A természetfilmek nagyon tetszettek a gyerekeknek. Mindenkinek volt saját élménye állatokkal kapcsolatban, amit boldogan osztott meg a társaival.A madarak elkészítése igazán könnyű feladat volt még a kicsiknek is, sikerélményt adott.A legjobb az volt a feladatban, hogy a szabadban röptethettük őket. A maszkok viselésétől megszabadulva sokat gyakorolták, melyik lesz az a technika, amellyel a levegőben tudják majd tartani. A fotók sajnos nem adják vissza ezeket a vidám pillanatokat. A ” lasszózás” ment a legjobban, mert amikor föl-le szaladgáltak , esélytelenné vált a közös fotó. Köszönjük ezt a jó feladatot !
Társas kapcsolatok ápolása
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A természetfilmek nagyon tetszettek a gyerekeknek. Mindenkinek volt saját élménye állatokkal kapcsolatban, amit boldogan osztott meg a társaival.A madarak elkészítése igazán könnyű feladat volt még a kicsiknek is, sikerélményt adott.A legjobb az volt a feladatban, hogy a szabadban röptethettük őket. A maszkok viselésétől megszabadulva sokat gyakorolták, melyik lesz az a technika, amellyel a levegőben tudják majd tartani. A fotók sajnos nem adják vissza ezeket a vidám pillanatokat. A ” lasszózás” ment a legjobban, mert amikor föl-le szaladgáltak , esélytelenné vált a közös fotó. Köszönjük ezt a jó feladatot !
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A természetfilmek nagyon tetszettek a gyerekeknek. Mindenkinek volt saját élménye állatokkal kapcsolatban, amit boldogan osztott meg a társaival.A madarak elkészítése igazán könnyű feladat volt még a kicsiknek is, sikerélményt adott.A legjobb az volt a feladatban, hogy a szabadban röptethettük őket. A maszkok viselésétől megszabadulva sokat gyakorolták, melyik lesz az a technika, amellyel a levegőben tudják majd tartani. A fotók sajnos nem adják vissza ezeket a vidám pillanatokat. A ” lasszózás” ment a legjobban, mert amikor föl-le szaladgáltak , esélytelenné vált a közös fotó. Köszönjük ezt a jó feladatot !
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A természetfilmek nagyon tetszettek a gyerekeknek. Mindenkinek volt saját élménye állatokkal kapcsolatban, amit boldogan osztott meg a társaival.A madarak elkészítése igazán könnyű feladat volt még a kicsiknek is, sikerélményt adott.A legjobb az volt a feladatban, hogy a szabadban röptethettük őket. A maszkok viselésétől megszabadulva sokat gyakorolták, melyik lesz az a technika, amellyel a levegőben tudják majd tartani. A fotók sajnos nem adják vissza ezeket a vidám pillanatokat. A ” lasszózás” ment a legjobban, mert amikor föl-le szaladgáltak , esélytelenné vált a közös fotó. Köszönjük ezt a jó feladatot !
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A természetfilmek nagyon tetszettek a gyerekeknek. Mindenkinek volt saját élménye állatokkal kapcsolatban, amit boldogan osztott meg a társaival.A madarak elkészítése igazán könnyű feladat volt még a kicsiknek is, sikerélményt adott.A legjobb az volt a feladatban, hogy a szabadban röptethettük őket. A maszkok viselésétől megszabadulva sokat gyakorolták, melyik lesz az a technika, amellyel a levegőben tudják majd tartani. A fotók sajnos nem adják vissza ezeket a vidám pillanatokat. A ” lasszózás” ment a legjobban, mert amikor föl-le szaladgáltak , esélytelenné vált a közös fotó. Köszönjük ezt a jó feladatot !
Az állatvilágban gyakori, hogy csoportban mozognak az állatok a sikeres célba érés vagy a túlélés
érdekében.
A videók megnézése után mindenki ekészítette a saját madarát és megpróbáltuk röptetni őket.
„Ha gyorsabb akarsz lenni, az úton egyedül indulj el,
de ha igazán messzire akarsz jutni, melléd egy társ is kell.”
A téma feldolgozásához közös játékra invitáltam a gyerekeket.
Kukorica és gombok….ezekből egy kis fantázia segítségével raktak ki különböző „képeket”. Volt, aki önállóan készítette el az általa elképzelt figurát, voltak, akik közösen készítették.
A Százlábú is összeállt, bár nem volt egyszerű a feladat. Móka és kacagás kísérte a kialakuló alakzatot.
Szógyűjtés a „társ” előtagot felhasználva:
– társam, társaim, társak, társaság, társastánc, társasjáték, társkereső…
De miért is van szükségünk a másikra?
– legyen aki segít, ha valamit nem értek, legyen, akivel tudok játszani, elmondani neki, ha öröm vagy bánat ért, csak úgy legyen egy barátom. Nem jó egyedül….ilyen és hasonló megfogalmazások hangzottak el a beszélgetés során.
A hónap során készültek Barátság papírhajók is. Igazán érdekes feladat volt hajtogatni és megírni a kis hajókat, hogy oda találjanak a címzetthez.
A hónap dalát meghallgattuk, majd meg is tanultuk.
Remélhetőleg a társas kapcsolatok erősödtek, és még inkább megérezték a gyerekek a társakban rejlő erőt és bizalmat
Egry József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A hónap témája nagyon közel állt a gyerekekhez, hiszen nagyon jó közösséggé formálódtunk már a közel másfél év alatt.
A hónap feladatait elvégeztük, hajtogattunk csónakot, eljátszottuk Macóka történetét, tesi órán igyekeztünk egymás ölébe ülni és kitartani a végsőkig, míg a combizmaink bírták, miközben sokat nevettünk. Közmondásokat gyűjtöttünk a barátságról, melyeket a következő héten activity formájában el is mutogattunk egymásnak. Rajzórán körbe rajzoltuk a kezünket és egymás mellé tettük a faliújságon, jelképezve az összetartozásunkat.Nagyon érezhető volt, hogy mennyire tartják fontosnak a barátságot és sokat megtudtunk a felnőttekkel kialakított kapcsolataik minőségéről és mennyiségéről. Megbeszéltük mi az amiben még jobbá és elfogadóbbá kell válniuk és mi az amiben már most is nagyon jók. Pl. egymás megsegítése már egész jól megy.
Azt hiszem sikerült megerősítenünk az egymás iránti tiszteletünket, bizalmunkat, segítő és játékos mivoltunkat, és felfedezni újabb lehetőségeket a még jobbá válás érdekében.
Társaink és barátaink az állatok
Ebben a hónapban sokat beszélgettünk a barátságról, miért fontos egy embernek, hogy legyen társa, akivel megoszthatja örömét, bánatát. Beszélgettünk az emberek egyes életszakaszaiban lévő barátságokról. Csoportom tagjai az ovis és az általános iskolás barátságokat tapasztalták meg egyelőre, viszont a szülők, illetve nagyszülők barátságairól, társas kapcsolatairól is beszélgettünk. A nagymamák a barátaikkal a recepteket cserélik – ezt is megtudtam.
Nagyon nagy örömmel készítettük el a Barátaink az állatok plakátot, amely azóta is az ajtónkat díszíti, és sok kis és nagy gyermek csodálja a Virgonc 5d állatkáit. Mindenki saját maga ragaszthatta ki kis kedvencét, és írta oda a nevét a kis állatnak. Legtöbb képen kutya, illetve macska szerepel, viszont találunk a plakáton sünit, halat és egy óriási csigát is, valamint papagájokat.
Szeretnék veletek megosztani néhány mesét, amelyek a kis csapatom tollából születtek:
Mese a barátságról
„Volt hol nem volt Akó-gyöpön két nyúl, akik káposztát akartak lopni. Egyszer összetalálkoztak, amikor jött egy vadász. Jött puskával, már majdnem a nyulaknál volt, amikor az egyik elájult. A másik visszafutott érte és vitte, futott vele, hogy nehogy lelője a vadász. Egyszer csak beugrott egy üregbe és lehűtötte az elájult nyúl testét. Rájött, hogy napszúrást kapott, s elájult. A másik felkelt.
– Hol vagyok? Mi történt?
– Elájultál, napszúrást kaptál.
– Köszönöm, hogy megmentettél barátom. Meghaltam volna.
Így lettek barátok István és Béla nyúl.” (Kende)
„Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy suli. A gyümölcsök sulija. Járt oda egy alma és egy mandarin. Az almát Alminak, a mandarint Mandinak hívták. Nem kedvelték egymást, mindig veszekedtek, harcoltak. Osztálytársak voltak. Egyik nap csapatmunka volt, a tanító néni Almit és Mandit tette egy párba. Nem örültek az elején, sokat veszekedtek. Mikor a csapatmunka véget ért, Almi és Mandi kibékültek. Eltelt egy kis idő, összebarátkoztak, sok időt töltöttek együtt. Megint eltelt egy idő, és akkor már legjobb barátok voltak.” (Hani)
„Volt egyszer egy teáskanna és egy csésze. Egyszer a csésze játszott a játszótéren. Elesett és letörte a fülét. A teáskanna odament hozzá és megvigasztalta. Majd megfogta a telefonját és hívta a mentőket. Bevitték a kórházba. Egy hét múlva bement a teáskanna a kórházba és meglátogatta. Azóta legjobb barátok.” (Petra)
„Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy kis kacsa. A kis kacsának nem volt egy barátja sem. Nagyon szomorú volt, mert senki sem barátkozott vele. Egyszer odament hozzá egy rút lúd, megkérdezte tőle, hogy miért ilyen szomorú. A kis kacsa azt mondta, azért ilyen bús, mert nincs egy barátja sem. A rút lúd azt mondta, hogy én leszek a barátod. A rút lúd és a kis kacsa még ma is barátok.” (Lia)