A körbe-körbe lazító gyakorlat után szavakat gyűjtöttünk a barátsággal, jó barátokkal kapcsolatban. Elolvastuk a róka és a farkas történetét, megbeszéltük tanulságait. Tükörjátékot játszottunk, megbeszéltük miért volt könnyű, avagy nehéz. Végül megoldottuk a keresztrejtvényt és egy-egy jókívánságot küldtek a gyerekek barátaiknak kis cetlin.
Társas kapcsolatok ápolása
Az osztálytársi kapcsolatokról listát készítettünk, illetve montázst, hogy miért jó társas kapcsolatban lenni és hogyan tehetjük ezt meg.
Az osztálytársi kapcsolatokról listát készítettünk, illetve montázst, hogy miért jó társas kapcsolatban lenni és hogyan tehetjük ezt meg.
Egy sikeres év, egy fontos projekt vége, egy kihívásokkal teli időszak lezárása nem teljes valamilyen közös élmény nélkül. A csapatépítő tréningek nemcsak örömteli élményt adnak, közös jutalomként, emlékezetes módon segítik a lezárást és fejlesztik a baráti kapcsolatokat.
Angol órán John Green ‘Turtles All the Way Down’ (Teknőcök végtelen sora) című regényében elemeztük a szereplők közötti kapcsolatokat. Megnéztük, mi miatt működnek jól vagy rosszul az egyes kapcsolatok. A levont következtetések alapján három csoportban készítették el a tanulók a kiáltványt.
Ezután bemutatták a posztereket és a regény szereplőinek példájával megindokolták, miért kerültek bele a pontok.
Csoportokban dolgozva, hópihéket készítettünk tantermünk dekorálására.
Ezen a héten a csoportban lévő barátságokat mélyítettük, bővítettük és helyeztük előtérbe.
A hét elején megbeszéltük, hogy mi is az a barátság, miért jó, ha van barátod. A barát segít, megvigasztal, lehet vele együtt játszani és ami fontos, hogy te is ott vagy neki, amikor szüksége van rád.
Ezek után elénekeltük a „Ha jó a kedved” kezdetű dalt, melyet átalakítottunk egy kicsit (utolsó versszak: Ha jó a kedved öleld barátod…).
Mindenki megrajzolta, „felöltöztette” a saját papír emberkéjét, majd összeálltak a gyerekek úgy, hogy maguk mellé választották a barátaikat, mely alapján összeraktuk a barátságláncot.
Még aznap alvásnál elolvastuk nekik a Leszel a barátom című könyv egyik fejezetét, mert másnap azt dolgoztuk fel a postásjátékkal.
Reggeli után mindenki rajzolhatott – titkosan, a csoportszoba bármely szegletében elbújva – a barátjának valamit, majd színes borítékba rakta. Rárajzoltuk a jelét és kivitte a kis barátja polcára.
Nagy öröm volt, amikor végre megnézhették, hogy kitől kaptak levelet.
A hét zárásaként, megkértem őket, hogy alkossanak a barátaikkal csoportokat, majd kiosztottunk nekik építőkockákat. A feladat az volt, hogy EGYÜTT építsenek valamit. Volt, akinél először döcögősen ment, majd mikor megértették, hogy nem egyedül kell megépíteni, akkor összetolták amit csináltak és megszülettek a remekművek.
Végül kiszínezték a hét jelét és felragasztották a következő szivárvány lépcsőre.
A Tavaszi Ébresztő című történet felolvasása után eljátszották a gyerekek a maci helyzetében a történetet, elmondták a gondolataikat és az érzéseiket az adott szituációban. Sokat beszélgettünk a barátságról, és az egyedüllétről egyaránt. Minden tanuló elkészítette az őt jelképező kis manót papírból, majd felragasztottuk a nagy szívre kézfogással jelezve az összetartozást.
A társas kapcsolatok ápolása témakört Bogyó és Babóca – A barátság című mesével kezdtük. Megbeszéltük a mese mondanivalóját. Nagyon fontos, hogy az embernek legyenek barátai. Ezeket a kapcsolatokat ápolni kell.
Készítettünk barátság karkötőt, mindenki lerajzolta magát és a legjobb barátját(barátait).
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Bojti Tagóvoda
Havi Boldogsàgórànk alkalmával beszélgettünk a baràtsàgról, arról hogy mit jelent számunkra ez a fogalom, kit nevezünk barátunknak, ès mièrt. Megnèztük Bogyó ès Babóca: Barátság című mesèjèt, megbeszèltük annak tanulsàgàt, hogy kinek volt igaza, és mi mit csináltunk volna màskèpp. Táncoltunk a hónap dalàra, majd Baràtsàgviràgokat is kèszítettünk. 😊