Társas kapcsolatok ápolása
Ebben a téma hónapban a társas kapcsolatok ápolása volt. Az osztályommal a megszokott beszélgetéseinken kívül a helyi Könyvtár nagy segítség volt számunkra. Minden héten van lehetőség egy általuk ajánlott könyvet elolvasni, megbeszélni és akár csoportos rajz formájában visszajuttatni a tapasztalatainkat. Társas kapcsolat nagyon fontos egy közösség életében, igyekszem ezt a gondolatot mélyíteni a kis tanítványaimban is. A közös munka eredménye sokkal boldogabbá tehet, mint az egyéni magányos eredmény. A Hála falunk bevezetésével a kapcsolatok elmélyedtek, soka barátság alakult és formálódott ez által. Az internet és sok szakirodalom adott ötletet és tanácsot, a mai fiatal nemzedék hogyan legyen képes megtartani a társas kapcsolat gondolatának fontosságát és értékének nagyságát. A Team munka fontosságát valamint, azt hogy nem is gondolják, de nagymértékben befolyásolja saját egyéniségük fejlesztését az, hogy milyen mértékben fogadják el mások személyiség jegyeit.
Társas kapcsolatok ápolása
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
Találó az adott cím „Együtt könnyebb!” A november hónapban a társas kapcsolatokra helyeztük a hangsúlyt.
Sokat játszottunk, figyeltünk egymásra. A „Segíteni MENŐ” közös kíhívásra is jelentkeztünk, amivel megtapasztaltuk, hogy milyen jó a társainkon segíteni.
Sajnos a karantén miatt a vadlibákat csak képekben tudták otthonról elküldeni a gyerekek. A covidos időszakot együtt könnyebb volt leküzdeni, most már mindenki egészséges, bízzunk a jövőben!
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
Találó az adott cím „Együtt könnyebb!” A november hónapban a társas kapcsolatokra helyeztük a hangsúlyt.
Sokat játszottunk, figyeltünk egymásra. A „Segíteni MENŐ” közös kíhívásra is jelentkeztünk, amivel megtapasztaltuk, hogy milyen jó a társainkon segíteni.
Sajnos a karantén miatt a vadlibákat csak képekben tudták otthonról elküldeni a gyerekek. A covidos időszakot együtt könnyebb volt leküzdeni, most már mindenki egészséges, bízzunk a jövőben!
Beszélgetőkör alkalmával 3. osztályos tanulóimmal arról beszélgettünk, hogy kinek mit jelent a társas kapcsolat. Kinek mit jelent a baráti kapcsolat?
A szem a lélek tükre: Ez adta az ötletet: Hogyan látod a társas kapcsolatodat, rajzold le!
Volt, aki az iskolai barátait, barátnőit rajzolta le, míg mások a családot tették előtérbe.
3. osztályos tanulóimmal beszélgető kör alkalmával a társas kapcsolatokról beszélgettünk. Mindenki elmondta, hogy milyen családi, baráti kapcsolata van. Miért fontos, hogy az embereknek barátai legyenek.
A szem a lélek tükre: Egy szem sablon adott ötletet a társas kapcsolatok megjelenítésére.
3. osztályos tanulóimmal beszélgető kör alkalmával a társas kapcsolatokról beszélgettünk. Mindenki elmondta, hogy milyen családi, baráti kapcsolata van. Miért fontos, hogy az embereknek barátai legyenek.
A szem a lélek tükre: Egy szem sablon adott ötletet a társas kapcsolatok megjelenítésére.
3. osztályos tanulóimmal beszélgető kör alkalmával a társas kapcsolatokról beszélgettünk. Mindenki elmondta, hogy milyen családi, baráti kapcsolata van. Miért fontos, hogy az embereknek barátai legyenek.
A szem a lélek tükre: Egy szem sablon adott ötletet a társas kapcsolatok megjelenítésére.
Barátság szívek elkészítése a vágás technikájának segítségével. Ezután minden gyermek kiválasztotta a számára legkedvesebb barátot, elmondta neki, hogy miért szereti. Ezután átadta számára a baráti szívet.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Az állatok is hűséges társaink a mindennapokban.
A kedvenc házi állatokkal készült fotókból szerkesztettünk fotómontázst.
A társas kapcsolatok fontosságáról beszélgettünk különböző feladatok mentén. A munkafüzet feladatait alkalmaztuk főképp. Kiderült, hogy hiába négy éve vannak a gyerekek együtt, még sokat nem tudnak egymásról, még sokan nem ismerik egymást.
Összegyűjtöttük miért fontos a másikat ismerni, miért fontos egymással jó kapcsolatot ápolni.
Számot vetettünk arról is, hogy ki milyen barátnak tartja magát és hogyan lehetne jobb barát.
Tanácsokat, tippeket gyűjtöttünk össze.