Mindenki nagyon élvezte a játékot. A nehézséget a gyerekek elmondása szerint az jelentette, hogy gyors volt a társ mozgása. Arra a kérdésre, hogy mi volt jobb: tükörnek lenni vagy mozgónak, többen válaszolták, hogy tükörnek. Nem neki kellett kitalálni, hogy mit csináljanak.
Társas kapcsolatok ápolása
A társas kapcsolatok ápolása, a szociális készségek fejlesztése folyamatos feladat. Sokat beszélgetünk a gyerekekkel, játékos feladatokon keresztül is segítjük a gyerekek közötti kommunikációt és a problémák kezelését. Ennél a feladatnál a hasonlóságokról és a különbségek tiszteletéről is beszélgettünk.
Szolnoki Fiumei Úti Általános Iskola
Órákon, szabadidőben és délutáni foglalkozásokon szeretnek a gyerekek együtt, csoportokban dolgozni. Közösen megbeszélik a munka menetét, kinek mi a feladata. Kisebb összezördülések előfordulhatnak.
Zsófia Anna Krajnyákné Greutter
A gyerekek a boldogság óra alatt megértették, hogy a személyes kapcsolatok, melyeket más emberekkel tartunk fenn, alapvetően fontosak hétköznapi tevékenységeink elvégzésében, valamint nagymértékben hozzájárulnak testi, lelki, sőt szellemi jóllétünkhöz. Beszélgettünk arról, milyen társas közegben élünk, miért fontos társas kapcsolatok kialakítására, fenntartására, hogyan hathat boldogságunkra. A legkedvesebb osztálytársat kellett lerajzolni. A végén, a rajzokat összehasonlítottuk, a gyerekek nagyon jól érezték magukat, nem volt hiány kacagásból!
3. Kapcsolatok ápolása – november
– Téma bevezetése, relaxáció: Arcizom lazítás játékosan
– Gyerekdal: „Ha boldog vagy”
– Téma feldolgozása: Kis barátom hogy vagy?- játék, Tavaszi ébresztő c. mese, beszélgetőkör, Béke-béke-barátság játék.
– Téma lezárása: Kooperációs ügyességi játék a varázslatos ejtőernyővel.
– Téma továbbadása: Ovi-mozi: barátságról szóló mese vetítése az egész ovi számára.
Reflexió: A gyermekcsoport egyre izgatottabban várja a közös Boldogságóra játékokat. A gyermekdalhoz mozgást is kapcsoltunk, mely nagyon tetszett a gyermekeknek. A barátság témaköre közel állt a gyermekekhez, ezért nagyon aktívak voltak. Kedvencük a kooperációs ügyességi játék volt a varázslatos ejtőernyővel, melyhez különféle feladatokat találtam ki. Zenére mozogtunk, labdákkal egyensúlyoztunk, átbújtunk az ernyő alatt. Hamar belejöttek a játékba, és együttműködve oldották meg a feladatot. A barátság-szív továbbadásával a gyermekek kifejezhették szeretetüket egymás iránt. Az ovi-mozit az óvoda minden tagja nagyon élvezte.
Elolvastuk a Boldogságóra című kézikönyv Görög mese a barátságról című olvasmányát, és arról beszélgettünk.
Összegyűjtöttük a legfontosabb fogalmakat, amik egy barátságban szükségesek.
Nagyon hasznos, tanulságos beszélgetés volt.
Szikszai György Református Általános Iskola
Közös tánccal erősítettük meg a társas kapcsolatainkat.
Minden gyermek keresi a gyermekek és felnőttek társaságát. Igyekszünk a megfelelő légkör megteremtésére, példamutató magatartásunk jelenlétére.
Ebben a tanévben kezdtünk el belemélyedni a kooperatív csoportmunkákba, ezért kiemelten fontosnak tartottam, hogy megtanítsam őket igazán egymásra figyelni.
Az osztályban mindenki kapott egy névreszóló borítékot, amit kifüggesztettünk egy jól elérhető helyre a tanteremben. Arra kértem őket, bármi jót észrevesznek a másikban, (fejlődött valamiben, kedves volt, kiemelkedő volt valamiben, ügyesebben ment neki valami, figyelmesebb volt) írják meg neki egy cetlire és tegyék a borítékjába. A játék egészen a téli szünetig (közel 2 hónapig) tartott, karácsonyi ajándékként hazavihették. Mivel nagyon kíváncsiak voltak, időnként belenézhettek egyet-egyet kihúzva, rájuk bíztam, milyen gyakran volt szükségük erre a külső megerősítésre. Volt aki csak megtapogatta, hogy milyen vastag már a borítékja, volt aki egyáltalán nem nézett bele, volt aki, rendszeresen húzott belőle.
Azért, hogy mindenkinek legyen, volt olyan is, hogy kihúztuk egymás nevét és úgy írtunk bele, ill. kikötés volt, ha barátnak írnak, 5 másik gyerkőcben is keressenek vmi jót. Változatosan csináltuk, szabadon, nevet húzva, feladathoz kötve, csoportmunkához kötve, hogy biztosan mindenkinek legyen elég elismerése és fenn is tudjam tartani az érdeklődésüket.
Azóta is tart a játék, tolltartó alá rejtve, stb… 🙂
1. Órakezdő relaxáció és éneklés:
– Köszönés szív mutatása.
– Szép napot kívánok a gyerekeknek!
A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)
Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek…
Hervad a virágom,éled a virágom”
1. Órakezdő relaxáció és éneklés:
– Köszönés szív mutatása.
– Szép napot kívánok a gyerekeknek!
A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)
Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek…
Hervad a virágom,éled a virágom” (2 perc)
Szabály ismertetése:
2.Téma bevezetése:
Az ember társas lény ,szüksége van a társaságra.
Az igaz barátság milyen lehet?
3.Téma feldolgozása: Társas kapcsolatok ápolása
A mai órán azzal fogunk foglalkozni , hogy milyen fontos a társas lény.
Milyen a jó barát?
Kutya ,macska barátság..
Madarat tolláról…
Az igaz barátság milyen ?
Távíróoszlop 6-8 fős csoportba ülnek egymás mögé
A téma előkészítése :
Problémától a megoldásig, labirintus megoldása
Keresd meg az utat a kérdőjeltől a felkiáltójelig.
A téma feldolgozása
Meghallgatjuk a spontán véleményeket a mese hallatán.
Az óra lezárása
Jó okom van rá … Szív rajzolása /3 ok ,amiért érdemes ápolni a kapcsolatokat/
Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek… /szól amíg dolgoznak a gyerekek/
Értékelés
Téma tovább gondolása
A boldogság füzetbe gyűjtsenek feljegyzéseket,hogy mit tettek a kapcsolatok érdekében!
játék a Pozitivity társasjátékkal