerekek elmesélték , hogy az ő baráti szokásaik milyenek.
Adtam minden kisgyereknek egy papírból kivágott gyerekfigurát, melyet a saját képmásukra kellett elkészíteni. A jelüket a figura hasára rajzoltam, hogy jobban beazonosítható legyen. Egy körbe felraktuk a gyerekfigurákat úgy, hogy mindig megkérdeztem, hogy az éppen adott kispajtás kezét ki szeretné fogni. Ezzel azt jelképeztük, hogy a Pitypang csoportban mindannyian barátok barátok vagyunk.
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
A gyerekekkel először megnéztük az állatos videókat, ami nagyon tetszett nekik. Megbeszéltük miért alkotnak csapatokat, miben segíti ez őket. Nekünk jó-e ha valamit együtt, közösen végzünk el? Felidéztük azokat az eseményeket, amelyeket az egész osztály átélt. Sok olyan emléket is elmeséltek, ami a családdal, barátokkal történt. Elkészítettük a repülő madarakat, amit boldogan reptettek. A játék kapcsán megbeszéltük, hogy milyen fontos az egymásra való odafigyelés. Sajnos az is kiderült többen érzik azt, hogy nem figyelnek rájuk eléggé, nem veszik észre ha bánatosak, vagy ha valami jó történt velük. Megnyugtató volt látni a következő napokban, hogy segítőkészebbek lettek egymással. A kisebbekre is jobban odafigyeltek. Napköziben a százlábút is sikerült megalkotnunk.
Taszári Körzeti Általános Iskola
Ennek a témának a feldolgozását nagyban segítette Fésűs Éva: Pöttömke piros vitorlása című meséje. Nagyon érdekes volt, ahogy a gyerekek a helyszínek alapján magukra öltötték az ott „lévők” szerepét. A „kihangosítás” először döcögősen ment, utána azonban már nagyon jól megfogalmazták érzelmeiket. A „Százlábú” játékot – ahogyan a képek is bizonyítják- nagyon nagy kedvvel és szívesen csinálták. Megoldottuk az „Együtt könnyebb” feladatot is. A videókat a madarakról nagyon nagy csodálattal nézték, a madarak elkészítése, a madárröptetés jól sikerült.