Halak a tengerben piros vitorlásokkal
Játék a babzsákkal
Társas kapcsolatok ápolása
Nagyon sokat nevettünk, amíg végre elkészült a kép. Sokadszorra sikerült csak állva maradni.
Csoport neve : 1.d osztály
Helye: Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nádudvar , földszint 4.terem
Óra cél és- és feladatrendszere: érzelmi intelligencia fejlesztése, konfliktusmegoldás, tűrőképesség ,közösségi nevelés.
Tantárgyi koncentráció: magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika, testnevelés és sport
Az órát tartja: Tőzsér Jánosné tanító
Óravázlat Boldogságóra, Társas kapcsolatok ápolása
Idő: 2021.november 17.
TÁRSAS KAPCSOLATOK ÁPOLÁSA
Pedagógus tevékenysége | Gyerekek tevékenysége | Módszerek, munkaformák | Eszközök | Célok |
1. Órakezdő relaxáció és éneklés: (5 perc) – Reggeli sorakozás a terem előtt Köszönés ölelés vagy pacsizás. – Szép napot kívánok a gyerekeknek! A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:) Bagdi Bella: Jobb veled a világ
2.Téma bevezetése: „Medve vagyok és cammogok” (5 perc) Szabály ismertetése.
|
Gyors elhelyezkedés Hallgatják körben állva a zenét, táncolva énekeljük a dalt. Megnézik a videót!
Lomha mozgással medvévé válnak. |
egyéni
frontális
frontális |
1.számú melléklet
laptop 2.számú melléklet
3.számú melléklet /szív kép/ |
Választhat, hogy a szívre vagy a kézre teszi a kezét.
Nyugodt ,derűs légkör megteremtése, érzelmi ráhangolódás az órára.
A nagy szívet ölelje meg mindenki!:)
Mindenki mosolyogjon a mai órán!
|
2.Téma feldolgozása: Társas kapcsolatok ápolása(10perc) Az ember társas lény! Szerintetek ez mit jelent? Miért van szükségünk egymásra? Kik azok az emberek, akik körül vesznek benneteket?
| Vélemények meghallgatása
| egyéni munka
|
4.számú melléklet /képek/
| Kellőképpen jól érezzék magukat és úgy mondják el megállapításukat..
Rávezetni őket a család ,barát fontosságára.
|
3.A téma előkészítése : (5 perc). A mese hallatán nem éppen azt fogod hallani, ami a mintaszerű barátság ,de a tanulságot próbáljuk levonni belőle! mese olvasása: A róka és farkas a lakodalomban
| mese hallgatása | frontális | 5.számú melléklet /Mese szövege/
| Értse meg ,hogy mi kell a boldogsághoz ,jól működő társas kapcsolathoz |
4. A téma feldolgozása (10 perc) A mese elolvasása után észrevételek meghallgatása, tanulság levonása
| egyéni munka | Mondják el észrevételüket! Lássák meg a helyes utat ! | ||
5. Az óra lezárása (6 perc) Szoborpark játék Szókártyák kihúzása után találják ki egymás szobrait!
Meditáció :Bagdi Bella : Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek…
6.Értékelés (4perc) Téma tovább gondolása
Társasjátékkal fogunk megismerkedni. ismertetése Pozitivity Legyen minden hónapban egy ölelésnapunk!?) |
| Páros munka
egyéni munka | 6.számú melléklet /szókártyák/
7.számú melléklet https://www.youtube.com/watch?v=ugFvhdvPAhs | Próbálják imitálni a fülükbe súgott szavakat!
Szóbeli dicséret
|
Magdolna Teréz Miklósné Biliczki
A gyerekek körbe ültek és megkérdezték egymástól, hogy érzik magukat. Az egyik kisfiú szomorúnak érezte magát, mert akivel legtöbbször játszani szokott – betegség miatt hiányzott. Ezért a barátságlánc készítésénél a hiányzó gyermeket jelképező papírkisfiú került a szivecske közepére, hogy legalább így együtt lehessen a csoport. A téma feldolgozása után a Boldogság várának harmadik lépcsőfokra felkerülhetett a barátság jele.
Csemeteliget Napközi Otthonos Óvoda és Mini Bolcsöde, Sződliget
Puha madárfészekben ücsörögtek a vörösbegy fiókák és élvezték a fészek melegét , a társak közelségét. De a szívük csak rózsaszínen dobogott, nem volt olyan piros, mint régen. Hiányoztak a barátok! Nagyon sok volt a beteg a héten. Sorolták, kinek ki hiányzik. Fújtak gyógyító szeretetet, gondoltak rájuk szeretettel és valahogy azt érezték, egyre pirosabb a szívük. Ha szeretettel gondolunk másokra, mi is jobban leszünk. Mit lehet ilyenkor tenni: rá gondolni, jót kívánni neki…akár felhívni telefonon és megkérdezni hogy van😉ennyi pont elég tud lenni🤗
Megrajzoltuk a „varázstelefonokat” és egész délelőtt- most legálisan- ment a telefonozás😊
Tündéri monológok hangoztak el, megható volt hallgatni.
Le is rajzolták, ki hiányzik nekik a legjobban. rajzokból kiállítást rendeztünk.
A torna is a barátságról szólt. „Hogyan lepték meg a barátai Csigát a szülinapján?”
A hónap feladatának a madarak készítését választottam. Összekötöttük egy komplex technika órával a tevékenységünket. A gyerekek élvezték a javasolt játékokat, és nagyon tetszett nekik a feladat. Önfeledten reptették a színes madárkáikat az udvaron.
Köszönjük!
Összefogás – Siker – Boldogság
Az iskola egyik legfontosabb alappillére a család. A gyermek tanuláshoz, társaihoz, tanáraihozvaló viszonyát tükrözi a család iskolához, tanuláshoz, másokhoz való viszonyát. Nagyon fontos milyen peldát látnak otthon, mik a meghatározó értékek. Ebben a tanévben a 3.b osztállyal vagyok délutánonkénk. Az osztályban a negatív hullámoknak még csak pici szikráját se tapasztaltam. Egy nagyon segítőkész, barátságos, vidám kiscsapatba csöppentem. Mindig figyelnek egymásra és a felnőttekre is. Mindez annak ellenére van így, hogy az osztály összetétele heterogén pl. anyagi háttér, elvált- teljes család, szülő dolgozik- e. Ahhoz, hogy egy gyermek ilyenné váljon ilyen családi miliőben kell nevelkedjen. Hatalmas szeretet lengi be az osztálytermet nap, mint nap. Ehhez az eddigi és jelenlegi osztályfőnök és jó magam személyisége is azonnal tudott csatlakozni. Támogatást adunk abban, hogy ez így maradjon is meg.
Az egyik szemfüles szülő talált egy pályázatot: Coop Mikulás. Coop emblémákat kellett gyűjteni és azokból képet készíteni. A szülők megketestek, hogy a Boldogságórán elkészítenénk-e. Természtesen igent mondtam. A szülők gyűjtötték a Coop emblémát a termékekről és a gyerekekkel beküldték. Az osztállyal a boldogságórán beszélgettünk, ötleteltünk és kitaláltuk a kép témaját: a tél, havazás. A gyerekek nagyon várják már mikor lesz nagy hó. A következő alkalommal elkészítettük a képet. Személyes, osztályhoz köthetővé azáltal vált, hogy a hópelyhek közepén a tanulók fotói vannak. A gyerekek munka közben arról beszélgettek, hogy ők hópelyhekként is együtt maradnának, összeállnanak hógolyónak, hóembernek. Boldogságot hoznának, mert a hóesésnek mindenki örül, szép lesz tőle a táj is. Az elkészült kép fotóját beküldtem az üzletnek. A gyerekek nap, mint nap kérdezték, hogy van-e már eredmény. Aztán nagy örömünkre megkaptuk a levelet arról, hogy bekerültünk azon 40 palyázó közé, akik jutalmat kapnak. A nyeremény többfele rajzeszköz és gyurma.
Azt hiszem ennél jobb példa a társas kapcsolatokra nem is kell. Itt többféle is mejelent: szülők között, szülők- iskola között, szülő- gyerek között, gyerekek-pedagógus között, gyerekek között, bolt- iskola között.
Nagyon fontosnak tartom a felnőttek felelősségét abban, hogy milyen nemzedéket nevelnek. Igyekszek mindig jó példát mutatni a gyerekeknek. Most egy sikeres együttműködést valósítottunk meg a szülőkkel, gyerekekkel. Ahhoz, hogy az iskola sikeres legyen kétoldalú, egyenrangú, társas kapcsolatot kell kialakítani a család és iskola között. Ne csak annyi legyen, hogy az iskola diktál mit vár el, mit kelk tanulni, hanem a szülők kezdeményezéseit is meg kell hallani és támogatni a megvalósítását.
Partnerkapcsolataink megerősítése mindig is fókuszban volt. Legfontosabb partnereink a szülők.
Magyarország Boldogságtérképe alapján (2020-2021) Hajdú-Bihar megye boldogtalan. a mi kis csapatunk rácáfol erre, mert mi mindig örülünk egymás társaságának.
Malomkörzéssel indult a mai napunk, majd a Tavaszi ébredés című mesét beszéltük meg és jàtszottunk azzal a gondolattal érzéssel, hogy milyen lehet egy sötét barlangban lenni illetve, ha egy kis hangya futkos rajtunk. Meghallgattàk, sőt tàncoltak a boldog vagy mutasd meg mindenkinek című dalra. Két csapatot alkottunk, az egyik csapat piacteret épített a màsik pedig medencét, alkotàsaikat mutatom képekben.
Iskolánk a társas kapcsolatok témakör keretében témahetet tartott. Minden osztály elkészítette a maga munkáit. Szép fogalmazások születtek a barátságról. Az ember és állat kapcsolatokról tablókat készítettek a gyerekek. Munkáikból kiállítást rendeztünk az iskola zsibongójában.