A harmadik téma a társas kapcsolatok ápolása volt. Erről a témáról könnyebb volt beszélni hiszen közösségbe járnak a gyerekek és az ,hogy milyenek egymással az döntően befolyásolja az egész napjukat.A foglalkozást relaxációval kezdtük ‘az én hangon’. beszélgettünk arról milyen jó hogy vannak barátaink akiket szeretünk.’ alig várom hogy jöjjön a barátom és együtt autózzunk’ –
Fogalmaztak meg ehhez hasonlót a gyerekek. Eljátszottuk utána a ‘kis barátom hogy vagy című játékot ‘és aki szomorú volt megvigasztaltuk. faleveleket színeztünk és az összetartozásunkat és a barátságunkat kör alakítással fejeztük ki. Letöltöttem Bagdi Bellának ha ha boldog vagy című számát és kör alakítás közben ezt hallgattuk.Kiscsoportosok vagyunk de az érzelmeket már nagyon jól ki tudják fejezni és meg is tudják nevezni, ebben nagyon sokat segít a boldogságóra.
Társas kapcsolatok ápolása
Barátságpókháló
Ketten együtt
Barátok
Tàrsas kapcsolatok àpolàsa. A közèppontban a csalàd, ès a baràtsàg àllt. A hèt lehetôsèget adott a gyerekek szàmàra, hogy megèlhessèk ezekhez a fogalmakhoz kötôdô pozitîv èrzelmeiket. A szeretetet, a törôdèst, az elfogadàst, a tàmogatàst. Jàtszottunk, nevettünk, szerettünk! Hetünket a szülôk szeretetüzeneteivel zàrtuk! 🥰
Nagyon szuper hetünk volt, a gyerekek játszó csoportjait meghatároztam időnként, hogy ki kivel lehet. Pozitív eredmény született, az egymás számára új társak jó hatással voltak egymásra, ötleteltek, sokat beszélgettek. Nyitottabbak, kedvesebbek lettek egymással. Új barátságok, kapcsolódások alakultak.
Társas kapcsolatok ápolása
Milyen kapcsolataink vannak? Miért fontosak számunkra ezek a kapcsolatok? kérdésekkel kezdtem a hónap témájának feldolgozását. A beszélgetés során a kapcsolatok értékeire, pozitív hatásaira is rámutattam.
A kézikönyvben található táblázatot kitöltötték a gyerekek, majd a Görög mese a barátságról című történetet dolgoztuk fel. A tanmese tanulsága különösen kézzel fogható volt a gyerekeknek, hiszen elég gyakran szembesülnek azzal, hogy vagy ők mondanak negatív állításokat társaikkról vagy róluk mondanak féligazságokat mások.
A közösséghez tartozás szemléltetéseként elkészítették a tanulók a kezük lenyomatának segítségével a csoport tablóját. A különböző színek a személyiségek sokszínűségét, különbözőségét érzékeltették.
A foglalkozás zárásaként meghallgattuk a hónap dalát.