Énekeltük a boldogságdalt. Meséltünk, megbeszéltük a társas kapcsolatok fontosságát. Összegyűjtöttük a jó barát tulajdonságait.
Társas kapcsolatok ápolása
Nagyon sokat beszélgettünk már a kapcsolatokról az osztályban. Több tantárgy is érinti a témát. Korábbi években a barátság kiemelt téma volt. Így novemberben a kapcsolatok egyéb formáit elemeztük. Illetve a barátainkon kívüli kapcsolatainkat vizsgálgattuk. Kitértünk arra is, hogy egy kapcsolat mikor áll fenn, mitől működik, mi szükséges ahhoz, hogy a különböző kapcsolatok jól működjenek. Egyik ehhez kapcsolódó feladatuk az volt, hogy úgy kellett párban elkészíteni a munkát, hogy egymásra voltak utalva. Egyikük csak az eszközöket foghatta, másikuk viszont csak az anyagokat. Így kellett körbe nyírni, színezni és ragasztani is (képen libás guriga). Mindezt úgy, hogy a párokat sorsolással alakítottuk ki. Ezek után megbeszéltük, hogy melyik párnak mi okozott nehézséget, mi az ami segítségükre volt. Kommunikáció, odafigyelés, másik erősségeinek/gyengeségeinek figyelembe vétele, összhang, alkalmazkodás, lépések megbeszélése, tervezés…. ezek mind elhangzottak.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekek a legjobban élvezték, amikor kartondobozból ,,varázsgépet” készítettek. Az elromlott barátságok megjavításában ez a különleges készülék segített. Elmondták egymásnak, hogy hogyan kell használni.
Nyírbátori Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola
A NYÍRBÁTORI MAGYAR-ANGOL KÉTTANNYELVŰ ÁLTALÁNOS ISKOLA BESZÁMOLÓJA AZ ERŐSSÉGKOZPONTÚ OKTATÁSI ÉS A BOLDOGSÁGÓRA PROGRAM FOGLALKOZÁSAIRÓL AZ ISKOLAI KÖNYVTÁRBAN
Időszak: 2022/2023-as tanév első féléve
Készítette: Biróné Czakó Andrea iskolai könyvtáros, könyvtárostanár
Nyírbátori Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola
A NYÍRBÁTORI MAGYAR-ANGOL KÉTTANNYELVŰ ÁLTALÁNOS ISKOLA BESZÁMOLÓJA AZ ERŐSSÉGKOZPONTÚ OKTATÁSI ÉS A BOLDOGSÁGÓRA PROGRAM FOGLALKOZÁSAIRÓL AZ ISKOLAI KÖNYVTÁRBAN
Időszak: 2022/2023-as tanév első féléve
Készítette: Biróné Czakó Andrea iskolai könyvtáros, könyvtárostanár
Nyírbátori Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola
A NYÍRBÁTORI MAGYAR-ANGOL KÉTTANNYELVŰ ÁLTALÁNOS ISKOLA BESZÁMOLÓJA AZ ERŐSSÉGKOZPONTÚ OKTATÁSI ÉS A BOLDOGSÁGÓRA PROGRAM FOGLALKOZÁSAIRÓL AZ ISKOLAI KÖNYVTÁRBAN
Időszak: 2022/2023-as tanév első féléve
Készítette: Biróné Czakó Andrea iskolai könyvtáros, könyvtárostanár
A novemberi téma feldolgozását villámrelaxációval kezdtük, majd beszélgetés során összegyűjtöttük, hogy hányféle kapcsolatunk van a környezetünkben lévő emberekkel (családi, baráti, közeli ismerős, távoli ismerős). Próbáltuk meghatározni azt is, hogy miért kell mindenkire odafigyelnünk a környezetünkben, miért fontos, hogy viselkedésünk, szavaink ne legyenek bántóak és hogy mindig arra kell törekednünk, hogy ne bántsunk másokat. Ezt követően színes papírból csónakot hajtogattak a gyerekek. Kérésemre mindegyikük egy-egy biztató mondatot, jókívánságot írt a maga csónakjára. A papírcsónakokat, amelyekből gyermekenként 2-3 darab is készült, összegyűjtöttük egy díszes papírszatyorba, majd minden tanuló húzhatott egyet a kis papírhajókból. Mindenkire többször is sor került, aminek a gyerekek nagyon örültek, hiszen a rájuk váró „meglepetés kívánság” izgatottsággal töltötte el őket. A foglalkozás végén aki szerette volna elmondhatta, hogy milyen érzést váltott ki belőle a tevékenység. Zárásként meghallgattuk a hónap dalát.
Géza Fejedelem Általános Iskola
„Az egyik alapszükségletünk, hogy szeretve érezzük magunkat és tartozzunk valahová, valakihez.”
A ‘társas kapcsolatok’ értelmezése. Kik szerepelnek a kapcsolatainkban? Kikkel szeretem magam körülvenni? Kivel érzem jól magam? Családtagok, barátok, osztálytársak, szakkörös társak, sporttársak, tanáraim, edzőm stb.
Miért fontos ápolni kapcsolatainkat?
Mese feldolgozása: A róka és a farkas a lakodalomban
Kreatív munkálkodás
A hónap dala és Naftalin, a törpe történetének meghallgatása után arról beszélgettünk, mitől működhet jól egy barátság. Ezután mindenki körberajzolta a kezét és az ujjakba beleírták, kinek mi fontos a barátságban.