Társas kapcsolatok
Alapvető szükséglete minden embernek, hogy társak vegyék körül. A gyerekek egy része a csoporthoz tartozás élményét az óvodában éli meg először. Évtizedek alatt már jól kialakított befogadás/beszoktatás metódust sikerült kialakítanom. Elmondható, hogy a gyerekek szívesen járnak óvodába. A nagyobbak szeretettel fogadták a kisebbeket, bevonják őket a tevékenységeikbe. Állandó játszó csoportok, barátságok alakultak ki. A hiányzó társaik után érdeklődnek. Lassacskán óvodai csoportunk igazi közösséggé kovácsolódik. A társas kapcsolatok téma remek lehetőséget nyújt a közösségi nevelés feladatainak megvalósítására. A boldogságórák több éve kipróbált és szeretett feladatainak felhasználásával tevékenykedtünk együtt. A helyi nevelési programunk testünk tematikus tervéhez is nagyon jól illeszkedik a Megismersz játék. Hang alapján már jól felismerik egymást a gyerekek, ez a játék a taktilis érzékre hagyatkozva már jóval nehezebb, de nagyon szívesen játszották. A hónap feladatának a Mint hal a vízben kép elkészítését választottuk. Ezt jól előkészítette és kiegészítette az ismert Süni irigy lesz és Kormos István A fecske meg a szalmaszál című mesék és a feldolgozásuk.
Társas kapcsolatok ápolása
Társas kapcsolatok
Alapvető szükséglete minden embernek, hogy társak vegyék körül. A gyerekek egy része a csoporthoz tartozás élményét az óvodában éli meg először. Évtizedek alatt már jól kialakított befogadás/beszoktatás metódust sikerült kialakítanom. Elmondható, hogy a gyerekek szívesen járnak óvodába. A nagyobbak szeretettel fogadták a kisebbeket, bevonják őket a tevékenységeikbe. Állandó játszó csoportok, barátságok alakultak ki. A hiányzó társaik után érdeklődnek. Lassacskán óvodai csoportunk igazi közösséggé kovácsolódik. A társas kapcsolatok téma remek lehetőséget nyújt a közösségi nevelés feladatainak megvalósítására. A boldogságórák több éve kipróbált és szeretett feladatainak felhasználásával tevékenykedtünk együtt. A helyi nevelési programunk testünk tematikus tervéhez is nagyon jól illeszkedik a Megismersz játék. Hang alapján már jól felismerik egymást a gyerekek, ez a játék a taktilis érzékre hagyatkozva már jóval nehezebb, de nagyon szívesen játszották. A hónap feladatának a Mint hal a vízben kép elkészítését választottuk. Ezt jól előkészítette és kiegészítette az ismert Süni irigy lesz és Kormos István A fecske meg a szalmaszál című mesék és a feldolgozásuk.
Társas kapcsolatok
Alapvető szükséglete minden embernek, hogy társak vegyék körül. A gyerekek egy része a csoporthoz tartozás élményét az óvodában éli meg először. Évtizedek alatt már jól kialakított befogadás/beszoktatás metódust sikerült kialakítanom. Elmondható, hogy a gyerekek szívesen járnak óvodába. A nagyobbak szeretettel fogadták a kisebbeket, bevonják őket a tevékenységeikbe. Állandó játszó csoportok, barátságok alakultak ki. A hiányzó társaik után érdeklődnek. Lassacskán óvodai csoportunk igazi közösséggé kovácsolódik. A társas kapcsolatok téma remek lehetőséget nyújt a közösségi nevelés feladatainak megvalósítására. A boldogságórák több éve kipróbált és szeretett feladatainak felhasználásával tevékenykedtünk együtt. A helyi nevelési programunk testünk tematikus tervéhez is nagyon jól illeszkedik a Megismersz játék. Hang alapján már jól felismerik egymást a gyerekek, ez a játék a taktilis érzékre hagyatkozva már jóval nehezebb, de nagyon szívesen játszották. A hónap feladatának a Mint hal a vízben kép elkészítését választottuk. Ezt jól előkészítette és kiegészítette az ismert Süni irigy lesz és Kormos István A fecske meg a szalmaszál című mesék és a feldolgozásuk.
Társas kapcsolatok
Alapvető szükséglete minden embernek, hogy társak vegyék körül. A gyerekek egy része a csoporthoz tartozás élményét az óvodában éli meg először. Évtizedek alatt már jól kialakított befogadás/beszoktatás metódust sikerült kialakítanom. Elmondható, hogy a gyerekek szívesen járnak óvodába. A nagyobbak szeretettel fogadták a kisebbeket, bevonják őket a tevékenységeikbe. Állandó játszó csoportok, barátságok alakultak ki. A hiányzó társaik után érdeklődnek. Lassacskán óvodai csoportunk igazi közösséggé kovácsolódik. A társas kapcsolatok téma remek lehetőséget nyújt a közösségi nevelés feladatainak megvalósítására. A boldogságórák több éve kipróbált és szeretett feladatainak felhasználásával tevékenykedtünk együtt. A helyi nevelési programunk testünk tematikus tervéhez is nagyon jól illeszkedik a Megismersz játék. Hang alapján már jól felismerik egymást a gyerekek, ez a játék a taktilis érzékre hagyatkozva már jóval nehezebb, de nagyon szívesen játszották. A hónap feladatának a Mint hal a vízben kép elkészítését választottuk. Ezt jól előkészítette és kiegészítette az ismert Süni irigy lesz és Kormos István A fecske meg a szalmaszál című mesék és a feldolgozásuk.
Társas kapcsolatok
Alapvető szükséglete minden embernek, hogy társak vegyék körül. A gyerekek egy része a csoporthoz tartozás élményét az óvodában éli meg először. Évtizedek alatt már jól kialakított befogadás/beszoktatás metódust sikerült kialakítanom. Elmondható, hogy a gyerekek szívesen járnak óvodába. A nagyobbak szeretettel fogadták a kisebbeket, bevonják őket a tevékenységeikbe. Állandó játszó csoportok, barátságok alakultak ki. A hiányzó társaik után érdeklődnek. Lassacskán óvodai csoportunk igazi közösséggé kovácsolódik. A társas kapcsolatok téma remek lehetőséget nyújt a közösségi nevelés feladatainak megvalósítására. A boldogságórák több éve kipróbált és szeretett feladatainak felhasználásával tevékenykedtünk együtt. A helyi nevelési programunk testünk tematikus tervéhez is nagyon jól illeszkedik a Megismersz játék. Hang alapján már jól felismerik egymást a gyerekek, ez a játék a taktilis érzékre hagyatkozva már jóval nehezebb, de nagyon szívesen játszották. A hónap feladatának a Mint hal a vízben kép elkészítését választottuk. Ezt jól előkészítette és kiegészítette az ismert Süni irigy lesz és Kormos István A fecske meg a szalmaszál című mesék és a feldolgozásuk.
Társas kapcsolatok
Alapvető szükséglete minden embernek, hogy társak vegyék körül. A gyerekek egy része a csoporthoz tartozás élményét az óvodában éli meg először. Évtizedek alatt már jól kialakított befogadás/beszoktatás metódust sikerült kialakítanom. Elmondható, hogy a gyerekek szívesen járnak óvodába. A nagyobbak szeretettel fogadták a kisebbeket, bevonják őket a tevékenységeikbe. Állandó játszó csoportok, barátságok alakultak ki. A hiányzó társaik után érdeklődnek. Lassacskán óvodai csoportunk igazi közösséggé kovácsolódik. A társas kapcsolatok téma remek lehetőséget nyújt a közösségi nevelés feladatainak megvalósítására. A boldogságórák több éve kipróbált és szeretett feladatainak felhasználásával tevékenykedtünk együtt. A helyi nevelési programunk testünk tematikus tervéhez is nagyon jól illeszkedik a Megismersz játék. Hang alapján már jól felismerik egymást a gyerekek, ez a játék a taktilis érzékre hagyatkozva már jóval nehezebb, de nagyon szívesen játszották. A hónap feladatának a Mint hal a vízben kép elkészítését választottuk. Ezt jól előkészítette és kiegészítette az ismert Süni irigy lesz és Kormos István A fecske meg a szalmaszál című mesék és a feldolgozásuk.
Társas kapcsolatok
Alapvető szükséglete minden embernek, hogy társak vegyék körül. A gyerekek egy része a csoporthoz tartozás élményét az óvodában éli meg először. Évtizedek alatt már jól kialakított befogadás/beszoktatás metódust sikerült kialakítanom. Elmondható, hogy a gyerekek szívesen járnak óvodába. A nagyobbak szeretettel fogadták a kisebbeket, bevonják őket a tevékenységeikbe. Állandó játszó csoportok, barátságok alakultak ki. A hiányzó társaik után érdeklődnek. Lassacskán óvodai csoportunk igazi közösséggé kovácsolódik. A társas kapcsolatok téma remek lehetőséget nyújt a közösségi nevelés feladatainak megvalósítására. A boldogságórák több éve kipróbált és szeretett feladatainak felhasználásával tevékenykedtünk együtt. A helyi nevelési programunk testünk tematikus tervéhez is nagyon jól illeszkedik a Megismersz játék. Hang alapján már jól felismerik egymást a gyerekek, ez a játék a taktilis érzékre hagyatkozva már jóval nehezebb, de nagyon szívesen játszották. A hónap feladatának a Mint hal a vízben kép elkészítését választottuk. Ezt jól előkészítette és kiegészítette az ismert Süni irigy lesz és Kormos István A fecske meg a szalmaszál című mesék és a feldolgozásuk.
Az órát egy egyszerű relaxációs gyakorlattal kezdtük, a testrészeket kellett megfeszíteni és ellazítani. Ezt követően a barátságokról beszéltünk – jó barát és olyan, akiben csalódtak. Ezt követően mindenki átrajzolta a kezét választott színű filctollal A/3-as lapon, ahova kértem, hogy írják be azoknak a nevét, akikre számíthatnak. Egyszerűnek tűnt, viszont volt olyan, aki egy nevet sem tudott írni. Ez számomra mélyen megdöbbentő volt – egy serdülő lánynak véltem, hogy lesznek hozzá közel álló kortársai még akkor is, ha ebben a helyzetben él jelenleg. A foglalkozás zárásaként meghallgattuk a hónap dalát.
November elején kaptunk egy nagyon kedves felkérést a PTE-KPVK dr. Nagy Janka professzorasszonyától – a hátránykezelésről szóló konferencián való bemutatkozásunk kapcsán. Szerettem volna egyben a pozititivitásra fókuszálni, a társas kapcsolatok ápolását középpontba helyezni. Mary Poppins Mosolyogni kell című musical dalára esett a választásom, melyet koreográfiával tanultak be a gyermekek. A gyakorlások során mindenki részt vehetett, aki szeretett volna, viszont a programra csak néhány gyermek érkezhetett.
Ez a novemberi hónap igen kusza volt legfőképp társas kapcsolatok tekintetében. Az osztálylétszám szinte sosem volt teljes, sőt én is kiestem egy hétre betegség miatt. Mindenkit megzavart a megszokottól való eltérés és bármilyen nehéz is az egymás furcsa szokásaihoz való alkalmazkodás, azért mégicsak annak örülünk, ha egy kerek egészet alkotunk.
Játszottunk körben ülve igaz-hamis játékot, ahol kivétel nélkül eltalálták, hogy az állítás igaz vagy hamis. Megnéztük az ERSTE karácsonyi sündisznós reklámfilmjét és megbeszéltük, hogy az osztály sündisznóit miképpen tudnánk átölelni. Megcsináltuk a Kör közepén feladatot, amely megmutatta, hogy milyen sokféle kapcsolatot tartunk fenn.
Fiataljaink sok dolgot csinálnak közösen: együtt végezték el az őszi kerti munkákat, együtt ülnek le ebédelni, a szünetekben szívesen találkoznak más osztálybeliekkel, akikkel beszélgetnek, zenét hallgatnak, vagy csak úgy élvezik egymás társaságát.
Az osztályból távollévők hiányát is próbáltuk pótolni azzal, hogy bejelentkeztek kicsit az órára az egyik csevegő program segítségével.
Megbeszéltük azt is, hogy társas kapcsolatok csak úgy működnek, ha ápoljuk őket. Végül ha nem is a tanulást valósítottuk meg tanuló csapatban, de kirakókat (puzzle) raktunk ki közösen. És valóban együtt sokkal gyorsabban ment!
A sok beszélgetés során rájöttünk, hogy mindenkinek van barátja. A hónap végére kialakult hogy mindenki mindenkinek a barátja. A betegségek miatt sokan hiányoztak a csoportból, rájuk is gondoltunk minden nap. Nekik az óvodában járó gyerekek meglepetéseket készítettek, hogy ha majd megjönnek ők is érezzék, hogy gondoltunk rájuk, hogy sok barátjuk van.
Nagyon tetszett a gyermekeknek a hónap dala, szívesen ismételgették a nap folyamán. Barátsághőmérőt készítettünk, aminek gyorsan megértették a gyermekek a jelentését és amit az év folyamán használni fogunk a konfliktusok megoldására.
Meditáltunk a Bagdi Emőke által kiadott meditációra.