A foglalkozásunkat a hónap dalának meghallgatásával kezdtük, amire minden gyerek tetszése szerint mozoghatott, táncolt.
A foglalkozásunkat a hónap dalának meghallgatásával kezdtük, amire minden gyerek tetszése szerint mozoghatott, táncolt.
Ezt követően megnéztük a barátságról szóló filmet, amit beszélgetés segítségével elemeztünk.
Később megbeszéltük, hogyan lehetne a társas kapcsolatokban fejlődni, másokat jobban megismerni. Elhatároztuk, hogy a hagyományos mézeskalácssütéshez vendégeket hívunk az iskolából. Az elsősökre szavaztak a gyerekek, jó választás volt, hiszen így közelebb kerültünk egymáshoz.
Elkezdődött az adventi meglepetések szervezése, ajándékok készítése.
A foglalkozás zárásaként az Ellazulni, jaj de jó! c. dallal relaxáltunk.
Társas kapcsolatok ápolása
Meixner Ildikó EGYMI Mohács Oldi Tagintézmény
A havi boldogságóránkat bemelegítő, ráhangoló zenés tornával kezdtük, majd kedves kis mesét, az Öreg néne őzikéje címűt néztük meg diavetítőn. E mesén keresztül kapcsolódtunk a társas kapcsolatok egyik legfontosabb tulajdonságához, az önzetlen , őszinte segítségnyújtáshoz. Ahogy a néne segített az erdő őzikéin, mi is úgy segítünk barátainkon, társainkon.
Tükörképet nyújtottunk saját magunkról- még ha csak mozgásban imitálva is. Mindenkinek saját jellemző mozdulatait mutattuk meg ebben a játékban, hiszen egy jó barát úgy ismeri a társát, hogy még a jellemző mozdulatait is tudja. Viccesre sikeredett ez a játék, így az óra végére a vidámságé lett a főszerep, amivel ismét közelebb kerültek egymáshoz a tanulók.
A novemberi hónapunk a társas kapcsolatok témájának feldolgozásával telt el. A gyerekekkel együtt mozogtunk a hónap dalára, kártyajátékot játszottunk csapatokban. A bevezető beszélgetés után minden felsős gyermek 10 mondatos fogalmazást írt arról, hogy mit jelent neki a társas kapcsolat. Érdekes volt hallani a gyerekek fogalmazásában a barátság kifejezést. Mindenki bemutathatta az ő legjobb barátját. Megfogalmazták, hogy miért jó vele lenni, játszani.
Ördög – angyal játékot játszottunk. A karácsony és az első adventi hét eljövetelével a gyerekek eljátszották az első gyertyagyújtást, a betlehemezésben segítették egymást.
Az alsósokkal karácsonyfát díszítettünk, gyertyát gyújtottunk. Beszélgettünk arról, hogy mennyire fontos a család, barátok szerepe. Azt mondhatom, a boldogságórák keretében elkezdtük felmelegíteni a szívünket szeretettel.
Társas kapcsolatok
Alapvető szükséglete minden embernek, hogy társak vegyék körül. A gyerekek egy része a csoporthoz tartozás élményét az óvodában éli meg először. Elmondható, hogy a gyerekek szívesen járnak óvodába. A nagyobbak szeretettel fogadták a kisebbeket, bevonják őket a tevékenységeikbe. Állandó játszó csoportok, barátságok alakultak ki. A hiányzó társaik után érdeklődnek. Lassacskán óvodai csoportunk igazi közösséggé kovácsolódik. A társas kapcsolatok téma remek lehetőséget nyújt a közösségi nevelés feladatainak megvalósítására. A boldogságórák több éve kipróbált és szeretett feladatainak felhasználásával tevékenykedtünk együtt. A helyi nevelési programunk, testünk tematikus tervéhez is nagyon jól illeszkedik, a Megismersz játék. Hang alapján már jól felismerik egymást a gyerekek, ez a játék a taktilis érzékre hagyatkozva már jóval nehezebb, de nagyon szívesen játszották. A hónap feladatának a Varázsgép elkészítését választottuk. Ezt jól előkészítette és kiegészítette az ismert Bartos Erika: Bogyó és Babóca A barátság című mese és a feldolgozása.
A mozgás során felhasznált tornaeszközök segítségével elkészítettük a Barátságjavító varázsgépünket. A következő szabály állítottuk fel hozzá: ha vaki megbántja a társát, ki kell engesztelnie. Segíteni kell az egyensúlyozó pályán végig menni, majd kézfogással át kell bújni a barátságkapunk, majd egy ölelés. Az elkészült varázsgépet mindenki élvezettel próbálta ki.
A barátságkapunk a csoportban kapott helyett.
Társas kapcsolatok
Alapvető szükséglete minden embernek, hogy társak vegyék körül. A gyerekek egy része a csoporthoz tartozás élményét az óvodában éli meg először. Elmondható, hogy a gyerekek szívesen járnak óvodába. A nagyobbak szeretettel fogadták a kisebbeket, bevonják őket a tevékenységeikbe. Állandó játszó csoportok, barátságok alakultak ki. A hiányzó társaik után érdeklődnek. Lassacskán óvodai csoportunk igazi közösséggé kovácsolódik. A társas kapcsolatok téma remek lehetőséget nyújt a közösségi nevelés feladatainak megvalósítására. A boldogságórák több éve kipróbált és szeretett feladatainak felhasználásával tevékenykedtünk együtt. A helyi nevelési programunk, testünk tematikus tervéhez is nagyon jól illeszkedik, a Megismersz játék. Hang alapján már jól felismerik egymást a gyerekek, ez a játék a taktilis érzékre hagyatkozva már jóval nehezebb, de nagyon szívesen játszották. A hónap feladatának a Varázsgép elkészítését választottuk. Ezt jól előkészítette és kiegészítette az ismert Bartos Erika: Bogyó és Babóca A barátság című mese és a feldolgozása.
A mozgás során felhasznált tornaeszközök segítségével elkészítettük a Barátságjavító varázsgépünket. A következő szabály állítottuk fel hozzá: ha vaki megbántja a társát, ki kell engesztelnie. Segíteni kell az egyensúlyozó pályán végig menni, majd kézfogással át kell bújni a barátságkapunk, majd egy ölelés. Az elkészült varázsgépet mindenki élvezettel próbálta ki.
A barátságkapunk a csoportban kapott helyett.
Társas kapcsolatok
Alapvető szükséglete minden embernek, hogy társak vegyék körül. A gyerekek egy része a csoporthoz tartozás élményét az óvodában éli meg először. Elmondható, hogy a gyerekek szívesen járnak óvodába. A nagyobbak szeretettel fogadták a kisebbeket, bevonják őket a tevékenységeikbe. Állandó játszó csoportok, barátságok alakultak ki. A hiányzó társaik után érdeklődnek. Lassacskán óvodai csoportunk igazi közösséggé kovácsolódik. A társas kapcsolatok téma remek lehetőséget nyújt a közösségi nevelés feladatainak megvalósítására. A boldogságórák több éve kipróbált és szeretett feladatainak felhasználásával tevékenykedtünk együtt. A helyi nevelési programunk, testünk tematikus tervéhez is nagyon jól illeszkedik, a Megismersz játék. Hang alapján már jól felismerik egymást a gyerekek, ez a játék a taktilis érzékre hagyatkozva már jóval nehezebb, de nagyon szívesen játszották. A hónap feladatának a Varázsgép elkészítését választottuk. Ezt jól előkészítette és kiegészítette az ismert Bartos Erika: Bogyó és Babóca A barátság című mese és a feldolgozása.
A mozgás során felhasznált tornaeszközök segítségével elkészítettük a Barátságjavító varázsgépünket. A következő szabály állítottuk fel hozzá: ha vaki megbántja a társát, ki kell engesztelnie. Segíteni kell az egyensúlyozó pályán végig menni, majd kézfogással át kell bújni a barátságkapunk, majd egy ölelés. Az elkészült varázsgépet mindenki élvezettel próbálta ki.
A barátságkapunk a csoportban kapott helyett.
Ötödik osztályos tanulóimmal ebben a hónapban arról beszélgettünk, hogy miért fontos, hogy ápoljuk társas kapcsolatainkat. Kiemeltük, hogy mit tudunk tenni annak érdekében, hogy az osztályban olyan légkört tudjunk kialakítani, ahol mindenki jól érzi magát, és ezért egyénileg ki mit tud tenni.
Novemberben a társas kapcsolatok pozitív alakulását, új barátságok kialakulását, régiek tovább mélyítését tűztük ki célul. A téma zárásaként a napot relaxációval kezdtük, a Tavaszi ébresztő című mesével és a hónap dalával fokoztuk az amúgy is nagyszerű hangulatot a csoportban. Szomorú Szilárdot és Boldog Blankát hívtuk segítségül annak kifejezésére hogyan is tudjuk megvígasztalni azt aki szomorú. A gyerekek átadhatták barátjuknak a barátságkarkötőt, melynek átadásakor kifejezhették egymás iránti szeretetüket. A téma lezárásaként a gyerekek színező formájában is megjeleníthették barátaikat.
November hónapban a társas kapcsolatok témájával foglalkoztunk. A szavak ereje feladatot oldottuk meg közösen osztályfőnöki órán. A páros feladat előtt hagytam időt a gyerekeknek, hogy átgondolják, mi az, ami bántotta őket egy-egy helyzetben, és mi az, ami pozitívan hatott rájuk. Figyeltünk arra, hogy a negatív történettel kezdjék, majd a pozitívval folytassák. A történetek meghallgatása után beszélgettünk arról, hogy miért fontos társas lénynek lenni, és egymást támogatva élni.
A november hónapot egy közös gyertyagyújtással zártuk, ezzel elkezdve az adventi várakozást.
A téma feldolgozása után a gyerekek manókat készítettek, amiknek a sapkájukba összegyűjtötték azokat, akikkel kapcsolatban állnak.