A Társas Kapcsolatok hónapján a 4.a posztert készített azokról az állatokról, amelyeket a leginkább közel érez saját személyiségéhez. „Állati” jó csapatképet alkottunk!
Társas kapcsolatok ápolása
A Társas Kapcsolatok hónapján a 4.a posztert készített azokról az állatokról, amelyeket a leginkább közel érez saját személyiségéhez. „Állati” jó csapatképet alkottunk!
A Társas Kapcsolatok hónapján a 4.a posztert készített azokról az állatokról, amelyeket a leginkább közel érez saját személyiségéhez. „Állati” jó csapatképet alkottunk!
Ebben a hónapban a kapcsolatok megerősítésével foglalkoztunk. Minden órába becsempésztünk egy kis „társas játékot”, hogy ismereteinket bővítsük egymásról. A negyedik osztályosok bátran végrehajtották a feladatokat. Örömmel vettem észre, hogy segítették egymást és közös erővel megoldották a nehézségeket problémákat. Zenét hallgattunk, szituációs játékokat játszottunk, körjátékokat, bizalmi játékokat alkalmaztunk, sok-sok kérdést tettünk fel. A sok játék lehetővé tette az egymásról való ismereteink elmélyítését, önbizalmunk növelését. Most is kiemelném mennyire szeretjük a tanulókkal ezeket az órákat, mert mindig új gondolatok, érzelmek alakulnak ki bennünk. Sokat tanulunk, fejlődünk!!
Váci Mihály Katolikus Általános Iskola
Három osztályfőnöki órán dolgoztuk fel a társas kapcsolatok témáját. Beszélgettünk a kapcsolatok sokféleségéről, fontosságáról. Kiemelten foglalkoztunk a barátsággal. A letye-petye-lepetye, súgós játékkal jókat nevettünk. Az aláírós feladattal (könyv:103.o.) jobban megismertük egymást, mindenkinek nagyon tetszett. A „Görög mese a barátságról” tanulságait is fejtegettük. A szeretetnyelv-tesztet is megcsináltuk és kiértékeltük. A Tom Marshall-féle házat is elkészítettük. Többször meghallgattuk a hónap dalát és az egyik órát meditációval zártuk. Sok információval és élménnyel gazdagodtunk.
Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd, Széchenyi út 14/d
Tartalmas hónapon vagyunk túl.
Minden reggel húztunk egy napi kártyát, ami az az napi feladatot jelentette. Én is húztam, felnőtt formára a gyerekekkel alakítottuk át. Nap végén beszámoltunk egymásnak, hogy sikerült a feladat. Akinek otthoni feladata volt, pl kütyümentes nap, ő reggel számolt be feladatának teljesítéséről. Az ötletet a program havi naptárából vettem. Nagyon élvezték a gyerekek, szerintem ezt folytatnunk kell.
A tükrös játék során sokat huncutkodtak a gyerekek. Volt aki a szünetben is tovább játszotta. Ellazultunk Bella dalára. Énekeltük a hónap dalát.
Amit még szeretnék a következő óránkon megvalósítani, az a Tégy egy lépést felém feladat.
Szuper hónapunk volt. ❤
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Vidámság és jókedv volt a tanteremben, amikor ennek a hónapnak a feladatát játszottuk el! A társakra való odafigyelés és utánzás, nagyon pozitívan befolyásolta a közösségünkbe járó gyerekek kapcsolatait, egymáshoz való viszonyulását.
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Örömmel tapasztaltam, hogy a gyerekeknek egyre több tapasztalatuk van a barátság érzéséről, az egymás iránti szeretetről, bizalomról.
E havi boldoságóránkat relaxációval indítottuk. Ez a „DAGASZTÁS” nevű volt. Ezután Mohamed Fatima: Ott leszek …című (barátság)dalával hangolódtunk a „társas kapcsolatok” témára. A zenehallgatást követően megbeszéltük, hogy milyen egy jó barát. Ahhoz képest, hogy 6-7 éves gyerekek, nagyon bölcsen meg tudták fogalmazni a jó barát ismérveit. Nagy jókedvet okozott a „Sziámi” című páros játék. Magyarázatra szorult a szó, de miután megértették, vicces mozgásokat adtak elő sziámiként a párosok. Az elmaradhatatlan mese az órán: A róka és a farkas a lakodalomban című volt. Ezután a mese alapján megbeszéltük, hogy valóban igaz barátok voltak-e a főszereplők; mi háborítja fel őket a róka viselkedésében; mennyire felelős a farkas a vele történtekért; miért volt ez kutya-macska barátság, és mit jelent ez a fogalom. A kreatív feladatban most nem papírral, ragasztóval, ollóval dolgoztunk, hanem barátságsüteményt készítettünk. Kókuszgolyót gyúrtunk, formáztunk, kókuszba görgettük és süteménypapírba helyezve barátunknak adtuk. Az óra végén körbe álltak a gyerekek, kezüket megfogták, majd magasba emelték. Ezzel szimbolizálták az összetartozásukat.