Gárdonyi Géza és Szegi Suli Ált. Isk. Csonkahegyhát, 4. osztálya
Társas kapcsolatok ápolása
A társas kapcsolatok témát egy teljes héten át dolgoztuk fel a gyerekekkel. Számtalan olyan játékot játszottunk, amely a baráti kapcsolatok, egymáshoz való pozitív viszony erősítését szolgálta. Mindenki lerajzolta a legjobb barátját és elmondta, hogy miért azt az illetőt rajzolta le. A vár következő lépcsőfoka is megtelt a kiszínezett barátság jelével. Sokat táncoltunk Bagdi Bella ritmusos, mutogatós, mozgásos dalára, amelyet nagyon kedveltek a gyerekek. A héten főként csoportos és páros játékokat terveztem, amelyek a téma eldolgozását nagyon jól megalapozták.
Bp. I. Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Novemberben az osztályt érintő kérdések mellet, már hangolódunk az ünnepekre. Egyik osztályfőnöki órán a gyerekek vetették fel, hogy jó lenne idén is angyalkázni. Ez azért külön értékes számomra, hiszen ötödik évfolyam óta vagyunk együtt, az immár 10. évfolyamos osztályommal. Az angyalkázást még ötödikben kezdtük, azóta minden évben kérik. Karácsony előtt 4 héten keresztül minden héten húzunk neveket és minden újabb héten megbeszéljük, hogy előzőleg ki, kinek volt az angyalkája. Apró meglepetéseket, kedvességeket adnak egymásnak. Nagyon ügyesen, titokban zajlik, ez magas érzelmi intelligenciáról tanúskodik, amit – a társas kapcsolatok szempontjából is – jó látni.
Jármi Papos Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
” A barát az, aki akkor van melletted, amikor máshol kellene lennie. ” /Len Wein/
Az ember társas lény. Mindenkinek szüksége van a közösségre, a kortárs kapcsolatokra, a barátokra. Ha boldogok szeretnénk lenni az életünkben ápolni kell a kapcsolatainkat, mert ez lelkileg is feltölt bennünket.
Az osztály tanulóival egy őszi erdei túrára mentünk, ahol a gyerekek az osztályközösségen belül nagyon jól érezték megukat.
Ráhangolódást egy mesefilm részlettel kezdtük, melyben különböző állatok szerepeltek. Megfigyelési szempontnak azt adtam, hogy figyeljék meg az állatokat és válasszák ki a számukra kedves karaktert.
Megbeszéltük melyik állatnak milyen tulajdonságai voltak a mesében. Ezután mindenki kiválasztott egy állatot amivé „elvarázsolhatta magát”. Olyan állatokat is választottak a tulajdonságok alapján amik nem szerepeltek a mesefilmben. Ezután az egyéni munka után megpróbáltuk felragasztani egy nagyobb rajzlapra az állatokat, hogy elkészüljön az osztály plakátja, de ez nem sikerült, mert a méretekben sem volt korlát a gyerekeknek. Sokkal jobb volt így a feladat kivitelezése, mert az állatokat, akár síkbábként a jövőben is tudjuk/tudják használni.
Legszebb dolog a barátság,többet ér,mint minden királyság.
Csukás István
Legszebb dolog a barátság,többet ér,mint minden királyság.
Csukás István
Legszebb dolog a barátság,többet ér,mint minden királyság.
Csukás István
Legszebb dolog a barátság,többet ér,mint minden királyság.
Csukás István