Az órát relaxálással kezdtük.
A kapcsolataink a szüleinkkel, rokonainkkal, barátainkkal és osztálytársainkkal.
Érzékenyítés.
Karkötőkészítés, amíg fonod, addig a társaidra gondolj!
Mese a rókáról és farkasról – rossz kapcsolat.
Óra végén meditáció.
Csepreghiné Nyitrai Katalin 2. osztály osztályfőnöke
Társas kapcsolatok ápolása
Az órát relaxálással kezdtük.
A kapcsolataink a szüleinkkel, rokonainkkal, barátainkkal és osztálytársainkkal.
Érzékenyítés.
Karkötőkészítés, amíg fonod, addig a társaidra gondolj!
Mese a rókáról és farkasról – rossz kapcsolat.
Óra végén meditáció.
Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy miért fontos a jó viszony, a barátságok ápolása. Meghatározza közérzetünket, kihat a mindennapos tevékenységeinkre. Boldogságot okoz, ha van kivel megosztanunk örömünket, de meghallgat minket akkor is, mikor szomorúság tölti el szívünket.
Az osztályból három tanuló őszinte barátságát mutatjuk be.
Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy miért fontos a jó viszony, a barátságok ápolása. Meghatározza közérzetünket, kihat a mindennapos tevékenységeinkre. Boldogságot okoz, ha van kivel megosztanunk örömünket, de meghallgat minket akkor is, mikor szomorúság tölti el szívünket.
Az osztályból három tanuló őszinte barátságát mutatjuk be.
Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy miért fontos a jó viszony, a barátságok ápolása. Meghatározza közérzetünket, kihat a mindennapos tevékenységeinkre. Boldogságot okoz, ha van kivel megosztanunk örömünket, de meghallgat minket akkor is, mikor szomorúság tölti el szívünket.
Az osztályból három tanuló őszinte barátságát mutatjuk be.
Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy miért fontos a jó viszony, a barátságok ápolása. Meghatározza közérzetünket, kihat a mindennapos tevékenységeinkre. Boldogságot okoz, ha van kivel megosztanunk örömünket, de meghallgat minket akkor is, mikor szomorúság tölti el szívünket.
Az osztályból három tanuló őszinte barátságát mutatjuk be.
Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy miért fontos a jó viszony, a barátságok ápolása. Meghatározza közérzetünket, kihat a mindennapos tevékenységeinkre. Boldogságot okoz, ha van kivel megosztanunk örömünket, de meghallgat minket akkor is, mikor szomorúság tölti el szívünket.
Az osztályból három tanuló őszinte barátságát mutatjuk be.
A novemberi hónap témája az egyik személyes kedvencem. Ez a foglalkozás hoz minket egymáshoz közelebb.
Az órát hangosodással kezdtük, asszociációs gyakorlatként képeket válogattunk egy plakátról, amelyekkel legjobban tudunk azonosulni. Mindenki megindokolta, miért épp azt a képet választotta.
Majd a kapcsolati hálóinkat vázoltuk fel egy lapra, megbeszéltük a fontosságukat, az egyes kapcsolatok alakulását, változásait.
A kapcsolatok ápolásához fontos az empátia, kölcsönös odafigyelés és a támasz. Ezeknek a dolgoknak kiemelt jelentősége van a betegápolásban is. A témát a Free Hugs mozgalom lencséjén keresztül közelítettük meg. Megnéztünk egy videót a mozgalom utcai ölelkező tevékenységről, majd járvány ide vagy oda, FFPs maszkban mindenki ölelkezett. A diákok visszajelzéseiből tudom, hogy a másik ember testi közelsége megnyugvást nyújtott a számukra, ami főként a minőségesseb alvásban mutatkozott.
Az órát hálamondatokkal zártuk, amiket a diákok egymásnak és nekem is megfogalmaztak. A mondatokkal gombolyagot is adogattunk egymásnak, így alakítva ki a mi kis közösségünk hálóját.
Már benne vagyunk az iskola sűrűjében, a tanulók elkapták a tananyagok fonalait, ráéreztek a hajtásra, a folyamatos teljesítésre, programokra. Itt vannak az ünnepek, mindenki bizonyítani akar, vagy már mindenki elfárad. Szerettem volna, ha a feladatokat, tanulságos történetek most egy kis vidámság is kiegészíti, mely kikapcsolja őket, és igazán megmutatkozhatnak a társas kapcsolatok, és azoknak a legpozitívabb hatásai. Így most amit én különösen szeretnék megosztani az néhány fotó, egy osztályfotózás keretein belül.