A gyerekekkel a társas kapcsolatok ápolása témakört összekapcsoltam a testünk megismerése témakörrel.
Végig törekedtem, hogy olyan feladatokat adjak a gyerekeknek, melyben valamelyik testrészüket használni kell, de páros gyakorlatok is legyenek javarészt.
1. nap
A gyerekek megnézték a két kis verébről szóló mesét a Barátságról. Beszélgettünk arról miért fontos a barátság, hogy legyen társunk, családunk, miért jó ha jó kapcsolatokat ápolunk. Nem vagyunk magányosak, szomorúak. Milyen fontos, hogy segítsünk egymásnak, összetartozunk.
Elsőként torna gyakorlatok voltak, páros gyakorlatok. Különböző testrészeiket összeérintve(talpuk,hasuk ,homlokuk,hátuk,lábukat összfűztem) tornáztak és táncoltak Levendula néni Barátság zenéjére. A gyerekek nagyon élvezték többször el kellett játszani minden feladat tipust.
Ezután elkészíthették gyöngyből a baràtjuknak a barátságkarkötőjűket, amit örömmel vittek haza.
2.nap
A gyerekek egymáson szemléltetve megnézték és megnevezték a testrészeiket fentről lefelé haladva. Megbeszéltük mi az, hogy páros és páratlan szerv. Megszámoltuk a testrészeinket.
Ezután dekorgumiból elkészítették csapatmunkába Jánoskát, majd elismételtük az ő testrészeit is.
A követlező feladatban párosával kirakhattak 1-1 kirakót ( női és férfi alakzatok voltak rajta) szintén megnéztük a testrészeket és a különbséget a két test között.
Ezután kitettem egy széket és Dórika segítségével gyakoroltuk a felette-alatta-mellette-előtte-mögötte fogalmakat. A gyerekek nagyon élvezték ezt a játékot is, nagyon ügyesen teljesítették a kéréseket.
Végül pedig akinek volt kedve az lerajzolhatta a barátját, családtagját. Emberrajz ábrázolását gyakoroltuk ezáltal.
3.nap
A gyerekekkel átismételtük a társas kapcsolatok lényegi elemeit. Majd az érzelmeinkről beszélgettünk. Vidám, szomorú,mérges,dühös, vicces, nagyon vidám arcokat néztünk meg közösen. Ezek után 3 laminált lap segítségevel filctollal lerajzolták egymást vidáman és szomorúan. Legjobbam a vidám arcok tetszettek nekik ezt többször újra rajzolták egymásnak. A gyerekek élvezték ezt az új játékot eddig ezt még nem játszottuk.
Miután ezt mindenki kiprobálta kört alakítottunk és egy hullahopp karikát úgy kellett körbe adniuk, hogy nem engedhették el egymás kezét. Először nem értették hogyan valósítsák meg 3x játszottuk el, a végén már nagyon ügyesen és gyorsan megoldotta mindenki az átbújást. Ezután összekötötte őket egy rossz manó és ki kellett bogozni magukat. Fontos volt a csapat munka, egymásra figyelés és az egymás megsegítése. A gyerekek nagyon jó hangulatban játszották ezt a játékot is.
A nap zárásaķent Bagdi Bella zenéjét hallgatva mosolygós smile fejeket alakítottak ki a testükből . Az ő ötletük volt, hogy fekve is megalkossák illetve kört formálva is álló helyzetben.
Akinek volt kedve az színezhetett is hálás vagyok a barátomnak színezőt illetve az általam készített feladat lapokat is kipróbálhatta.
A boldogságvárunkra felhelyeztük a jelünket nagy örömmel mondták, hogy már 3 lépcsőfokot másztak meg.
A feladatok végén mindig átbeszéltük éppen melyik testrészünket mozgattuk és használtuk a feladatok során és mi volt a szerepe,funkciója a játékokban.