Ezen az órán a hívóképek segítségével idéztük fel, milyen közösségekben élünk, mozgunk. A legszorosabb egységtől, a családtól indultunk el, és elérkeztünk az iskola, intézmény egységéhez, az osztályhoz, a barátokhoz. Szeretettel beszélgettünk arról, miért is szeretjük barátainkat, milyen jó tulajdonságok jellemzik őket. Képet készítettünk róluk, és a közösség kitalálta, kit ábrázol a kép. A jól sikerült munkákat kitettük a falra.
Társas kapcsolatok ápolása
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 4. b osztályban „Barátság javító gép” készült.
Tisztáztuk a kapcsolatteremtés 3 fázisát (ismerkedés, kapcsolatépítés, fenntartás), majd mindenki húzott egy “Boldogító erősségek” kártyát, és elmondta, hogy szerinte az adott erősség jellemző rá vagy sem, és meg is indokolta. Egy játékos feladattal 7 csoportban gyakoroltuk az empátia képességét, és bebizonyosodott, hogy a hiánya szinte lehetetlenné teszi a kapcsolatépítést és fenntartást. Majd a tanulók csoportonként összegyűjtötték a 12 – általuk vélt – legfontosabb feltételét annak, hogy sikeresen kapcsolatot alakítsunk ki valakivel. Az eredményt összegezve megkaptuk az osztály közös véleményét, a legerősebb 12 feltételt.
A gyerekek párokat alkottak és egymással szemben álltak, így két sort alkottak. Az egyik sorban állók lassan elkezdtek mozogni, majd a másik sorban állók tükörképként kezdtek el mozogni. A cél az volt, hogy minél jobban együtt tudjanak működni. Kis idő után szerepet cseréltek és úgy folytatták tovább a játékot.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Márton nap keretén belül társakként(együtt) álltak a színpadra. Bíztatva egymást.
Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium
A társas kapcsolatok témáját boldogságóra keretein belül dolgoztuk fel az osztállyal, míg a diákönkormányzat segítségével iskolai szinten is népszerűsítettük az iskolai társas kapcsolatok fontosságát, és a Halloweenhez kapcsolódva apró meglepetéseket lehetett küldeni az iskolában üzenet és egy kis édesség formájában.
Társas kapcsolatok ápolása
Az órára való ráhangolódásra a „Rongybabagyakorlat” (párban) mozgásalapú relaxációs gyakorlatot választottam, majd meghallgattuk a hónap dalát, Bagdi Bella Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek című dalt. A téma bevezetéseként megkérdezte mindenki a társát „Kis barátom, hogy vagy?”, majd barátságláncot készítettünk. A téma feldolgozásaként Tavaszi ébresztő című történetet olvastam fel, majd kérdések segítségével beszélgettünk róla. Kiszíneztük a munkafüzetben azokat a képeket, amik a jó barátokra jellemzőek. Lerajzolta mindenki a barátját, megbeszéltük, hogy kinek ki a barátja, milyen az igazi jó barát. Elkészítettük a barátságláncot és közösen a barátság jelét színes papírból. Beszélgettünk még a családi kapcsolataikról és a körülöttünk lévő személyek fontosságáról. Végül együtt énekeltük a hónap dalát, mozgással kísérve.
Szerencsém volt részt venni egy képzésen a Katolikus központban ami ezt az ünnepkört ölelte át a képzés. Onnan inspirálódva két lelkes kollégám segítségével mi is megszerveztük egy projekthét keretében a gyermek – szülő és pedagógus Márton napi lámpás felvonulást kis körjátékkal és meleg tea és zsíroskenyeres vendéglátással a végén. 😘💗
Szerencsém volt részt venni egy képzésen a Katolikus központban ami ezt az ünnepkört ölelte át a képzés. Onnan inspirálódva két lelkes kollégám segítségével mi is megszerveztük egy projekthét keretében a gyermek – szülő és pedagógus Márton napi lámpás felvonulást kis körjátékkal és meleg tea és zsíroskenyeres vendéglátással a végén. 😘💗