A hónap témája a társas kapcsolatok ápolása volt. Sokat beszélgettünk a családról, társas kapcsolatokról, barátságról, boldogságról, szeretetről. Az órát ráhangoló meditációval kezdtük majd a mese kapcsán megbeszéltük, mik a legfontosabb kapcsolatok az életünkben, kik a barátaink, a legjobb barátunk, hogyan tudjuk „ápolni” kapcsolatainkat. Mivel a téma nagyon közel állt a gyerekekhez, ezért egy játék keretében mindenki kiválaszthatta, ki a barátja, legjobb barátja. A kiválasztott gyerekek egy-egy gondolattal, jó tanáccsal, bátorítással látták el egymást, ami során igazán mély gondolatok is előkerültek. Oklevelet készítettünk barátunknak. Miután az oklevél elkészült, egy szívecskére felírtuk a választott tulajdonságait. A gyerekeknek ezen tulajdonságok alapján kellett kiválasztaniuk, hogy kire gondoltak. Az órát a hónap dalának eléneklésével zártuk, ami nagyon tetszett a gyerekeknek. Végül útravalóul a meditációban ismét kaptunk néhány gondolatnyi megerősítést.
Társas kapcsolatok ápolása
Dátum: 2023.11.29
Korosztály: 4 évesek
Boldogságóra:
A foglalkozást Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című dalával kezdtük. Megbeszéltük, hogy miért van szükségünk egymásra, a családra. A beszélgetés után Mozgáskottán játszottunk, amit a gyerekek nagyon szerettek. Figyelmesek voltak egymással.
Ezután az asztalokhoz ülve gyöngyökből barátságkarkötőt fűztek, amit egymásnak ajándékoztak. Nagyon jól szórakoztunk a foglalkozáson.
Végül Bagdi Bella Jól érzem magam című dalával zártuk az órát.
Kezdeti beszélgetésbe gyorsan bekapcsolódtak a gyerekek. Érzik, hogy az ember társas lény, és nem jó egyedül lenni. Már négy éve ovisok így nekik már vannak barátaik a csoporton belül, és a családi életükben is. Egyik kislány mondta, hogy akinek nincs barátja az magányos. A barátok építő kockából építettek.
Barátság láncot is készítettünk a kivágott fiú lány képekből. Ezután a feladatokat oldották meg. Nem maradt el a jutalom matrica, és az ölelés a foalkozás végén.
A tevékenység a „Repül a karom, ha akarom, ha nem akarom” (Boldogságóra kézikönyv 39.old) relaxációs gyakorlattal kezdődött. Miután jót nevettünk és a gyerekek picit elfáradtak körbe ültettem őket és „Kis barátom, hogy vagy?” címmel beszélgetőkör indult. Mindenki megkérdezte a mellette ülőt, hogy érzi magát aznap. Ezután kis mosolygós matricákat kaptak, melyet egymásnak ajándékoztak, hogy mindig jó kedvűek legyenek.
Elvándoroltunk Meseországba: megmásztuk az Üveghegyet, átúsztuk az Óperenciás tengert, körbejártuk a Kerekerdőt és meg is találtuk a mesét. Bogyó és Babóca A barátság meséjét mondtam el a gyerekeknek. Beszélgettünk a barátságról, arról, hogy milyen tevékenységeket szervezhetünk a barátokkal, kinek vannak barátai, miért jó , ha van barátunk. Mivel a két főhős a mesében örök barátságot köt , ezért mi is elhatároztuk, hogy örök barátok leszünk. Készítettünk is magunkról egy százéves portrét, hogy ez alapján majd megismerjük egymást.
A portékészítést tánc követte. Bagdi Bella „Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek” című dalára mozogtak a gyerekek.
A tevékenység jó hangulatban telt és nagyon tetszett a gyerekeknek.
A héten nagyobb hangsúlyt fektettünk a kollektív munkákra. A gyermekek még inkább alkalmazkodtak egymáshoz és figyelembe vették egymás ötletét, véleményét. Szeretettel és segítségnyújtással fordultak egymás felé.
Madarat tolláról, embert barátjáról.
A foglalkozást a kapcsolatok összegyűjtésével kezdtük. Beszélgettünk ezek mélységéről, tartósságáról, minőségéről. A gyerekek, főleg a családi és baráti kapcsolataikról hoztak példát.
Jó és rossz barátokról mindenki tudott történetet.
Feldolgoztuk a Róka és a farkas a lakodalomban című mesét, majd értelmeztük a közmondásokat.
A legjobb baráttal való kapcsolatból rajzok készültek.
Madarat tolláról, embert barátjáról.
A foglalkozást a kapcsolatok összegyűjtésével kezdtük. Beszélgettünk ezek mélységéről, tartósságáról, minőségéről. A gyerekek, főleg a családi és baráti kapcsolataikról hoztak példát.
Jó és rossz barátokról mindenki tudott történetet.
Feldolgoztuk a Róka és a farkas a lakodalomban című mesét, majd értelmeztük a közmondásokat.
A legjobb baráttal való kapcsolatból rajzok készültek.
Madarat tolláról, embert barátjáról.
A foglalkozást a kapcsolatok összegyűjtésével kezdtük. Beszélgettünk ezek mélységéről, tartósságáról, minőségéről. A gyerekek, főleg a családi és baráti kapcsolataikról hoztak példát.
Jó és rossz barátokról mindenki tudott történetet.
Feldolgoztuk a Róka és a farkas a lakodalomban című mesét, majd értelmeztük a közmondásokat.
A legjobb baráttal való kapcsolatból rajzok készültek.
Madarat tolláról, embert barátjáról.
A foglalkozást a kapcsolatok összegyűjtésével kezdtük. Beszélgettünk ezek mélységéről, tartósságáról, minőségéről. A gyerekek, főleg a családi és baráti kapcsolataikról hoztak példát.
Jó és rossz barátokról mindenki tudott történetet.
Feldolgoztuk a Róka és a farkas a lakodalomban című mesét, majd értelmeztük a közmondásokat.
A legjobb baráttal való kapcsolatból rajzok készültek.
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
A társas kapcsolatok témakörben beszélgettünk a gyerekekkel arról, miért jó együtt lenni, miért is fontosak a közös beszélgetések, tevékenységek, miért jó együtt játszani. Sokkal jobb együtt örülni, nevetni, milyen jó, ha megvigasztalnak, a hozzánk közel állók, ha szomorúak vagyunk. Együtt több mindenre vagyunk képesek, közösen nagyobb, szebb dolgokat alkothatunk. A témához javasolt gyakorlatok közül, mi a „Kézfogó formák”-kat választottuk. Sikerül közösen megalkotnunk, a tojás, mackósajt, virág és csiga-biga formákat, végezetül pedig egy szép szivecskévé áltunk össze. A gyerekek nagyon élvezték a tevékenységet, végig jó hangulatban telt. A fényképek nézegetése közben a tevékenység végén több gyermek, akkor döbbent rá, hogy hogyan is alkothattunk közösen egy jelképet, hogyan lett a sok gyermekből, egy egész és arra is milyen szuper dolgokat lehet együtt közösen elérni.