2025.11. 17. hétfő
Mókus csoport
Tátsas kapcsolatok ápolása
Együtt sokkal jobb!
Előző témahetünk Szent Máté legendája köré épült, úgy gondoltam a Társas kapcsolatok feldolgozását ebből indítom el.
Az ősz mondókáival mozgással indítottam a tevékenységet (pl. Liba, liba Márton liba, jégen jársz vagy sárban…, térdemelés, sarok emelés, egyenletes lüktetéssel taps, Hej Gyula, Gyula, Gyula… test ütögetése ritmusra, mellkas, has stb… ÉNÓ.). Az Almát szedem, szőlőt szedem lazító mondókát játszottuk el a gyerekekkel. Kör alkotás után Jobb veled a világ! dalra körbe jártuk összefogott kézzel a termünket.
Megtáncoltattuk a libánkat és a végén összebújtunk a lepel alatt.
Márton libánkat körbe ültük, felelevenítettük jóságát, szerénységét, jó tetteit, amely a lámpásokban ragyog tovább. Beszélgető körünkben megkérdeztem a gyerekeket, hogy egyedül jobb lenni, játszani vagy inkább valakivel együtt a jobb? Milyen dolgokat szeretnek másokkal csinálni? Gyönyörű válaszok születtek barátságokról, meséltek, anyával, apával eltöltött időről, reggelekről, közös szép pillanatokról, szeretetről. Nevettünk azon, hogy ha anya mérges, akkor nem szeret, mondta egy kisfiú. Biztos, hogy akkor nem szeret kérdeztem? Mindig csak akkor szeretjük egymást, ha kedvesek vagyunk vagy akkor is, ha őszinték és az a barát, aki mer szólni, ha huncutok vagyunk és nem jót teszünk, vagy elmerjük mondani neki a titkainkat, mert megbízunk benne, tud titkot tartani.
Libuskánkat körbe adogatva megkérdeztük a mellettünk ülőt: Kis barátom, hogy vagy?
A Mókus csoportos gyerekek türelmesen ültek, egymást végig hallgatva, néha nevetve, néha sajnálkozva, mert apa reggel belerúgott a ,,lufiba” és bizony nagyon fájt a lába ujja, a család fontoságáról, a gyerekek mély kötödésükről a szüleiikhez tett tanúságot a sok, szép válasz.
Kiraktam 3 ember figurát, ami a csoportban dolgozó felnőttek voltak, egyiket Brigi óvó, a másikat Andi dadus és a harmadikat én színeztem ki. Fel is ismertek bennünket. Megkérdezte a kolléganőm tőlük: Szerintettek mi barátok vagyunk Zsuzsi óvóval és Andi dadussal? Határozott Igen volt a válasz.
A gyerekek következtek az előre kivágott sablonra lerajzolták magukat és együtt felragasztottuk egy nagy kartonra barátságláncot alkotva.
Másnap reggel a barátság jelét mozaik ragasztással elkészítettük és egy szív formába a csoportba járó legkedvesebb barátja jelét mindenki belerajzolta és felragasztotta alá.
Nagy örömünkre mindenkinek jutott szívecske.
Ternák Zsuzsanna
óvodapedagógus
Mende, 2025.11.30.