A boldogtalanság legnagyobb forrása kétségkívül a magány.
Törekednünk kell tehát valamilyen társas kapcsolat kialakítására.
Társas kapcsolatok ápolása
Az idén a baráti kapcsolatok témakör Márton-nap környékére esett, így a gyerekek a barátaikat úgy ábrázolták, hogy annyi libát ragasztottak a lapra, ahány barátjuk van.Természetesen a jelüket is fölé írták.
Az idén a baráti kapcsolatok témakör Márton-nap környékére esett, így a gyerekek a barátaikat úgy ábrázolták, hogy annyi libát ragasztottak a lapra, ahány barátjuk van.Természetesen a jelüket is fölé írták.
Az idén a baráti kapcsolatok témakör Márton-nap környékére esett, így a gyerekek a barátaikat úgy ábrázolták, hogy annyi libát ragasztottak a lapra, ahány barátjuk van.Természetesen a jelüket is fölé írták.
Az idén a baráti kapcsolatok témakör Márton-nap környékére esett, így a gyerekek a barátaikat úgy ábrázolták, hogy annyi libát ragasztottak a lapra, ahány barátjuk van.Természetesen a jelüket is fölé írták.
Az idén a baráti kapcsolatok témakör Márton-nap környékére esett, így a gyerekek a barátaikat úgy ábrázolták, hogy annyi libát ragasztottak a lapra, ahány barátjuk van.Természetesen a jelüket is fölé írták.
Az idén a baráti kapcsolatok témakör Márton-nap környékére esett, így a gyerekek a barátaikat úgy ábrázolták, hogy annyi libát ragasztottak a lapra, ahány barátjuk van.Természetesen a jelüket is fölé írták.
MSZC Gépészeti Szakközépiskolája
Mint minden órát, ezt is azzal kezdtük, hogy megbeszéltük, miért okoz nekünk boldogságot az, hogy kapcsolatokban élünk és törekszünk tartalmas emberi kapcsolatokra. Ezután ráhangolásként megtekintettük a mellékelt Youtube videót, ami egy közösség kialakulásáról szól.
A kapcsolatok kialakulásához szükségesek a közös pontok, így találomra kialakított párokban „Rapid randi”-ra mentek a diákok és 3-5 közös pontot kerestek, amiben egyeznek.
Csoportokban azokat a tulajdonságokat gyűjtötték össze, amelyek elengedhetetlenek szerintük egy hosszútávú társas kapcsolathoz. Ezeket a táblán összesítettük (mellékelt fotó).
Egyénenként körberajzolták a kezüket és minden ujjba egy-egy olyan dolgot írtak, amitől valaki jó barát lehet.
Végezetül, ahhoz, hogy még jobban megismerjék egymást, egy lapot kaptak, amin különböző mondatok szerepeltek. (Pl: Szeretem a palacsintát. ) Körbe kellett menniük az osztályban és legalább 10 embert kellett találni, akire 1-1 állítás igaz. Hasznos volt ez a feladat, mivel egy 9. évfolyamos osztályban zajlanak ezek az órák és nem igazán ismerik még egymást. Ezzel a feladattal is segíthető az osztályfőnök feladata a közösségépítés során.
Ismét együtt ügyeskedtünk. Közösen megbeszéltük, hogy mi a medve kedvenc finomsága, majd meg is kóstoltuk.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Novemberben a társas kapcsolatok ápolása volt a fő feladatunk. A gyermekeknek a barátság, az együttlét átélése örömteli pillanatokat nyújtott. :).