A novemberi hónapban több korosztállyal is megismertettem ” Az ellazulni, jaj, de jó! ” című Bagdi Bella dalt. A 2. osztályos az 1. osztályos és a 4. osztályos gyermekek is nagyon élvezték. Nagyon nagy szükség volt arra, hogy lazítsunk, relaxáljunk, hiszen így , hogy most nem volt őszi szünet még nagyobb szükség van ezekre a dolgokra.
Személy szerint nekem ez az egyik kedvenc dalom Bellától!
Köszönettel: Konczné Szabó Szilvia
Szeghalom: Tildy Zoltán Általános Iskola és AMI
Társas kapcsolatok ápolása
Novemberben a társas kapcsolatok ápolása témakörrel foglalkoztunk. Nagyon örültem ennek a témának, mert nagyon fontosnak tartom az óvodai csoportunkban kialalult barátságok ápolását.
A foglalkozást most is relaxációval kezdtük, és meghallgattuk, majd elénekeltük a Ha Boldog vagy mutasd meg mindenkinek című dalt. Ezt követően megkerdeztük egymástól, hogy ki hogy érzi magát. A temafeldolgozás most is mese segítségével valósult meg, majd elővettük Boldog Blanka és Szomorú Szilárd képét, és szituációs játékot játszottunk. Megbeszéltük, hogy ki hogy vigasztalná meg Szilárdot,mit tennénk hasonló helyzetben. A foglalkozás zárásaként elkészítettük a csoportunk barátságláncát úgy, hogy egy nagy méretű papírra tenyér lenyomatokat helyeztünk el úgy, hogy kapcsolódjanak egymáshoz, ezzel jelezve a baráti kapcsolatokat.
A társas kapcsolatok témát a napi hangulat megbeszélésével kezdtük, melyet a szokásos táblánkra a jelük mellé, mosolygós és szomorkás arccal érzékeltette minden kis óvodás.
Bogyó és Babóca meséje után megbeszéltük ki miért fontos számunkra, kinek hogyan tudjuk hálánkat, szeretetünket kifejezni? Kik a barátaink, kik a szeretteink, hogyan tudunk segíteni nekik?
A javasolt zenére nagyon jókedvűen táncoltak a gyerekek.
A társas kapcsolatok témát a napi hangulat megbeszélésével kezdtük, melyet a szokásos táblánkra a jelük mellé, mosolygós és szomorkás arccal érzékeltette minden kis óvodás.
Bogyó és Babóca meséje után megbeszéltük ki miért fontos számunkra, kinek hogyan tudjuk hálánkat, szeretetünket kifejezni? Kik a barátaink, kik a szeretteink, hogyan tudunk segíteni nekik?
A javasolt zenére nagyon jókedvűen táncoltak a gyerekek.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Együtt, közösen, összedolgozunk a tökéletes eredmény érdekében!
Októberben nem sikerült feltöltenem az optimizmusról szóló óránkat, ezért a novemberi beszámolómat ezzel szeretném kezdeni. Talán sosem volt ilyen fontos, hogy megtanuljunk optimista szemüvegen keresztül szemlélődni , így tekinteni a szűkebb és tágabb környezetünkre. Egyre több gyermekre jellemző a klímaszorongás, amely megbélyegezheti mindennapjaikat. Ebben a hónapban egy másik iskolai programhoz kapcsolódva, a Fenntarthatóságról beszélgettünk. Relaxációs gyakorlattal kezdtünk, majd körben ülve beszélgettünk a fenntarthatóságról és arról, hogy mi személy szerint mit tehetünk azért, hogy hozzájáruljunk a környezetvédelemhez? Ökoiskola lévén kiemelt feladatunk a környezeti nevelés is. Szerettem volna rávilágítani arra, hogy ha mi magunk példát mutatunk és így mások is csatlakoznak hozzánk, van remény hogy változtassunk. Nagyon jó ötleteket sorakoztattak fel a gyerekek, lelkesen gyűjtögették a lehetőségeket. Az egyik tanulóm ötlete alapján a gyakorlatban is hozzákezdtünk a környezetünk még szebbé tételéhez. Szemetet szedtünk, gereblyéztünk.
November a társas kapcsolatok hónapja. Fontosnak tartjuk az egyéni kapcsolódásokat és a közösség erejében is hiszünk. A szokásos relaxáció után egy játékba kezdtünk. Minden tanulóm kapott egy A/4-es lapot, amelyre fel kellett írni a nevüket. Majd körben haladva a mellette jobbra ülőnek kellett adni a lapot. Így mindenki egy társa lapját kapta meg. Akinek a nevét olvasták, neki szóló pozitív üzenetet kellett írnia. Majd újra eggyel jobbra adták a lapot, míg végül mindenkihez visszajutott a saját papírlapja. A kör végére mindenki kapott egy személyre szóló fantasztikus energialöketet 12 pozitív megerősítéssel. (Azt szeretem benned, hogy…, Az a legjobb tulajdonságod, hogy…)
A tanulóim megkértek, hogy én olvassam fel nekik a saját lapjukat. Izgatottam várták. Olykor könnyeket csaltak egymás és az én szemembe is. A legjobb visszajelzés az a sok mosoly volt, és egy kedves kérdés, miszerint „Anita néni, legközelebb is írunk ilyet? Azt hiszem, ez mindent elárul. Megbeszéltük, hogy ha úgy érezzük, hogy nem igazán jól indul egy napunk, vagy szomorúnak érezzük magunkat, mindig elolvassuk ezeket a sorokat, hogy emlékeztessük magunkat arra, hogy a TATÁI 7. osztály egy összetartó kis csapat.
Kreatív foglalkozásként kitaláltuk, hogy a tagozatunkkal elkészítünk egy közös projektet. Egyénenként kis karácsonyfákat színezett ki minden tanuló, amelyet a végül egy nagy egész karácsonyfának ragasztottunk össze.
Októberben nem sikerült feltöltenem az optimizmusról szóló óránkat, ezért a novemberi beszámolómat ezzel szeretném kezdeni. Talán sosem volt ilyen fontos, hogy megtanuljunk optimista szemüvegen keresztül szemlélődni , így tekinteni a szűkebb és tágabb környezetünkre. Egyre több gyermekre jellemző a klímaszorongás, amely megbélyegezheti mindennapjaikat. Ebben a hónapban egy másik iskolai programhoz kapcsolódva, a Fenntarthatóságról beszélgettünk. Relaxációs gyakorlattal kezdtünk, majd körben ülve beszélgettünk a fenntarthatóságról és arról, hogy mi személy szerint mit tehetünk azért, hogy hozzájáruljunk a környezetvédelemhez? Ökoiskola lévén kiemelt feladatunk a környezeti nevelés is. Szerettem volna rávilágítani arra, hogy ha mi magunk példát mutatunk és így mások is csatlakoznak hozzánk, van remény hogy változtassunk. Nagyon jó ötleteket sorakoztattak fel a gyerekek, lelkesen gyűjtögették a lehetőségeket. Az egyik tanulóm ötlete alapján a gyakorlatban is hozzákezdtünk a környezetünk még szebbé tételéhez. Szemetet szedtünk, gereblyéztünk.
November a társas kapcsolatok hónapja. Fontosnak tartjuk az egyéni kapcsolódásokat és a közösség erejében is hiszünk. A szokásos relaxáció után egy játékba kezdtünk. Minden tanulóm kapott egy A/4-es lapot, amelyre fel kellett írni a nevüket. Majd körben haladva a mellette jobbra ülőnek kellett adni a lapot. Így mindenki egy társa lapját kapta meg. Akinek a nevét olvasták, neki szóló pozitív üzenetet kellett írnia. Majd újra eggyel jobbra adták a lapot, míg végül mindenkihez visszajutott a saját papírlapja. A kör végére mindenki kapott egy személyre szóló fantasztikus energialöketet 12 pozitív megerősítéssel. (Azt szeretem benned, hogy…, Az a legjobb tulajdonságod, hogy…)
A tanulóim megkértek, hogy én olvassam fel nekik a saját lapjukat. Izgatottam várták. Olykor könnyeket csaltak egymás és az én szemembe is. A legjobb visszajelzés az a sok mosoly volt, és egy kedves kérdés, miszerint „Anita néni, legközelebb is írunk ilyet? Azt hiszem, ez mindent elárul. Megbeszéltük, hogy ha úgy érezzük, hogy nem igazán jól indul egy napunk, vagy szomorúnak érezzük magunkat, mindig elolvassuk ezeket a sorokat, hogy emlékeztessük magunkat arra, hogy a TATÁI 7. osztály egy összetartó kis csapat.
Kreatív foglalkozásként kitaláltuk, hogy a tagozatunkkal elkészítünk egy közös projektet. Egyénenként kis karácsonyfákat színezett ki minden tanuló, amelyet a végül egy nagy egész karácsonyfának ragasztottunk össze.
Az osztály átrendezését követően színes relaxációval érkeztünk meg lelkileg a foglalkozásra, mindenki elmondta azt a színt, melyet elképzelt. Beszéltünk arról, hogy milyen tulajdonságokat szeretünk másokban, mások milyen tulajdonságokat szeretnek bennük. Meghallgatták a Görög mese a barátságról című történetet, megbeszéltük a tanulságokat.
Páros szobrokat alkottak, mellyel egymásra hangolódásuk, figyelésük mélyült.
A vadászat játék volt a legnagyobb siker, nagyon lelkesen gyűjtötték az aláírásokat. Az óra végén az egyik gyermek születésnapját ünnepeltük – hozott sütit, énekeltünk neki.
Köszönöm a gyermekek aktivitását, az osztályfőnök lelkesedését és a lehetőséget!