A novemberi hónap a társas kapcsolatokról szólt. A gyerekekkel beszéltünk, hogy hogyan kell viselkedni társainkkal, tanítóinkkal, szüleinkkel, az igazi barátségokról. Feldolgoztuk a „A róka és a farkas a lakodalomban ” című mesét, amiben nagyon sajnálták a farkast. Elénekeltük a Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című dalt. Tököt faragtunk párokban, ezzel is ápoltuk a barátságunkat. nagyon élbezték a gyerekek.
Társas kapcsolatok ápolása
Mind a két osztályban a munkafüzetből választott feladatokat oldottunk meg. Motivációként felolvastam a tankönyvben található mesét, melyet megbeszéltünk, és elemeztük a barátság fogalmát, példákkal kiegészítve.
Mind a két osztályban a munkafüzetből választott feladatokat oldottunk meg. Motivációként felolvastam a tankönyvben található mesét, melyet megbeszéltünk, és elemeztük a barátság fogalmát, példákkal kiegészítve.
Mind a két osztályban a munkafüzetből választott feladatokat oldottunk meg. Motivációként felolvastam a tankönyvben található mesét, melyet megbeszéltünk, és elemeztük a barátság fogalmát, példákkal kiegészítve.
Mind a két osztályban a munkafüzetből választott feladatokat oldottunk meg. Motivációként felolvastam a tankönyvben található mesét, melyet megbeszéltünk, és elemeztük a barátság fogalmát, példákkal kiegészítve.
Ebben a tanévben a harmadik témánk feldolgozását egy érzelmi állapotfelméréssel kezdtük. Mindenki eldönthette, hogyan érzi magát, és beállhatott a felhő vagy a napocska rajz alá, választásukat meg is indokolták. Majd elénekeltük és el is mutogattuk Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek című dalát. A közös éneklés után a Kedvellek téged! Miért? játékkal ismerkedtünk meg, melynek során a gyerekek őszintén beszéltek érzéseikről. Az órát egy egyiptomi rövidfilmmel folytattuk, mely jó vitaindítónak bizonyult a társas kapcsolatokról, a barátságról. Megismerkedtünk Aranyosi Ervin: Baráti ölelés című versével, majd ki is próbálhatták az ölelés gyógyító erejét. Csoportokat alkottak és közösen társasjátékot készítettek, a nap végén ki is próbálták nagy örömükre.
Ebben a hónapban a társas kapcsolatok ápolása volt a fő témánk. Az ember társas lény és szüksége van a közösségre, hogy személyisége megfelelően fejlődhessen. Sokat beszélgettünk ezzel kapcsolatban nap mint nap. A téma feldolgozását mesével indítottam el. /Tavaszi ébresztő/ ami nagyon tetszett a gyerekeknek. Készítettünk közösen barátságláncot, barátsághőmérőt, barátságkarkötőt. Próbáltam tudatosítani a gyerekekben azt, hogy milyen fontos a barátság az emberek esetében. A foglalkozásokat, tevékenységeket nagyon várták és mindenki jól érezte magát.
A társas kapcsolatok hónapjában, sokat beszélgettünk a családról és a barátokról. Mesék kapcsán is sokat tudtunk arról beszélni, hogy milyen egy jó társ, és nem kell barátoknak , rokonoknak lenni ahhoz, hogy bizonyos viselkedési szabályokat kövessünk és kedvesek legyünk egymáshoz!
A hónap játékát (Tükörjáték) nagyon élvezték a gyerekek, ezenfelül kipróbáltuk a Távíróoszlop játékot is.
Nagykárolyi 1-es számú Napköziotthkon / Grădinița cu Program Prelungit nr. 1 Carei
A tevékenység elején a gyerekekkel meghallgatuk a hónap dalát(„Ha boldog vagy mutasd meg”), valamint Bagdi Bella: „Jó érzem magam boogie” dalát. Erre a két dalra táncoltunk. Majd a gyerekek meghallgathatták Bartos Erika: Bogyó és Babóca mesesorozatának a „Barátság” című meséjét. A mesét követően egy véleményvonalat állítottunk fel arra vonatkozóan, hogy melyik meseszereplőnek volt igaza a mese történéseinek alapján. Ezt úgy valósítottuk meg, hogy a szekrény egyik oldalára felhelyeztem Bogyó képét, a másikra pedig Babócáét. A képekkel szemben felsorakoztunk. Adott jelre, ahhoz a meseszereplőhöz kellett fussanak, akinek igazat adtak a mese történései alapján.
Ezt követően életkor szerint három csoportra osztottam a gyerekeket és feladatokat osztottam ki nekik. A kicsik egy őszi fát kellett fessenek szabad elképzelés alapján az „Édes ősz” verset meghallgatva. A nagyok is ezt a verset kellett megörökítsék saját elképzeléseik alapján, viszont ők rajzban kellett kifejezzék magukat. A középsősök ezzel szemben zsenlinia drót illetve feldarabot szívószállak felhasználásával barátságkarkötőket kellett fűzzenek. A tevékenységet egy a Bogyó és Babóca mese feldolgozását szolgáló véleményvonalal zártuk, viszont itt a gyerekek szomorú vagy vidám arcocskát ábrázoló képhez kellett fussanak.
Kapcsolatok erősítése,a barátság fontossága volt a témánk alapja.Egy csoport vagyunk és mindenki számithat mindenkire. Együtt könyebben oldunk meg problémákat.