A hűséges sólyom című mese elolvasásával kezdtük a téma feldolgozását. A mese kapcsán beszélgettünk a hűségről, a bizalomról, az emberi és társas kapcsolatokról. Osztályunk tanulói többségében állatbarátok. Mindenkinek van otthon házi kedvence. Örömmel vállalták a képek keresését, amikből aztán mobilapplikációval fotómontázst készítettek.
Társas kapcsolatok ápolása
A hűséges sólyom című mese elolvasásával kezdtük a téma feldolgozását. A mese kapcsán beszélgettünk a hűségről, a bizalomról, az emberi és társas kapcsolatokról. Osztályunk tanulói többségében állatbarátok. Mindenkinek van otthon házi kedvence. Örömmel vállalták a képek keresését, amikből aztán mobilapplikációval fotómontázst készítettek.
A társas kapcsolatok ápolása a 2.b-s Kisnémeteseknél
Beszélgettünk, játszottunk, meséket hallgattunk, közösséget építettünk ebben a hónapban is.
Boldoggá tett bennünket, hogy szeptembertől nap mint nap együtt lehettünk, tanulhattunk, nevethettünk… Igaz, néha nem találtuk az összhangot mindenkivel.
Barátságok szövődnek, alakulnak, átalakulnak, vagy csak szünetelnek, hogy aztán újra ráébredjünk, milyen fontos is volt Ő a számunkra.
Tehát cseperedünk, okosodunk, tanuljuk „magunkat és a többieket…”
Sok – közösségépítő, társas kapcsolatot erősítő játékot játszottunk.
Képeinken jól látható:
– az önzetlen, „bajból kimentő” segítők nagy száma,
– a nehezen, de a „csoportmozgást” felvenni akarók arckifejezése,
– a másik vezetésében „vakon” megbízók bátor mozgása…
Mindezek arról tanúskodnak, hogy jó úton járunk!
Oroszné Németh Ibolya
pedagógus
Bevezetésképp arról beszélgettünk milyen kapcsolataink vannak, mik a legfontosabb dolgok egy kapcsolatban és milyen a jó barát. Ez utóbbira adott válaszaikat a táblára is összegyűjtöttük.
Ez után mindenki megkapta a táblázatot, amit az osztálytársakra gondolva kellett kitölteni, megtalálni, kire mi érvényes. Nagyon élvezték az aláírások gyűjtését, és menet közben meg is egyeztek, hogy egy-egy mondat kire jellemző leginkább az osztályból.
Végül a körök című feladattal foglalkoztunk, mindenki kapott egy lapot, és próbálták kitölteni. Volt aki nagyon szépen dolgozott vele, volt aki teljesen elhülyéskedte, nem tudta megfogalmazni.
A legvégén megnéztünk egy kis filmet a barátságról.
Bevezetésképp arról beszélgettünk milyen kapcsolataink vannak, mik a legfontosabb dolgok egy kapcsolatban és milyen a jó barát. Ez utóbbira adott válaszaikat a táblára is összegyűjtöttük.
Ez után mindenki megkapta a táblázatot, amit az osztálytársakra gondolva kellett kitölteni, megtalálni, kire mi érvényes. Nagyon élvezték az aláírások gyűjtését, és menet közben meg is egyeztek, hogy egy-egy mondat kire jellemző leginkább az osztályból.
Végül a körök című feladattal foglalkoztunk, mindenki kapott egy lapot, és próbálták kitölteni. Volt aki nagyon szépen dolgozott vele, volt aki teljesen elhülyéskedte, nem tudta megfogalmazni.
A legvégén megnéztünk egy kis filmet a barátságról.
A barátság fogalma nem ismeretlen senki számára. Minden gyereknek van barátja, bár van olyan is, aki szinte egész nap egyedül játszik, de ismerik egymást, megvigasztalják, ha valaki sír, vagy rossz kedve van. próbálják felvidítani egymást. Mi is az empatikus viselkedésre sarkalljuk őket, elfogadásra, szeretetre, megbocsátásra és az intim kapcsolatok ápolására. Azt erősítjük bennük, hogy jobb együtt, mint egyedül a világban, van aki segítsen, ha bajban vagyunk, van kire számítani. A boldog emberek jobban tudnak társas kapcsolatokat alakítani, mint a zsémbes, gonosz emberek, akik mindig valami hibát keresnek a másik emberben.
Ebben a hónapban is folytattuk a boldogságtémák feldolgozását. Sokszor meghallgattuk a hónap dalát, melyet el is játszottunk. Kipróbáltunk különböző közösségi kapcsolaterősítő játékokat. Köztük volt a százlábú ölelése, a fagyott babzsák játék, a papírhajó üzenetküldése. Harmadik évfolyamra már jól ismerik egymást a tanulók, mégis a játékok során sok hasznos információ, érzés jött elő a gyermekekben. Megerősítettük a baráti kapcsolatokat. A végén madarat hajtogattunk és közös erővel röptettük meg őket. Hasznos volt e téma is a számunkra.
Az első osztályos gyerekek nagyon igénylik, hogy társuk legyen minden cselekedetükben. A beszélgetés alkalmával elmesélték, kik állnak hozzájuk a legközelebb, mely tevékenységüket kivel végzik. A rajzukon ezek a tevékenységek láthatóak.