Az órát meditálással kezdtük, majd meghallgattuk és megbeszéltük az Öreg néne őzikéje című mesét.
A mese kapcsán beszélgettünk, hogy kinek, milyen jókívánságot lehetne írni.
Majd előkerült a nagy befőttesüveg és a kis cédulák. Azt kértem a gyerekektől, hogy írjanak vagy rajzoljanak valamilyen jókívánságot, úgy hogy utána ezt ki is húznánk. Én is írtam egy pár jó szót, hogy a végén is lehessen választani a kis kártyák között. Zárásként pedig meghallgattuk a hónap dalát.
Társas kapcsolatok ápolása
Az órát meditálással kezdtük, majd meghallgattuk és megbeszéltük az Öreg néne őzikéje című mesét.
A mese kapcsán beszélgettünk, hogy kinek, milyen jókívánságot lehetne írni.
Majd előkerült a nagy befőttesüveg és a kis cédulák. Azt kértem a gyerekektől, hogy írjanak vagy rajzoljanak valamilyen jókívánságot, úgy hogy utána ezt ki is húznánk. Én is írtam egy pár jó szót, hogy a végén is lehessen választani a kis kártyák között. Zárásként pedig meghallgattuk a hónap dalát.
Az órát meditálással kezdtük, majd meghallgattuk és megbeszéltük az Öreg néne őzikéje című mesét.
A mese kapcsán beszélgettünk, hogy kinek, milyen jókívánságot lehetne írni.
Majd előkerült a nagy befőttesüveg és a kis cédulák. Azt kértem a gyerekektől, hogy írjanak vagy rajzoljanak valamilyen jókívánságot, úgy hogy utána ezt ki is húznánk. Én is írtam egy pár jó szót, hogy a végén is lehessen választani a kis kártyák között. Zárásként pedig meghallgattuk a hónap dalát.
Az órát meditálással kezdtük, majd meghallgattuk és megbeszéltük az Öreg néne őzikéje című mesét.
A mese kapcsán beszélgettünk, hogy kinek, milyen jókívánságot lehetne írni.
Majd előkerült a nagy befőttesüveg és a kis cédulák. Azt kértem a gyerekektől, hogy írjanak vagy rajzoljanak valamilyen jókívánságot, úgy hogy utána ezt ki is húznánk. Én is írtam egy pár jó szót, hogy a végén is lehessen választani a kis kártyák között. Zárásként pedig meghallgattuk a hónap dalát.
Az órát meditálással kezdtük, majd meghallgattuk és megbeszéltük az Öreg néne őzikéje című mesét.
A mese kapcsán beszélgettünk, hogy kinek, milyen jókívánságot lehetne írni.
Majd előkerült a nagy befőttesüveg és a kis cédulák. Azt kértem a gyerekektől, hogy írjanak vagy rajzoljanak valamilyen jókívánságot, úgy hogy utána ezt ki is húznánk. Én is írtam egy pár jó szót, hogy a végén is lehessen választani a kis kártyák között. Zárásként pedig meghallgattuk a hónap dalát.
Az órát meditálással kezdtük, majd meghallgattuk és megbeszéltük az Öreg néne őzikéje című mesét.
A mese kapcsán beszélgettünk, hogy kinek, milyen jókívánságot lehetne írni.
Majd előkerült a nagy befőttesüveg és a kis cédulák. Azt kértem a gyerekektől, hogy írjanak vagy rajzoljanak valamilyen jókívánságot, úgy hogy utána ezt ki is húznánk. Én is írtam egy pár jó szót, hogy a végén is lehessen választani a kis kártyák között. Zárásként pedig meghallgattuk a hónap dalát.
Az órát meditálással kezdtük, majd meghallgattuk és megbeszéltük az Öreg néne őzikéje című mesét.
A mese kapcsán beszélgettünk, hogy kinek, milyen jókívánságot lehetne írni.
Majd előkerült a nagy befőttesüveg és a kis cédulák. Azt kértem a gyerekektől, hogy írjanak vagy rajzoljanak valamilyen jókívánságot, úgy hogy utána ezt ki is húznánk. Én is írtam egy pár jó szót, hogy a végén is lehessen választani a kis kártyák között. Zárásként pedig meghallgattuk a hónap dalát.
Társas kapcsolatok gyakorlása
A társas kapcsolatok foglalkozásainál először tisztáztuk a társas intelligencia fogalmát és beszélgettünk a személyes kapcsolataink fontosságáról. Van, akinél nehézséget az érzelmek kifejezése okozza, pl. autizmusban érintett csoporttársaknál, és vannak, akiknél az érzelmek kifejezésének háttérben őrzése jelenti a kihívást.
Kipróbáltuk a tükörjátékot. Némely párnak azonnal sikerült egymásra hangolódnia, másoknak több időre volt szükségük. Néhányan kifejezetten zavarónak találták, hogy utánozzák őket.
Elolvastuk és elemeztük a kicsi esőcsepp történetét. Sikerült megfesteni egy közös képet, az oázist. Érdekes volt a közös munka folyamata, amiben mindenki személyisége megnyilvánult, megbeszéltük és meg is valósítottuk a közös ötleteket.
A „Rád számíthatok” játékban föltűnt, hogy nem mindenki talált három olyan személyt, akire számíthat. Ez mindnyájunkat elgondolkodtatott. Csak nem tudunk róla, vagy valóban nincs három hozzánk közel álló személy, akikre számíthatunk? Arra jutottunk, hogy bizonytalanság esetén meg is lehet kérdezni valakit, mit gondol erről.
A „mennyire ismered jól a társad?” játékot nagyon élvezték a fiatalok, könnyen felidézték és eljátszották egymás jellemző tulajdonságait, szokásait, sőt az enyémeket is😊. Újra fölfedeztük magunknak a régi igazságot, hogy mindenki másképp egyforma.
Ebben a hónapban a tolerancia világnapjához kapcsolódva igyekeztünk a társas kapcsolataink javítását célzó gyakorlatokat végezni.
Az ajánlott játékok közük többet is kipróbáltunk: remek „barátságjavító robotok” születtek a páros rajzokon, sokat beszélgettünk közben a minket körülvevő világról, ideértve a családot, barátokat, ismerősöket is.
A munkafüzet feladatait is szívesen dolgozták fel a gyerekek, érdekes felismerések kísérték például a „Mennyire ismeritek egymást” feladatot: kiderült lehet közös pont a „palacsintasütés” is.
Az eddigiektől eltérően nem az óra végén meditáltunk, hanem az óra elején Mirk Zsófia: Önbizalom fejlesztő relaxáció gyerekeknek című gyakorlatával. Nagyon szerették a gyerekek, elmondásuk szerint többen otthon is használják.
Igazán vicces jeleneteknek lehettünk tanúi a „Sziámi” és a „Tükörjáték” közben, ahol „tapsmérővel” értékelték egymást. A legnagyobb nevetés a „Letye-petye-lepetye” játék végeredményét követte, melyet azóta emlegetünk egy-egy konfliktus rendezése során, ily módon ez is beépül a mindennapjainkba.
A programot az idei évben kezdtük, de már most is jól látszik: szuper hatásai vannak a gyerekek problémamegoldó-képességére, konfliktuskezelési technikájukra, illetve mindannyiuk személyiségfejlődésére. Köszönjük a remekül kidolgozott programot és a segédanyagokat!