Nagyon szuper hetünk volt, a gyerekek játszó csoportjait meghatároztam időnként, hogy ki kivel lehet. Pozitív eredmény született, az egymás számára új társak jó hatással voltak egymásra, ötleteltek, sokat beszélgettek. Nyitottabbak, kedvesebbek lettek egymással. Új barátságok, kapcsolódások alakultak.
Társas kapcsolatok ápolása
Társas kapcsolatok ápolása
Milyen kapcsolataink vannak? Miért fontosak számunkra ezek a kapcsolatok? kérdésekkel kezdtem a hónap témájának feldolgozását. A beszélgetés során a kapcsolatok értékeire, pozitív hatásaira is rámutattam.
A kézikönyvben található táblázatot kitöltötték a gyerekek, majd a Görög mese a barátságról című történetet dolgoztuk fel. A tanmese tanulsága különösen kézzel fogható volt a gyerekeknek, hiszen elég gyakran szembesülnek azzal, hogy vagy ők mondanak negatív állításokat társaikkról vagy róluk mondanak féligazságokat mások.
A közösséghez tartozás szemléltetéseként elkészítették a tanulók a kezük lenyomatának segítségével a csoport tablóját. A különböző színek a személyiségek sokszínűségét, különbözőségét érzékeltették.
A foglalkozás zárásaként meghallgattuk a hónap dalát.
A Boldogságóra programjával színesített etikaóránkon megrajzoltuk a szívtérképeinket, kik állnak közel a szívükhöz, majd elkészítettük a csapatunk közös láncát, ami az összetartozásunkat szimbolizálta. A gyerekek készítettek egymásnak barátságkarkötőt is.
A gyerekek négy csoportban dolgoztak. A ” Micsoda alakok” feladatot oldották meg,a javaslat szerint.Nagyon élvezték a közös munkát és gyönyörű képek készültek.