A mi osztályunk összetételét tekintve heterogén. Mindennaposak a konfliktusok, a veszekedések, az egymás piszkálása. A hónap témáját éppen ezért nagyon fontosnak találtam. A kérdések melyeket körbejártunk mind arra vonatkoztak, mitől működik egy barátság, mely dolgok teszik, tehetik tönkre társas kapcsolatainkat. Hogyan válhatunk igazi osztályközösséggé?
A ráhangolódó játék után (Távirda, Micsoda alakok?) felépítettük a mi BoldogságKlinikánkat, majd megalkottuk a 3 pontos ajánlásunkat a társas kapcsolatok ápolásáért.
Tanóra végén minden tanuló barátságkarkötőt adott osztálytársának egy-egy pozitív tulajdonság kíséretével.
Társas kapcsolatok ápolása
A közösség összetartó ereje nagyon fontos számunkra. Igyekszünk alkalmat találni ennek az ápolására, valamint a barátság fontosságára is.
November 22-én bázisintézményi jó gyakorlat bemutatása alkalmából vármegyénkből több pedagógus látogatott el hozzánk. A boldogságóránk tervezése és megvalósítása során törekedtem arra, hogy a kollégák számára jól alkalmazható, a pedagógiai gyakorlatba könnyen beépíthető ötlet-és játékjavaslatokkal segítsem az esetleges megvalósítást.
Tevékenységünket a „Meglengetem a karom…” relaxációs gyakorlattal indítottuk. A ritmikus mozgás, az ütemes mondókázás segítette a tevékenységre való ráhangolódást. Ezt követően a Bagdi Bella: Repülj velem zeneszámára játékos mozdulatokkal, szabadon mozogva a csoportszobában a drámajáték eszközével, elrepültünk a Barátság -szigetére. A leszállást követően gondolatébresztő beszélgetést kezdeményeztem : Milyenek lehetnek az itt élő emberek? Milyen lehet ez a sziget? Milyen formája lehet? A gyermekek örömmel vettek részt a játékban. Ezt követően palack-postát kaptunk, amelyben egy bizonyos B.B. küldött a kis csapatnak egy levelet, melyben szeretettel és örömmel üdvözölte őket a szigeten. Ahhoz, hogy jól érezzék magukat egy játékra hívta a kis utazókat. A levél elolvasása után izgatottan találgatták a gyerekek , B.B. személyét. A siker és az öröm tükröződött kis arcukon, mikor közösen kitalálták , hogy csakis Boldog Blanka küldhette a levelet. A szigeten való tartózkodásunk során elkészítettük a Barátság-pókhálónkat ,figyelve arra, hogy mindenkihez eljusson a pókfonal. Összegyűjtöttük az elbujkált barátság-csillagokat, megtanultuk a csillag-jógaászanát. A falánk tyúkocska meséje pedig ráerősített a család fontos szerepére. És bár tyúkanyó kalácsot készített a csibének, mi pedig a közös pizzánkat sütöttük meg. Alkalmazva az érintés eszközét. Ezt követően egy varázsige segítségével tértünk vissza az óvodába, ahol a gyermekek a hónap dalát hallgatva készítették el a barátság – csillagokat.
A délelőtt rendkívül jó hangulatban zajlott. A gyermekek élvezték a játékokat, melyek maximálisan segítették a téma feldolgozását, megértését. A látogató pedagógusok feltöltődve, élményekkel, örömmel és hálával vettek búcsút. <3
Társas kapcsolatok – képeslapot hajtogattak annak az osztálytársnak, aki hozzájuk kedves, segítőkész…Rajzban üzentek egymásnak, írtak is, majd átadták a címzettnek a köszönő képeslapot.
Ötleteket gyűjtöttek a gyerekek azzal kapcsolatban, hogy szerintük milyen a jó barát. Törekedtünk arra, hogy a gyerekek jobban megismerjék egymást és közelebb kerüljenek egymáshoz, továbbá tudatosítsák, hogy mindenki értékes és szerethető.
Nagykárolyi 1-es számú Napköziotthkon / Grădinița cu Program Prelungit nr. 1 Carei
A tevékenység során a javasolt gyakorlatok közül a „barátság-padlást” illetve a „hajtogattam neked” elnevezésű gyakorlatokat valósítottam meg. A tevékenység elején egy dobozból érzékszervi játék segítségével különböző játékokat húztak ki a gyerekek, amelyeknek elmesélték a történetét(hogyan került az a játék az oviba). Ezt követően mindenki készített, hajtogatott egy szivecskés képeslapot, amelyet elrejtett a legjobb barátja szekrényébe.