Matricák
Társas kapcsolatok ápolása
Novemberben a társas kapcsolatok gyakorlása volt a boldogságórai témánk.
A témakör bevezetéseként Bagdi Bella: Jól érzem magam című dalát meghallgattuk, elénekeltük és táncoltunk rá.
Ezután beszélgettünk a társas kapcsolataink fontosságáról, a gyermekek megemlítették a köztük lévő szeretet kapcsolatot. Az óvodapedagógus a biztonságérzet meglétével bevezette a „Halraj mozgásban” című játékot, ami nagyon tetszett a gyerekeknek és jól sikerült az együttmozgás. Ezután meghallgatták Bartos Erika: Bogyó és Babóca: A barátság című meséjét. A 2 főszereplő képét és a cseresznyét az óvodapedagógus kitette a falra és ahhoz a képhez kellett állniuk akinek igazat adtak a mesehallgatás után. Megbeszéltük a barátság lényegét és a csoportban is megnevezték barátaikat.
Igazán sikeres, szeretetteljes délelőttöt töltött együtt ma is a Nyuszi csoport.
Konyári Óvoda és Bölcsőde
Katica csoport
Téma: Társas kapcsolatok ápolása
A gyerekek életük legnagyobb részét társas közegben töltik, ami igen sokféle lehet. Pl.: csoporttársak ( barátok), gyerek-szülő viszony, testvéri és rokoni kapcsolatok, szomszédi viszony, stb.
Boldogság érzetüket fokozza a társas kapcsolatok ápolása, amire különös hangsúlyt fektetünk ebben a hónapban. Konfliktus kezelés során többször hivatkoztunk a baráti kapcsolatokra, hogyan is viselkednek a barátok egymással.
Barátom kiválasztása:
Mit tudnak egymásról a barátok?
Többek között, hogy hol lakik a barátom, vagy mikor van a szülinapja?
Születésnapos plakáton megkeressük saját és a barátunk szülinapját.
Jelek, amivel ki tudom mutatni a baráti kapcsolatot:
Ölelés
Puszi
Tenyérpacsi
Ökölpacsi
Szivecske mutatás
Hüvelykujj összeérintés
Egymás vállára tesszük a kezünket.
Mese a barátságról: Tavaszi ébresztő
A körbe-körbe lazító gyakorlat után szavakat gyűjtöttünk a barátsággal, jó barátokkal kapcsolatban. Elolvastuk a róka és a farkas történetét, megbeszéltük tanulságait. Tükörjátékot játszottunk, megbeszéltük miért volt könnyű, avagy nehéz. Végül megoldottuk a keresztrejtvényt és egy-egy jókívánságot küldtek a gyerekek barátaiknak kis cetlin.
Az osztálytársi kapcsolatokról listát készítettünk, illetve montázst, hogy miért jó társas kapcsolatban lenni és hogyan tehetjük ezt meg.
Az osztálytársi kapcsolatokról listát készítettünk, illetve montázst, hogy miért jó társas kapcsolatban lenni és hogyan tehetjük ezt meg.
Egy sikeres év, egy fontos projekt vége, egy kihívásokkal teli időszak lezárása nem teljes valamilyen közös élmény nélkül. A csapatépítő tréningek nemcsak örömteli élményt adnak, közös jutalomként, emlékezetes módon segítik a lezárást és fejlesztik a baráti kapcsolatokat.
Angol órán John Green ‘Turtles All the Way Down’ (Teknőcök végtelen sora) című regényében elemeztük a szereplők közötti kapcsolatokat. Megnéztük, mi miatt működnek jól vagy rosszul az egyes kapcsolatok. A levont következtetések alapján három csoportban készítették el a tanulók a kiáltványt.
Ezután bemutatták a posztereket és a regény szereplőinek példájával megindokolták, miért kerültek bele a pontok.